• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Bridecilla,
    Åh vad kul med klänningen! Jag längtar tills jag får komma och prova första utkastet til min klänning..

HanOchJag,
    Låter väldigt mysigt med eran myskväll/dag med tärnorna.. jag har nog tänkt mig att spendera sista kvällen innan bröllopet med mina tärnor oxå!

• madelyn

Det e bara 30 veckor kvar nu till stora dagen

• Trull

Bridecilla,

Åh, vad kuuuul att du har hittat vilken klänning som du vill ha, men framförallt att du kände sådant förtroende för sömmerskan. Priset är ju helt OK! Det är bara att gratulera
    Själv vill jag gå ner lite i vikt innan jag på allvar börjar leta.

HanOchJag,

Vi fortsätter att följas åt För kvällen innan själva bröllopet så har vi bokat att mina tre brudtärnor kommer hem till mig. Vi ska mysa och ha kul. Sedan på morgonen kommer två frisörer som ska ordna med hår, smink och makeup.

Jag bara funderar på en sak: HUR SKA MAN KUNNA SOVA NATTEN INNAN???
    Tror jag behöver alla tips och knep som finns. För så fort jag blir lite stressad eller om det är mycket på jobbet så påverkas min sömn oehört.

• HanOchJag

Trull Ja det gör vi verkligen. jag blir likadan på natten innan jag vet att jag ska göra något. Så att få sova natten innan dagen D kommer vara lika med noll. MEN- jag kommer nog stoppa i mig en av mina värktabletter som jag vet att jag däckar av. Och funkar inte det så funkar ingenting

• madelyn

Trull,
    Jag håller på med att tappa lite midjemått nu faktiskt Man vill ju gärna va nöjd med måtten till bröllopet
    Ja hur man ska kunna sova har jag funderat mkt på oxå.. jag som absolut aldrig kan sova kvällen innan nåt kul (typ resa eller fest tex)! Får väl försöka köra på nåt naturmedecinssömnmedel eller nåt

• Bridecilla

TACKAR LADIES!!

det känns så bra som sagt!!

hanochjag
    hon heter Len, hennes företag heter Len's mode och design. telefon 0300-13580.
    det ligger i närheten av kungsbacka. tog ungefär 20-25 minuter att köra från gbg.

Madelyn,
    du kan verkligen det där med att få mina fjärilar att leva upp :)
    shit 30 veckor kvar!
    ja, hur långt borta är din första provning?

Trull,
    ja jag ville eg. ha lite längre tid på mig men hon sa att det var inga problem med om jag skulle gå ner mer i vikt efter första inmätningen etc. man kan alltid ta in den sa hon... värre blir det om det är åt andra hållet :)
    så nu blir det ett salladsblad om dagen för denna flickan :)

Jag sover (läs försöker att sova) hemma hos mamma kvällen innan. Min tärna kommer nog dit och dricker ett glas vin å fnittrar hysteriskt med oss :)
    Min syrra kommer vara hemma (hon bor i Schweiz) så det blir tjejkväll!
    ja, det där med att sova... min sömn påverkas inte såå mkt (med det sagt så kommer jag att ligga sömnlös!!) men min mage däremot ballar helt ut och jag måste RUSA på toa 500 ggr!!!

hmm, det där med en frisör som kommer hem till en är inte så dumt... kanske skulle man kolla upp det...

• Bridecilla

Vin Madelyn vin!!!
    nog för att bli sömnig men inte så mkt att man blir bakis!!!

• madelyn

Bridecilla,
    Vet inte när jag ska prova klänningen- designern kommer ringa mig när han har första utkastet färdigt.
    Jag har inga fjärilar än men det kommer nog snart. Ibland kan jag få lite pirr i magen dock när jag sätter igång med mina dagdrömmerier om bröllopsdagen

Sömnproblemet går nog absolut att lösa med lite vin (men som sagt, inte för mkt så man blir bakis!!!), tack för tipset tjejer Tänkte nog ändå ha lite vin och myskväll med tärnorna, kanske hos mina föräldrar.

Magen brukar slå bakut för min del oxå när jag är nervös- typ springa och göra nr.1 typ varannan minut

• Bridecilla

madelyn,
    ja, visst dagdrömmer man...
    ofta å mycket

mitt problem är att det int eär nr 1 jag gör :(
    men men...

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2