• Sandgren

5 aug - ny tråd!

Hej allihopa! Vår tråd har stängts, så nu startar vi väl en ny! Så välkomna alla som valt detta bra datum!

• Svar på tråden 5 aug - ny tråd!
  • Bluebride2006

isabeau... tiden går fort, jag satt på nålar hela tiden jag väntade på min klänning skulle komma från USA.

liten lija.... velar,vet inte om jag ska ha en uppsatt frisyr el nedsläppt, men här är lite bilder från vårt första försök, min tärna ska ta hand om smink och hår

pg.photos.yahoo.com/ph/engberg_rosemary/detail&.dnm=4fdc.jpg&.src=ph
    pg.photos.yahoo.com/ph/engberg_rosemary/detail&.dnm=f384.jpg&.src=ph
    pg.photos.yahoo.com/ph/engberg_rosemary/detail&.dnm=9c65.jpg&.src=ph

• lilla-Angelina

Imorrn ska jag kolla papper till inbjudningar weeeeehh!

• Bluebride2006

jag ska kolla halsband till bröllopet, jag har sett ett på guldfynd som jag verkligen gillar

• idolf

Gah vad jag vill att det ska bli fredag nu!

Idag lade jag första inbjudan på brevlådan, känns stort

• Mrs Norson

Hej!

Ännu en brud den 5/8! Vi gifter oss i Helsingborg i sommar (känns konstigt att man nu kan säga i år). Kyrka + festlokal är bokade, min frisör i Malmö (har precis flyttat därifrån) har tipsat om en frisör här så det är i princip fixat, bröllopsnatten är bokad, klänningen beställd. Jag börjar känna att jag har koll på saker och ting!

Har nästan bokat fotograf, vet i princip hur jag vill att buketterna ska se ut, de flesta gäster är förvarnade med korten vi skickade ut där vi berättade om förlovningen, vet nästan hur inbjudningarna ska se ut. Det känns som om jag bara har det roliga pysslet kvar.Jag vet att det inte är så, men det KÄNNS så... har varit stressad hela hösten eftersom vi förlovade oss 29/10 och därför kom igång ganska sent med planeringen. Det kändes lite osäkert med kyrkan först, men sedan jag sett deras brudkronor känns det som om det nog var förutbestämt. Jag hade nämligen designat en egen efter en dröm som jag hade haft i höstas och de hade en som var i samma modell och dessutom hade blå och vita stenar (vårt färgtema)!

Har precis betalat handpenningen på klänningen men jag kan tyvärr inte visa några bilder eftersom den är ur en utgången kollektion, och dessutom är det VÄLDIGT hemligt hur jag ska se ut. Kan dock säga att jag kände mig som princessan Madeleine och det måste ju vara bra (eftersom alla svenska killar är hemligt kära i henne, eller?).

Oj vad lång det blev! Ville bara dela med mig!

• Bluebride2006

Jag har fixat mitt bröllopshalsband idag, även om killar inte gillar det så skiter jag i det (alltså att jag tog det på avbetalning, men jag har redan en avbetalning på en dator på samma faktura, så han behöver inte bry sig)

• Orustbrud

Hejsan
    Oj, vad tråden tagit fart de senaste dagarna. Jättekul!! Jag har ännu inte tagit upp prästletandet men känner att det borde göras NU.

Fick ett par fina örhänge i julklapp av min blivande svärmor som passar perfekt till det halsband jag ska låna av henne. Nu är "något lånat, något fått" fixat, så var det bara resten kvar.

• Isabeau

Orustbrud: ja, jag letar efter nåt blått och vet inte vad jag ska ha. Bluebride borde dock ha det fixat

• Orustbrud

Datum har vi ju samma allihopa, men kanske vore det kul att veta vart alla gifter sig någonstans. Jag börjar här på en lista så kan väl ni som vill, fylla på mera era uppgifter.
    Orustbrud:
    Bokenäs kyrka, Kärlingesunds Gård, Uddevalla

• Brud 2006

Jag fyller på mig själv i listan:

Orustbrud: Bokenäs kyrka, Kärlingesunds Gård, Uddevalla
    Brud 2006: Täby Kyrka, Odd Fellow-lokalen, Täby

Svar på tråden 5 aug - ny tråd!