• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Vägen till altaret heter den. På BT's startsida finns det en annons om gratisbok om Bröllop.
    Här är länken till boken:
    www.vagentillaltaret.se/
    Jag fick hem den i måndags, ganska kul att kolla i.

• Bridecilla

madelyn,

ah kul...
    vänder sig nog till sthlms brudar men jag beställde den iaf... :)

• HanOchJag

a men det gör jag me. Vi kan ju låtsas att vi bor i Sthlm

• HanOchJag

Bridecilla gillar din kaffecheesecake Ska nog prova att göra den någon gång. ÄLLLLSKAR cheesecake. Har ett grymt recept i huvudet så din måste jag prova vid tillfälle

• Trull

Madelyn,

Vad roligt, jag tycker sju månader låter så lite

Jag kan misstänka att jag har fått hem något. Men är just nu i Göteborg. Imorgon åker jag hem för att dels kolla på lokalen och så är det BRÖLLOPSMÄSSA så då vet jag om jag fått boken om bröllop. Jag har vid annat tillfälle fått något från BT...

Pratade med mina kollegor om bröllopet tidigare idag. Det är så häftigt. En av tjejerna här ska vara brudtärna nu i helgen. Jösses, vad hon har fixat. Helt otroligt. Igår var hon och spelade in en CD tillsammans med den andra brudtärnan, hon var helt chockad när hon hörde resultatet. Aldrig trodde hon att hon sjöng så dåligt

• Bridecilla

hanochjag,
    hummm, kaffecheescake... jag har inget recept på kaffecheescake, men det låter helt gudomligt, så om du har ett så vill jag gärna ha det :)

trull,
    ja just ja, det är nu till helgen i sthlm... guuud så spännande! ni måste berätta allt på måndag, girls!
    förrförra året vann en kompis till mig hela brudgummens utstyrsel på b-mässan!
    så ta alla lotter ni kan! :)

Kul med cd om man är tärna!!!
    man hör så många roliga idéer hela tiden!

• Trull

Bridecilla,

Wow!! Det var då inte illa för din vän där. Här ska plockas lotter

• HanOchJag

Bridecilla va ??!! Är sååå säker på att det stod ditt namn.. Okej. Snacka om att inte kunna läsa ordentligt. Eller kanske det är minnet som brister. Eller kanske till och med en till som har ditt namn. Öhhh. det här ska kollas upp.

• HanOchJag

MITT FEL
    Briderella hette hon till och med.
    Jag som tar bort en bokstav och lägger till en annan. Men här är receptet iallefall *asg*
    VAR JU SÅÅÅ SÄKER PÅ ATT JAG LÄST RÄTT:. Nää ska nog gå och ta på mig glasögonen nu innan det blir fel igen och jag kanske anklagar er för andra saker :-P

Kaffecheescake (eller kaloribomben som jag kallar den )):

Botten:
    250 gr digestive
    100 gr smör

Fyllning:
    450 gr philadelphia ost
    1 1/2 dl strösocker
    2 ägg
    1 1/2 dl mycket starktt bryggt kaffe eller espresso (anvönder själv vanligt bryggkaffe)

Topping:
    3 dl creme fraiche
    3 msk strösocker
    1 1/2 msk kakaopulver

Sätt ugnen på 180 grader. Smula sönder digestivekexen och blanda med smält smör. Tryck ut smuldegen i en form med löstagbar botten, ca 24 cm i diameter. Grädda i 5-10 minuter.
    Blanda philadelphia och socker i en bunke. Tillsätt ägg och kaffe och blanda väl. Häll ostblandningen i formen och grädda i ca 25 minuter eller tills den har "stannat".
    Blanda toppingen och bred över kakan och grädda i ytterligare ca 5 minuter.
    Ställ kallt.

Föreslår att den serveras i väldigt små bitar, den blir väldigt "mäktig" och kan bli lite "för mycket" om man tar stor bit..

ät och njuuuuuuuuuuut )

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2