• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Ms O

Det var galet mycket folk tyckte jag, fast det var roligt och jag fick en del tips och ideer. Däremot var jag inte imponerad av modevisningen.
    Fast tjejen som var dansare och som gick jättekonstigt i brudklänningarna var roligt, tror att hon har varit med i dansprogrammet Floor Filler.
    Vet ni vem jag menar?

• HanOchJag

Godmorgon tjejer Hoppas att helgen varit bra. Har själv haft en underbart bra helg. Massa folk som typ bara ploppa in och käkade söndagsmiddag med oss. Livliga diskusioner och annat kul Jääätte mysigt.

Bridecilla Jag provade faktiskt det där receptet Igår. Men kände med en gång att jag hade för lite pepparmynt olja i (heter det va)och ska nästa gång slänga i polkagrisen när det är typ 10 min kvar av tiden så det är bitar kvar. Annars var den super smaskens.

• Trull

Ms O
    Just precis! Modevisningen var mindre imponerande - och deras kläder
    Yes, jag vet precis vilken tjej du menar som var med i floorfiller - Hon tog i ordentligt
    Imponerad var jag däremot av den lilla tjejen som (enda barnet som poserade själv) som snabbt gick i de höga klackarna; född till att vara modell

Annars var jag supernöjd!!!

• Bridecilla

Hallå ladies!

Hanochjag,
    tack för receptet! (å tipset)
    ska prövas vid tillfälle!!

Appropå GI, min paps är medlem på giviktkoll, så jag har fått han anv. id ;) så jag har varit inne där och kollat + min bok av Ola Lauritsen (eller -son) han har gått ner en massa själv med hjälp av detta...
    Både pappa å syrran gör det så nu har jag också hakat på... får väl se hur det går.. vet ju att jag älskar bröd å pasta :)

Bröllopsmässan,
    Madelyn, vad synd att du är besviken!!
    Trull vad kul att du är nöjd!
    jag ser fram emot den i gbg.
    den är på svenska mässan tillsammans med mat&dryck och inredning, så det får bli en riktig heldag!

Trull,
    kul med matkalaset!!!

• Trull

Bridecilla,

Om du vill äta bröd och pasta föreslår jag att du köper:
    Michel montigac: Jag äter och förblir smal.
    Som jag tidigare skrev är han en av grundarna till GI- tänket. Äter man hans mat går det bra att till frukost äta bröd (naturligtvis gjord utan socker, mjöl o andra tillsatser - jag äter fazerbröd, eller tyskt bröd; supergott), och det går även bra att äta fullkornspasta (smakar inte annorlunda, har även testat på barn ). Men om du äter pasta bör du inte ha protein till, som kött eller fisk. Snarare göra en god tomatsås på grönsaker och kanske lite bönor ;).

Det är så häftigt; man äter massor med god mat, håller sig i bra form, blir bättre fokuserad, nattsömnen djupare etc.

• madelyn

Alltså jag är inte besviken, det var kul att gå på mässan men däremot är jag lite förvånad över att de inte kan anpassa mässan mer efter antalet besökare.. förra året hade de massor av besökare som inte kom in eller som var tvungna att gå med varma jackor för att garderoberna var fulla..
    Känns lite trist när man vill gå runt i lugn och ro och titta på allt.
    Men skit samma, jag vet redan allt jag behöver veta inför vårt bröllop

• Trull

Apropå Bröllopsmässan!
    Jag undrar om det inte handlar om mycket nostalgi i att vara i Grand Hotels lokaler; Sveriges största och vackraste! Men håller fullständigt med om att det vore både trevligare och klokare att ha större lokaler. Speciellt i tider som dessa när "att gifta sig" har blivit på modet

Från det ena till det andra så undrar jag lite nyfiket om det är någon av er som planerar barn? Och hur ni tänker kring detta nu när bröllop vankas?

• Bridecilla

Trull,

jag är i första fasen nu, men sen när jag ska lägga till lite mer kolhydrater så kommer jag såklart att äta bröd å fullkornspasta.
    Min sambo behöver inte gå ner mer i vikt men han kör på det också så att han inte ska gå upp i vikt nu när jag lagar mat enl GI och han äter osötat fullkornsbröd å fullkornspasta.
    jag har kläkat pastan förut å tycker att den är helt ok. lite mer tuggmotstäng än den vanliga, annars inte annorlunda... :)
    Får se hur länge jag stannar i denna fasen.

Madelyn,
    jag förstår vad du menar, speciellt om det är varmt så är det jobbigt att släpa på jacka etc. man blir lätt irriterad om det är för mkt folk också!
    De borde helt klart anpassa lokalen bättre!
    men de tycker väl att det är elegant att ha den på grand kanske?
    ja, jag vet eg. allt också, men det är kul att få inspiration!
    Du får kommer ner till oss å gå på vår måssa också :)

• madelyn

Trull,
    Jo absolut, visst är det mkt nostalgi och att det är "rätt" med Grand hotell.. Men just eftersom det är så populärt nu att gifta sig så kan jag tycka att de ska satsa på större lokaler.

Vi har inte direkt planerat barn men däremot kommer jag sluta med mina p-piller till sommaren

• HanOchJag

Trull vi snackar väl "lite" om barn. Vi båda har ju varsitt från tidigare förhållanden. Men vill ju såå gärna ha ett eller flera tillsammans. (Kanske ska satsa på ett först )Men vi har sagt som så - hellst inga innan bröllopet, MEN skulle jag vara gravid när bröllopet är så är det inget som kommer att hindra oss.

JAG Längtar HAN längtar.

Ni då? hur resonerar ni?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2