• Sandgren

5 aug - ny tråd!

Hej allihopa! Vår tråd har stängts, så nu startar vi väl en ny! Så välkomna alla som valt detta bra datum!

• Svar på tråden 5 aug - ny tråd!
  • Sandgren

Hos oss fyller jag år den 5:e o min sambo den 19:e! Så det var hugget som stucket!

• Mrs Norson

Jag fyller helgen innan (29/7), så det blir nog inget firande i år! Men vi valde datum utifrån att det alltid brukar vara fint väder när jag fyller år (tre regndagar och 2 mulna på 27 år, slå det om ni kan!)

• pinkhippo

Oj hjälp både jag och min sambo fyller 30 år i sommar ett par månader innan bröllopet,,,,vi har också varit tillsammans i 10år till sommaren så vi ville ju absolut ha ett brölop lagom till 10års dagen men hur tror ni jag känner med att allt kommer samtidigt då,,,

• Sarita 2006

Goddag alla augusti-brudar (o födelsedagsbarn som varit inne på tråden!)

Nu tar jag en paus ifrån plugget för att unna mig lite BT-surfande.

Orustbrud: hur går det med dina inbjudningar? Är fortfarande jättenyfiken på att se bilder på hur de ser ut! Det lät så coolt att du syr dom.

Själv har jag kunnat bocka av ännu en punkt på "att-göra" listan. Igår fick jag äntligen prata med kyrkoherden i den församling där vi ska vigas. Vi ska i och för sig ha en egen vigselförättare men har bokat denna församlingens söta lilla kyrka. Och nu är alla praktiska detaljer på plats: då jag är medlem i Svenska Kyrkan får vi låna kyrkan helt kostnadsfritt och inom en några veckor ska vi får reda på vem som ska vara vår kantor. För några dagar kom bokningsbekräftelse: vi är inskrivna för vigsel i Lillkyrka k:a den 5 augusti kl 14:30!!! Hjälp, det kändes helt sanslöst häftigt att SE det officiellt skrivet!!

Jag och m2b har dessutom enats om ingångsmarsch (det enda musikstycke som ska spelas på orgel). Det blir "Allegro con Spiritu" ur Drottningholms musiken av H. Roman. Känns jättebra! Vi har lyssnat till den på nätet flera gånger och "övat" att gå...så skoj! :)

Nästa projekt är att fixa inbjudningarna. Det har uppstått lite problem då min m2b installerade Windows XP (hade 2000 förrut) på sin dator och flera typsnitt som vi hade använt till inbjudningarna försvann. Nu hittar vi dem inte någonstans. Och tyvärr hade vi inte varit så förutseende att vi sparade ner inbjudningarna i pdf-format utan bara hade dem i programmet InDesign. Så nu letar vi med ljus och lykta...

Någon här som har typsnittet Tiranti Solid LET eller kan tipsa om var det finns?

Det finns på nätet men kostar $30 att ladda hem, inte så lockande.

Oj detta blev långt..tillbaks till plugget.
    Lycka till alla!

• Ybrud

Norrbottensbrud 06
    Ja det blir ett gäng som kommer uppifrån. ca 26 personer skulle jag uppskatta.
    Vad gäller planeringen så är det nog inbjudningskorten som jag stökar med nu. Jag gör egna och blir aldrig nöjd.
    Sen väntar jag på tyg till klänningen som ska sys upp.

Hur går det själv?

• Bröllopstokiig

Sarita 2006
    Här är en till som gifter sig den 5/8, m2b dessutom.
    Om du kollar lägst ner på denna sidan
    www.darkmark.com/c.c&t=Fonts
    så kanske det kan vara rätt font, man vet ju aldrig....

• gnizz

oj då, den ser anorlunda ut när man kopierar den men funkar lika bra ändå tydligen... Skumt

• Sarita 2006

gnizz:

TACKTACKTACKTACK!!!!! Helt underbart att du hittade typsnittet!! Du är min idol!

Det var helt rätt! Underbart, då kan vi komma igång med våra inbjudningar nu i veckan!

Fantastiskt vilken tillgång Bröllopstorget är, jag har fått massa bra tips och hjälp här under de senaste månaderna!

Återigen, 1000 tack gnizz! Jag hade nämligen hunnit bli rejält nervös, visste inte hur vi skulle göra om vi inte fick tag på typsnittet...

Ha en toppenhelg allihopa! Nu ska jag ge mig ut i snöyran här i Skåne...

*kram*

• gnizz

Sarita 2006
    Roligt att man kan vara till hjälp och inta bara få hjälp ;)

• Ybrud

Hej tjejer!

När ska ni skicka ut era inbjudningar?
    Vi skickar våra i slutet av feb/början av mars någongång.
    SPÄNNANDE!!!

• Mrs Norson

Ybrud

Vi har skickat "save the date"- kort så våra inbjudningar går ut i april/maj. Sitter och pysslar just nu! Ska försöka lägga ut bilder när jag är färdig.

• Orustbrud

Jag gjorde precis ett misslyckat försök att lägga upp ett par bilder på mina inbjudningskort. Hittar ingen bra sida jag gillar att arbeta med. (kan inte så mycket om datorer) Bilder kommer...
    Mina inbjudningar är inte så avancerade som det låter men det ger en lite extra detalj att sy på dem. Har använt en silvertråd som är till för maskinbroderi.

TIPS:
    Nu finns alla hjärtans dag- frimärken ute i handeln. Fina/roliga med hjärtan på. Köpte själv igår för att ha till inbjudningarna.

Svar på tråden 5 aug - ny tråd!