• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Trull

Jo, vi försökte att bli gravida förra året, under närmare 10 månader. Men när sambon sedan friade så slutade vi att försöka. Jag vill då hellre gifta mig först och efter det börja igen. Men både jag och sambon längtar enormt oxh det är svårt att stå emot Men faktiskt har jag ingen lust att vara gravid på min bröllopsdag och på bröllopsresan, tänk om man mår hur dåligt som helst

Knepigt...

• HanOchJag

Trull ja jo det är ju risken. Jag känner mig väl inte så orolig över hur jag mår. Då jag mådde grymt bra under min förra graviditet.Det enda som hände var att jag grinade över ALLT- typ för mycketsalt på potätera = jag grina- tvättmedlet höll på att ta slut= jag grina Men ny pappa nya känslor kanske. Så jag borde kanske oroa mig Dom säger ju att det är mannens gener som styr hur kvinnan mår.
    Tiden får visa vad som händer. Blir det barn innan- Yippie. Barn efter- Yippie

• Trull

HanOchJag, aboslut!!! Barn=Yippie

• Bridecilla

barn,
    ja, jag vill helst inte vara gravid på bröllopet /resan, så vi kör med regnkappa :) tills första dagen på bröllopsresan så får vi se vad som händer...
    Men vi vill gärna ha barn, vi pratar om det ofta om hur det hade varit.
    Min sambo har ett barn sedan tidigare.

• bröllops häxan

Trull : vi har inga barn sen tidigare men börjar att planera så smått :D Vi är ju båda en bit över 30 så det börjar vell bli dax. Men vi tänkte vänta tills efter bröloppsresan i feb -07. Vem vet kanske vi gör en liten på Domenikansa republiken dit vi tänkte åka...iiiiiiiiiii. *L*

Vart vill ni alla åka på brölopps resa?

• Bridecilla

c.t.
    2 veckor thailand och 2 veckor australien för vår del!!
    *lääängtar*

• Trull

C.T

Samma här, 30+ och inga barn från tidigare förhållande. Bröllopsnatten får bli starten för oss

Vi väntar på att få in några offerter. Förfrågningarna är på resor till Mauritsius och bo på hotell med all-inclusive...väntar med spänning

Har ni bokat dominikanska???

• madelyn

Blä, vilken djungel det är med bröllopsresa!!! Jag tycker det är svårt oxå när man inte vet exakt hur mkt pengar man kommer ha till bröllopsresan.. Har prel.bokat 2 veckor till Antigua och New York. Får se hur vi gör... Man måste bestämma sig snart ju.
    Antigua är väldigt populärt har jag förstått!

• HanOchJag

C.T vi kommer nog inte att ha råd att åka någonstans. Tyvärr. Har båda sagt att vi absolut inte vill ta lån till bröllopet och då skippar vi resandet. Tar hellre dom pengarna och lägger till husbudgeten
    Men jag drömmer lite smått om en billighets resa /slå 2 flugor i en smäll grej Min ena tärna och allra bästa vän bor sedan snart 2 år (tror jag det är) i grekland. Så jag skulle gärna åka dit,stanna hos henne några dagar och sedan låta henne vara barnvakt Och åka med mannen till någon mysig ö i grekland. DET är vad jag vill men som sagt vi får se vad som händer och fötter

• bröllops häxan

Bridecilla: Vi var inne på asien och nya zeeland först .Men det blev för dyrt. Tyvärr eftersom vi båda är inbitna "Sagan om ringen" faan *L*. När åker ni?

Trull: Nej vi har inte bikat änn. Kan inte bestämma oss för hotell. *Skratt* Men vi tänkte först bo på ett där vi fick en offert på 44tusen , två veckor all inclusev. helt ok. Men nu funderar vi på Mexico också. Vi gillar sol och bad men kanske inte i bara i två veckor. Därför tanken om Mexico i stället. ähhh...jag vet inte...*L*

Mauritsius det låter också undr bart...:D Vad kan man få för pris på en resa dit?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2