• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Bridecilla,
    Fast jag tycker inte att jag äter lite- snarare tvärtom! Äter mängder..
    Är du duktig på det här med GI?

• Bridecilla

madelyn,
    nja sådär duktig...
    jag köpte en bok om det igår (på ICA Maxi)
    det verkar ganska intressant iaf...

men som jag har förstått så under fas 1 ska man äta så lite kolhydrater som möjligt, dvs ersätta pasta, ris, potatis bröd, socker, etc med protein och fett, dvs kött, fisk fågel, bönor, fett etc.
    boken jag köpte (den hette ngt i stil med vi vill ha fler recept, eller ngt åt det hållet) var jättebra, det fanns långa listor på hur mkt kolhydrater saker och ting innehöll etc.
    jag kan kolla under helgen vad den hette exakt om du vill.

• HanOchJag

GI är det nåt snabb sätt att gå ner i vikt?
    Kan ingenting om dom "nya" metoderna

• madelyn

Bridecilla,

GI-viktkontroll måste man ju va medlem i för att kunna utnyttja..
    Jag läste däremot några artiklar om GI och hur man ska äta de första veckorna osv på Aftonbladet..
    Känns lite bökigt. Jag blev mest intresserad av GI för att nån hade sagt att man slapp uppblåst mage om man åt GI. Jag lider ofta av uppblåst mage, känns som jag har värsta ballongen i magen.

• Trull

Good evenings girls,

Äntligen hemma (i Stockholm)!!! Idag har vi varit och hämtat ut vår nya sängstomme, madrasser etc. En historia på 20 000 kr - kanske dum utgift innan vi ska gifta oss Men guuuud så skön sängen är Provlåg den precis.

Men något som var superkul; idag var vi och kollade på lokalen Matkalaset. Wooow, den är verkligen hur häftig som helst. Och till er som undrade om deras bilder på hemsidan motsvarade verkligheten så är svaret: DET VAR BÄTTRE ATT VARA DÄR Det känns så bra!!!

Dan före dopparedan; BRÖLLOPSMÄSSA!!! Kanske ser jag dig där Madelyn

Såg att ni har pratat klänningar och färger. Jag vill ha vit.

Om någon vill prata GI så är jag hyfsat bra på det. En av mina gurus är Michel Montignac - han är en av grundarna till GI. Så om någon vill: ställ frågor angående kosten.

Nä, nu är det dags att plocka lite och sedan krypa ner tillsammans med sambon och njuta av vår nya säng

God natt tjejer och ha en underbar helg!!!

• HanOchJag

Bridecilla youve got mail (på en lördagsmorgon och allt)

• madelyn

Trull,
    Vad kul att festlokalen var bättre än förväntat!!! Grattis!
    Bröllopsmässan kändes sådär faktiskt. Massvis med folk och trängsel och det var galet varmt därinne. Och garderoberna var fulla- enligt hotellpolicyn iaf... suck, det såg ut att finnas hur mkt plats som helst ju..
    Jaja.

• Trull

Madelyn,

Åh, vad tråkigt. Vi var där redan vid 11 och hade massor med utrymmen. Tyckte att det var riktigt kul. Bokade bland annat upp ett företag som ska göra tårta! Och kikade även på en DJ.
    Jag var mindre imponerad av den uppvisning de hade på vårens kollektioner, lite för "gräddig" för att vara min smak.
    Däremot hörde jag att de sa att det var fullt, så alla som ville in kunde inte
    Och mot slutet var det riktigt trångt. Hoppas de kommer använda sig av större lokaler nästa gång. Fast, det känns ju speciellt på Grand
    Hittade du något som du nappade på?

• madelyn

Trull,
    Vi var där kl.13... när vi gick sen var det köer utanför Grand! Hoppas verkligen de kan ha det på typ Älvsjö nästa år! Fast å andra sidan.. nästa år lär väl jag inte behöva gå längre

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2