Vi hade bokat festllokal till vårt förra datum, men det löste sig ej med kyrkan och därför fick vi boka om. När vi sen valt nytt datum så fick vi byta festlokal eftersom den "gamla" redan var bokad. Men nu är i alla fall både kyrka och lokal bokad.
Har väl egentligen inte kommit så långt. Lokaler är bokade. Prästen är inbokad. Tärnor, marsalker, brudnäbbar, toastmasters och kock är tillfrågade. Min brudklänning är inköpt och brudnäbbarnas kostymer är köpta.
Vi har dock även börjat göra prov på inbjudningar, vigselprogram och festprogram (hjälpte bästa kompisen i sommras så jag har lite dokument därifrån). Har även redan börjat fundera kring dukning och dekoration i festlokalen.
Vet inte riktigt när vi ska skikca ut inbjudningarna än eftersom vi inte är riktigt säkra på gästlistan. Vi har båda stora släkter så vi kommer att bjuda ca. 100 personer. Sen har vi stora kompisgrupper så vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Dock funderar vi på att bjuda släkt och de närmsta vännerna på middag och sen bjuds "resten" av vännerna in till tårta, dans och fest. Alla blir givetvis välkomna till kyrkan.
Vi har redan valt färgtema och bröllopet kommer att gå i vinrött, guld och vitt. Detta har vi redan använt då jag har vinröda brodyrer på min brudklänning och på näbbarnas västar.
Har inte riktigt valt hur min bukett kommer att se ut, men den kommer bestå av vinröda rosor då det är min favorit.
Vi kommer att gifta oss i Husie kyrka i Malmö.