• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Trull,
    Ok, då kanske jag ska köra på medlemsskap..
    Tycker du att GI funkar bra? Jag har en jäkla förmåga att bli hungrig snabbt som f-n och ofta dessutom.. vill kunna äta ofta men gå ner i vikt ändå.

• Trull

madelyn,
    då är det bra att vara med i GI!
    Det bästa är ju att äta var 3:e till 4:e timme. Mycket också, men av rätt grejer!!
    GI är fantastiskt.
    En av grundarna: Montignac, är en fransk läkare som på 70-80:talet forskade om diabetes och såg vilken fantastisk balans i kroppen de fick som åt enligt en diet och då började han själv att äta den maten. Från det har han sedan utvecklat den så kallade Montignacmetoden som har sin grund i GI tänket. Man går verkligen ner i vikt, om det är vad du behöver. Om du redan är normal/smal så mår du ändå bra av att äta det.
    Mycket av tänket går tillbaka i hur människor åt förr då socker var en lyxvara och det inte fanns vitt (bröd, pasta, ris) utan alla produkter innehöll fullkorn eller liknande.

• HanOchJag

Godmorgon tjejer. J*drans va ni hade hunnit bubbla på då Kom in och kikade här lite igår men kände väl att jag inte riktigt hade tålamodet att sätta mig framför datorn Men nu har jag hunit läsa och reflektera

Efternamn. Hmm jag tror att vi har beslutat vad våra efter namn ska bli. M2b heter ju (självklart) ett utländskt namn. Men "old fashioned"(stavas så va) som man e så vill jag ta hela hans efternamn. Men det får jag inte Han vill inte att jag ska få samma svårigheter med att få jobb som han haft. Så vi har sagt att jag ska ha mitt och sen en del av hans. Dubbel efternamn, hmm ingen höjdare men så får det väl bli. Känns ganska skönt oxå då jag gärna för vidare min fars efternamn några generationer till Så barnen (dom framtida) kommer att heta samma som mig i efternamn.

Oj oj oj nästan en hel "mindre" uppsats om efternamn

Kan säga att jag som älskar våren och sommaren inte alls ser framemot det längre Jo jag längtar. Men stressen sätter sina spår. Om det blir vår betyder det att vi har sååå mycket kortare tid kvar tills bröllopet. Och trots allt jag gjort så känner jag att jag har så otroligt mycket kvar och jag håller gärna kvar på vintermånaderna ett tag till så man hinner och kan slappna av lite innan våren kommer.

Men ett glas vin på en uteservering låter underbart- barfotad

• Bridecilla

God Morgon flickor,
    åh barfota!! genom daggvått gräs när man känner att en rejäl värmebölja kommer att komma under dagen...
    tänk er detta senariot:
    vaknar tidigt och är helt utvilad, ingen annan vaken. går upp och inser att vädret är helt fantastiskt... slänger på er bikini och shorts och greppar handduken. går ner till vattnet och blir sittandes en stund och låter solen värma er. sen glider ni ner i vattnet och simmar en stund. torkar er och går upp till huset igen, möter en morgontidig granne som hämtar tidningen...
    GAAAAh, jag vill ha soooommmar.... nuuuu!!!

madelyn,
    min papps är medlem och jag använder hans anv id så jag har tillgång till sajten...
    jag tycker den är kanonbra! jag köpte en bok först å med sajten därtill är det alldeles tillräckligt...
    Äter du verkligen tillräckligt ofta?
    mellanmål?
    Jag var lite hungrig första dagen men nu tycker jag att det är ok...

• HanOchJag

Michael Buble
    HOME. Grymt bra låt
    Var tvungen att lägga in texten här

Another summer day
    Has come and gone away
    In Paris and Rome
    But I wanna go home
    Mmmmmmmm

Maybe surrounded by
    A million people I
    Still feel all alone
    I just wanna go home
    Oh I miss you, you know

And I?ve been keeping all the letters that I wrote to you
    Each one a line or two
    ?I?m fine baby, how are you??
    Well I would send them but I know that it?s just not enough
    My words were cold and flat
    And you deserve more than that

Another aeroplane
    Another sunny place
    I?m lucky I know
    But I wanna go home
    Mmmm, I?ve got to go home

Let me go home
    I?m just too far from where you are
    I wanna come home

And I feel just like I?m living someone else?s life
    It?s like I just stepped outside
    When everything was going right
    And I know just why you could not
    Come along with me
    But this was not your dream
    But you always believed in me

Another winter day has come
    And gone away
    And even Paris and Rome
    And I wanna go home
    Let me go home

And I?m surrounded by
    A million people I
    Still feel alone
    Oh, let me go home
    Oh, I miss you, you know

Let me go home
    I?ve had my run
    Baby, I?m done
    I gotta go home
    Let me go home
    It will all be allright
    I?ll be home tonight
    I?m coming back home

• Trull

VÅR, HÄRLIGA VÅR!!! Den får gärna komma med bravur Att bara känna hur den där vårsolen bränner på iskalla kinden. Det är förälskelse...

Jag tittar ut, och det är ljust och klockan är bara lite efter åtta på morgonen. Det är ljuvligt.

• Bridecilla

hanochjag,
    jag den är bra.
    har hans skiva. den är mysig!

trull,
    antar att du är i södern igen ;)
    (men satan vilken dimma)

• Trull

Bridecilla,
    Nog för att solen går upp tidigare där uppe, men du har helt rätt i att jag håller mig på mer sydligare breddgrader just nu (Alltid på veckodagarna)

• Bridecilla

trull,

äsch, jag var så säkert på att solen gick upp tidigare här så här års, så att jag sökte på det... men du har helt rätt

jag är en obotlig besserwisser :)
    eller messerschmitter som det egentligen heter :)

• HanOchJag

Bridecilla ja eller hur
    den är såå skön. Asså sån låt som jag tar mig en vinare till och storstädar lägenheten

Lullos oss som är i södern *S*

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2