5 aug - ny tråd!
Hej allihopa! Vår tråd har stängts, så nu startar vi väl en ny! Så välkomna alla som valt detta bra datum!
Hej allihopa! Vår tråd har stängts, så nu startar vi väl en ny! Så välkomna alla som valt detta bra datum!
Bluebride2006
Vad långt du har kommit med all planering själv håller jag på med mina servettringar har ångrat mig med dom första jag gjorde så nu håller jag på med mina andra så vi får se hur det kommer att bli.
Vi får inte heller boka kyrkan förrän till första januari inte roligt det känns ännu värre när vi är 2 om samma kyrka + vill ha samma tid men det löser sig nog får vi hoppas.
Hej 5 augusti brudar,
Vi började lite smått med festhäftet igår och idag så tänkte jag visa upp lite olika förslag på inbjudningskort för pojkvännen och sedan så får om vi kan komma fram till hur vi vill ha dem. Sedan är det bara att börja tillverkningen. Ska bli jätte skoj.
Nästa helg ska jag på samma BT träff som Bluebride2006 och när jag ändå är hemma i Eskilstuna så har mamma fixat så att vi ska få komma och kolla på festlokalen som vi har bokat. Så sedan kan mamma och jag sätta igång på allvar med att planera hur lokalen ska dekoreras.
andlin
Vad roligt att ni har BT träffar då får man ju ett ansikte på den man chattar med.
Hur långt har ni kommit annars med planeringen??
Vad tiden går fort. Tycker ni inte det inte så länge kvar nu till den 5 augusti.
Har precis suttit och skrivit alla adresser till den vi ska bjuda. Har fixat vad det ska stå i inbjudan och hon som ska göra inbjudningskorten ska börja nu. Våra inbjudningskort är gjorda precis som 3d bilder och det är kul.
43 inbjudningskort ska ut så hon som gör dem har en del att göra.
När ska ni skicka ut era inbjudningskort?
mjukisb
Vi kommer att skicka ut våra nån gång under våren kanske där vid mars/april och OSA ska vara i slutet av juni. Vill gärna ha svar innan industrisemestern börjar så man kan verkligen planera det sista.
aug 06:
Vi har bokat kyrka och festlokal. Frisör är bokad och hon ska även vara min tärna så det finns en risk att det blir lite stressigt då hon väl ska hinna fixa sig själv och näbben också. Har bokat kyrkan kl. 16 just med tanke på att vi ska hinna bli klara allihop och fotograferas innan. Vet inte ännu hur jag ska göra med sminkning, om jag ska sminka mig själv eller hyra någon som gör det. Det lutar nog åt det sista även om det kostar några kronor extra. Men jag kommer ju billigt undan med frisyren...
Vi har även bokat cateringfirman men ännu inte bestämt riktigt vad vi ska ha för mat.
Desserten gör vi dock själva.
Det är väl ungefär det som är klart ännu så länge.
mjukisb:
Jag håller med, tiden går fort. Den senaste tiden har det varit så mycket annat så jag har inte hunnit med att bry mig så mycket om bröllopet så nu känns det som om det är jätte lite tid kvar. Även om det ju egentligen är rätt lång tid kvar "Snart" så "måste" ju inbjudningarna ut och jag har inte änns börjat göra dem och gästlistan är inte helt spikad heller ännu.
andlin
Vad alla har hunnit mycket med sin planering själv så jobbar jag på med servettringarna,har sagt flera gånger att jag ska fixa lokalen men inte har jag gjort det heller vi har inte riktigt bestämt oss hur vi ska göra men det låter mer och mer som om vi ska ta vårt första alt vi har som fastnat där på nått vis.
aug 06
Vi ville gärna ha ett ställe dit gästerna kan ta sig själva från kyrkan och där vi kan ha catering. Vilket inte är det lättaste där vi ska gifta oss. Som tur var hade mamma en idé och sedan har hon fixat lokalen åt oss. Så vi har inte behövt bry oss så mycket på den fronten.
Dessutom tycker mamma att det är jätte kul att kolla upp saker till mitt bröllop, så redan i tidigt stadium var hon och pratade med floristen som jag nog har tänkt använda mig av till buketten, hon får tips från en kompis vars dotter också ska gifta sig nästa år och senast diskuterade hon billiga och goda tårtor med några jobbarkompisar
Det är faktist jätte skönt att få hjälp med allt sådant då jag inte längre bor där vi ska gifta oss.
Hur har ni tänkt med lokal? Vill ni ha en restaurang eller lokal där ni kan ha catering?
andlin
Lokalen/bygdegård är en bra bit bort från kyrkan men när man bokar lokalen/bygdegården så kan man även hyra en buss som kör dit och tillbaka in till stan igen. Sen med maten har vi tänkt ha buffé som vi gör själv har många i min släkt som är duktig på att laga mat så det är som fixat.Har en florist i släkten har hört med henne om hon var intresserad av att göra brud och tärn buketterna och det var hon så det känns skönt.Smink och naglar fixar en kompis till mig kanske även håret vi får se där hur vi gör.
Vart ska ni gifta er??
Vi gifter oss i Umeå