• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Bridecilla,
    Vad har ni för budget?

• Bridecilla

madelyn,

ja vi har satt 95,000:- (exkl. resan)
    men vi kollade och nu ligger vi på 85,000:- och så sa mamma att hon gärna ville betala min klänning å då kom vi ner 7000:- till så det ser bra ut...!
    vi får ett helt grymt pris på feststället... vi har lite privata känningar där :)
    det enda är att om jag har is i magen och inte frågar så kommer vi att få ett mkt bättre pris, men jag vill så gärna veta... men jag skulle tro att det ligger på ngnstans 500:-/pers!! otroligt va´?
    Å så tänk på att det är mkt billigare här nere än i Sthlm. (vad jag har hört från vänner där uppe iaf)
    vad har ni för budget?

• Trull

Budget!! När jag och min sambo satte igång med det här så pratade vi om kanske 70-80 000 kr, exkl. resan.
    Men, dessvärre, så visade det sig ganska så snart att det där inte alls stämde överens med de önskemål vi har..phu!!!
    Så vår budget ligger på ca 120 000 kr exkl. resa (i runda slängar för vi väntar på en offert på mat..när den nu tänker komma?)
    Men vet ni, min sambo fick fantastiska 50 000 kr exl. moms i julbonus från företaget och allt läggs till bröllopet. Det är ju fantastiskt

Hur gör ni med brudtärnor/näbbar, bestman osv..kommer ni stå för deras klädkostnader?

• Bridecilla

trull,
    ja hade vi inte fått rabatt på festen så hade vi nog inte hamnat under 100T kr

jag fick just reda på att jag uppnår alla mina mål (förra året) så jag får hel bonus på ca 23000 bra va´? (vi har 50% av bonus beroende på TVA och 50% på scorecard där vi har individuella mål som ska uppnås)
    det går nog till bröllopsresa bla

vi betalar 1500:- till vardera bestmannens och till tärnans klädsel. det är vad hyran av fracken går på inkl. allt och vill min tärna ha en dyrare klänning får hon betala resten själv.
    eventuellt ska vi låta sy upp hennes också och få ett klumppris på min och hennes klänning å då får jag se hur jag gör... kanske står vi för hennes helt å hållet...

hur gör ni?

• madelyn

Bridecilla,
    Ja du.. vår budget ligger väl på ca 100000 kr exkl. resan...
    Fast allt beror på hur mkt vi kan spara ihop (till resan alltså).

Trull,
    Nice med m2b's bonus!!! Riktigt så shysst bonus får nog inte jag Fast det kommer nog kanske bonus för min del i typ mars/april *hoppas hoppas*

• HanOchJag

oj oj oj vad kul att läsaom era budgetar själva har vi en budget på ca hälften av eran dvs mellan 40-60.000 tror jag vi har räknat ut. Mer än så kommer vi inte att lägga. Då är det förstås ingen bröllopsresa med där. Men vi får se hur det blir med det. Kanske man kan hitta något efter bröllopet om vi känner att vi vill det.

Brudtärnornas klänningar betalar vi, sen gör vi en kombinerad myskväll/dag här hemma med smink och hår innan, kanske med en frisör som kommer hit och hjälper oss. Får nog svar från henne säkert i maj.

• Trull

Bridecilla,

WOW!! Jättebra jobbat! Det är ju absolut en stor bonus och som är så välkommet just nu Grattis.

Madelyn,

Så får vi hålla tummarna för att du också får en bonus. Hoppas...

Vi har inte bestämt oss ännu för hur vi ska göra med deras kläder..men det blir ganska många att betala för eller delbetala för: 3 brudtärnor, 2 marskalker (ev. 3), 3 näbbar...

Oj, vad dyra pengar vi lägger på våra bröllop

• Eppika

Hoppsan, vår budget är inte i närheten av era...håller på och bygger nytt hus, så det blir inga storslagna summor här inte, max 30.000 kr.
    Ska ha ett litet bröllop 30-40 pers inkl barn. 3-rätters genom catering, mamma fixar billig sprit (jobbar på finlandsbåt), hyr församlingsgården för någon tusenlapp. Ingen levande musik, tror jag .

• Bridecilla

Godmorgon girls,

ja vi hade säkert kunnat komma ner lite i budget om vi hade varit beredda att göra en del själva, men det går inte med våra jobb etc.

trull,¨
    tack! ja, det känns kanon!
    jag har jobbat en del för den :)

hanochjag
    vad mysigt med en makeup å sätta upp hår kväll/dag!!!

girls!!
    igår var jag hos sömmerskan för att kolla om hon var rätt för mig, kolla om hon kunde sy den klänningen jag vill ha samt få ett ungefärligt pris... det gick såå bra!!
    hon var jättemysig och vi fick kanon kontakt! hon förstod exakt vad jag ville ha, kom med egna idéer som var jättebra och på slutet upprepade hon detaljer på klänningen för att hon skulle vara säker på att hon uppfattat allt rätt. KÄndes bara SÅ bra, så jag bävade för när hon skulle säga priset för jag tänkte att eftersom allt annat är så bra så måste det vara ett skyhögt pris... men hon sa 5500:- och det tycker jag är ganska billigt!! har jag fel?
    hur som helst så har jag löst Det Stora Klänningsproblemet!!!
    Vi börjar 6:e mars...

• HanOchJag

Bridecilla åh grattis jag tycker personligen att det var ett helt otroligt bra pris Grattis igen. gud så kul.. Kanske man kan få numret till henne(måste ju hitta någon som kan lägga in mina klänningar och som gärna inte är för dyr) vart var det hon var??

Mina tärnor är heeelt exalterade över den kvällen. Tror det är det vi längtar mest till.För den kvällen innebär ju en STOOOOR förändring dagen efter

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2