• Sandgren

5 aug - ny tråd!

Hej allihopa! Vår tråd har stängts, så nu startar vi väl en ny! Så välkomna alla som valt detta bra datum!

• Svar på tråden 5 aug - ny tråd!
  • Bluebride2006

Ja, man längtar ju. Sen ska jag vara gäst på min kompis bröllop också en månad tidigare. Har i alla fall hittat en snygg klänning på ebay, som jag SKA ha

• mjukisb

vad lustigt. Jag ska också vara på min kompis bröllop på midsommar. jag ska dock vara tärna så jag har en hel del att fixa där med så jag har fullt upp men det är bara kul.

• Bluebride2006

jag är inte det, undrar vem det blir

• Ybrud

Hej tjejer! Som ni kanske såg tidigare så kommer jag att låta sy upp min klänning. Hittade ett tokvackert tyg som jag beställde på ebay till övre delen av klänningen. Kolla här:

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8247852078&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

om nån vecka ska jag träffa min sömmerska. Tjohoo!

• Brud 2006

Hej alla ni 5 aug-brudar!

Jag har inte kommit ycket längre i planeringen än sist jag skrev men nu är det dags att sätta igång! Ska träffa vår eventualla fotograf ikväll och kolla på bilder, imorgon ska jag in till stan och kolla på papper till inbjudningskort! på tal om inbjudningskort, när ska ni skicka ut era? man vill ju att folk ska kunna komma och det är ju trots allt mitt i semestertiderna?

I alla fall, kyrkan och lokal är bokad sedan länge, brudklänning fyndade jag i Paris i höstas, var så fin och billig att det var bara att slå till!

Vi får ta och skaka lite liv i den här tråden, nu måste vi ju faktiskt sätta igång med planeringen på allvar (i alla fall jag)!

• Bluebride2006

jag ska försöka skicka mina kort i feb, då jag vet att många företag vill ha alla semesterönskemål redan i slutet på feb. I alla fall på mitt gamla jobb där pappa och brorsan jobbar kvar.

För mig är kyrka bokad, lokal så gott som bokad, den är prelbokad i alla fall, klänningen är redan köpt, samma som tiara är också klart. Inbjudningskorten är snart klara, måste köpa mer material då jag måste göra ett till. Har inga pengar till material nu.

• Lindblomman

Hej tjejer! Tror jag var med i början av den här tråden... nu är jag ialla fall tillbaka och laddad till tusen för bröllop 5:e augusti! Vi har fått en del gjort nu. Kyrka och lokal är bokad, kläderna bestämda men ej uppsydda än, frissan bokad... Men attans vad knepigt det är att få ekonomin att gå ihop....

• andlin

Nu har bröllopsplaneringen kommit igång på allvar känns det som. Inbjudningkorten är snart klara, jobbar på servettringarna, men materialet tog slut så nytt är beställt, har varit i kontakt med kantorn, har kollat på ring och ska bara ta mig i kragen och gå ner på stan och beställa den och ev. ska jag kolla på klänning nästa vecka. Det ska bli jätte kul att prova klänningar

Vi tänker nog också skicka inbjudningarna i februari.

• Sandgren

Oj, hjälp vad ni kommit långt! Jag håller på att vika askar om kvällarna, men nu börjar min sodoku-bok kännas så mkt roligare... Annars så har jag klänningen köpt o lokalerna bokade. Kyrkan kunde vi inte boka förrän efter nyår, o det var fler som ville ha samma tid o plats som vi, så det var riktigt spännande! Men vi fick kyrkan, så det känns jätteskönt! Inte 15 som vi tänkte, utan 14, men det gör inget - mer tid till fest!

Jag göra klart korten snart, man är ju toksugen på att skicka dom!

• Isabeau

Tänk att det är så många som ska gifta sig den 5:e! Kul! Har precis fixat klänning och håller nu på med inbjudningar för glatta livet. Min M2B håller dock på att ledsna på allt provembossande och pappersklistrande

Svar på tråden 5 aug - ny tråd!