• Sandgren

5 aug - ny tråd!

Hej allihopa! Vår tråd har stängts, så nu startar vi väl en ny! Så välkomna alla som valt detta bra datum!

• Svar på tråden 5 aug - ny tråd!
  • Sarita 2006

Oj, jag är sååå dålig på att vara inne o kolla datum-trådarna, trots att det är här som de bästa om mest konkreta tipsen finns! Någonstans långt bak i denna tråd har jag redan varit inne o presenterat mig, men eftersom det var så länge sedan gör jag det en gång till:

Även jag är en 5 aug brud! Håller på att längta ihjäl mig och önskar att det fanns mer att göra i planeringen just nu...jag o m2b har varit ute i god tid med allt, så just nu råder det lite stiltje.
    Men det ska strax börja röra på sig igen. Imorgon ska vi nämligen bekräfta bokningen med kyrkan (den är alltså redan bokad, men vi vill helst byta tid från kl 16 till kl 14:30 vilket inte ska vara några problem, då vi hittills är det enda paret den dagen...) och när det är gjort är det bara att köra igång med att trycka upp ibjudningarna!

Fyller i mig själv på listan som påbörjats ovan:

Orustbrud: Bokenäs kyrka, Kärlingesunds Gård, Uddevalla
    Brud 2006: Täby Kyrka, Odd Fellow-lokalen, Täby
    Sarita 2006: Lillkyrka kyrka, Lundhagskyrkan (festlokal), Örebro

• Sarita 2006

Liten rolig fråga bara:

Vilken del i hela bröllopsplanerandet har ni känt starkast för? Alltså, vad har blivit erat "älsklingsprojket" mitt i allt annat roligt?

Vet egentligen inte om man kan mäta sådana saker, men personligen har jag känt väldigt starkt just för utformningen av brudbuketten. Rörande det mesta andra, allt ifrån brudklänning till bordsplacering, har jag varit högst kompromissvillig. Det handlade bara om att hitta det form som m2b och jag trivs med. Men rörande buketten har jag sedan dagen då m2b friade :) haft en mycket tydlig bild av vad jag önskade. Och i mellandagarna träffade jag mig supertrevliga florist som sa att det nog med största säkerhet skulle gå att ordna jättefint! Tjoho!

• Sarita 2006

älsklingsprojekt, ska det ju stå...dags att vakna till, tror jag...

• liten lilja

Sarita 2006

Lite otippat har en av favoritprojekten hittills varit att hitta kläder till min blivande. Han har valt att bära svart kostym och det har varit otroligt kul att leta fina kostymer, skor, slips etc.
    Men älsklingsprojektet kan nog vara vår kommande hemsida, som jag knåpat ihop helt själv. Pirrigt när den läggs ut i februari!

Några fler med älsklingsprojekt?

• Orustbrud

Inbjudningarna är min favvo. Måste köpa lite mer material nu så att de sista kan göras. Jag stämplar och syr mina kort. Ska försöka att lägga upp någon bild en dag.

När har ni tänkt att skicka era inbjudningar? Vet att någon frågade det nyligen men minns inte att det kom något svar.

• Sarita 2006

Orustbrud:

JA, lägg gärna upp bilder! Vore superroligt att se då det verkligen låter som en häftig design!

Vi har tänkt att sända ut våra ibjudningar i början på mars.

• Bluebride2006

Då fyller jag på också

Bluebride2006: Sundby kyrka, Strömsholms golfklubb, Eskilstuna

Försöker göra hemsida också, men går trögt med den just nu, men det ska gå framåt.

• idolf

Fyller på jag med

idolf: Stora Tuna kyrka, Södertuna bygdegård, Borlänge

• andlin

Andlin: Torshälla kyrka, PROs lokal, Torshälla

Våra inbjudningskort skickas nog ut i senare delen av februari.

Vet inte om jag direkt har eller har haft något favoritprojekt men ska jag svara något så var det nog att göra min tiara.

• aug 06

Ja fyller väl oxå på då.

Andlin: Torshälla kyrka, PROs lokal, Torshälla
    aug 06:Backens kyrka, Göstas Loge, Umeå

Svar på tråden 5 aug - ny tråd!