• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Ja, varför är det inte augusti??!!
    Fast samtidigt känns det lite bra att man får gå och längta nu. Tänk sen när stora dagen är förbi och man bara längtar tillbax till tiden som är nu.
    Jag sitter och surfar hotell etc i Las Vegas- jäklars vad billigt man kan komma undan trots att standarden är hög! Jättekul! Vi kom på igårkväll att det kunde va kul att åka dit, se stan som aldrig sover, Grand Canyon, Hooverdammen, nån show kanske...

• Trull

Bridecilla,

Självklart får du ta texten. Det var någon här på BT som la ut den i sin tråd Den är så speciell, och just att den på ett så enkelt vis handlar om båda två och det sista: "Han har förstått, hon har förstått - och därför är vi här idag" WOW!!!

Vi kommer göra så här: utanför kyrkan så kommer portvin (eller annat) att delas ut till gästerna efter vigseln. Så gästerna kommer stå kvar där och mingla när vi åker iväg för att fotograferas. Sedan så kommer de bli upphämtade och köras till lokalen där fördrink, och musik (cello, fiol) kommer spelas och fortsatt mingel (här kommer vårat vice värdpar att presentera människor för varandra). Sedan kommer vi!!! Så de kommer bara att ha trevligt och lära känna andra under tiden. För drygt året sedan var vi på bröllop på Irland och det var tre timmar från det att vigseln var färdig till att brudparet dök upp igen...men det var så bra ordnat med mingel att det gick kanonbra.
    Jag har hört att många fotografer gärna ser att man fotas innan vigseln. Så där har ni gjort bra val. Det är väl jag som är envis...

Jag går i valet och kvalet, har ingen aning om hur jag ska göra med efternamnet. Kommer ni byta???

• madelyn

Vi pratade om efternamnsbyte igårkväll.. min m2b kunde dock inte hålla sig allvarlig utan larvade sig bara med att hitta på nya knasiga efternamn som han föreslog att vi skulle byta till *suck*
    Hittills har jag alltid kännt att jag kommer byta bort mitt efternamn- är väl lite old fashioned - men min m2b sa att han oxå kan tänka sig att byta.
    Vi får se..

• Trull

madelyn,
    Min mamma är finska, så jag har ett finskt efternamn som jag känner väldig connection med. Det är lite speciellt och har betydelse! Men det blir knepigt för min sambo att ta det, alla stavar fel och varför byta till finskt egentligen. Och så känner jag att varför ska jag byta bort mitt namn, men samtidigt vill jag gärna att vi har samma efternamn.

• madelyn

Trull,
    ja det är svårt! Jag känner att det är lite en del av att gifta sig, att få heta samma efternamn sen. Men det är ju en smaksak, för vissa spelar sånt ingen roll alls.
    Vad tycker din m2b då?

• Trull

Madelyn,
    Han vill inget hellre än att jag tar hans familjenamn!!!

• Bridecilla

efternamn,
    ja, min sambos efternamn är Johansson och mitt är kortare och mer orginellt... och det är JAG... så vissa dagar känner jag att jag vill behålla mit och lägga till hans som förnamn... i andra fall vill jag bara heta hans och 3:e senariot är att vu byter till ett nytt...
    han har inget emot att heta båda våra efternamn... jag vet att endel tycker att det är lite pretantiöst med dubbelnamn... men vi har ju hetat dessa namn i 38 resp 30 år!!!
    usch så kluven denna flickan är!!

• Bridecilla

å stava kan jag inte heller :)

• bröllops häxan

Bridecilla : Jag bor i härnösand. Och vädret är det samma i dar. Plussgrader och regn. Ingen träning i dag heller *S*

Trull: Det här med efternamn....suck...Här är min situation. Jag har ett efternamn som min mamma fick när hon gifte om sig när jag var 4år. Nu är dom skilda( var bara gifta i 6år)och han har gift om sig. Jag byter jätte gärna men då heter min karl ett -son namn jag aldrig kan tänka mig att heta. Han vägrar att byta och ta ett gemansamt..och här står jag nu... lite tråkigt. :(

• Ms O

Jag tänker behålla mitt...
    ...och ta hans också.
    Tror att det blir mitt nuvarande som blir mellannamn och hans som blir efternamn.
    Löste det mesta.

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2