• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • loppalina

ceciliaj : Visade han bara dem implantaten som du valde? Clas förklarade nämligen skillnaderna både prismässigt o hur fastheten i dem var. Jag klämde o kände lääääänge :D

Men det kan ju vara så att han till sist valt att sluta ta hem från olika leverantörer. Så att han idag faktiskt bara har flytande silikon.

Jaja vi får hoppas att regnbågen ringer o kollar så att vi får veta ;)

Kram loppalina

• EnYsterSyster

Hej alla !

Några rader från en inte alls så Yster Syster....

Opererades för 6 veckor sen. Har nu motvilligt fått inse att det ena bröstet sitter 1-2 cm lägre än det andra bröstet (har märkt det länge men inte riktigt velat "se" det). Det ena bröstet ser nu jättefint ut och mjuknar mer och mer men det andra sitter för lågt och ser inte bra ut. Min kirurg har sagt att man får betala 5 000 kr för ev omoperation men det här har jag inte lust att betala för eftersom det känns som om hon har gjort en supermiss fastän hon anses vara en av de bästa och dyraste. Jag har inte orkat ringa och prata med henne än. Det har haft stängt, öppnar nästa vecka. Ska ringa då. Jag är livrädd för att det inte ska gå att fixa till och att jag ska få betala en massa extra.

Inte alls kul det här. Jag känner mej helt sned och BH:n sitter högre på ena sidan. Blä !

• vioola

Hejsan YsterSyster

Det var 6 veckor sedan för mig me å de är inte lika stora, men ja hoppas på att det rättar till sig. Hade mycket mer ont i det ena så får hoppas att läkningen tar längre tid helt enkelt. Det är inte så att det ena kommer hänga till sig mer tror du, el du kanske hade höjdskillnad från början?

Kram kram

• ceciliaj

loppalina:
    nä han visade aldrig gelehallon för mig. han sa att han bara använder flytande silikon. så han har kanske slutat med gelehallon då. hur mycket sa han att det skiljde i pris? kram kram!

• ceciliaj

förresten loppalina, hoppas allt blir pefrekt imon! stora kramar!

• loppalina

ceciliaj : Det blev 8000 kr till om man ville ha gelehallon o 10000 eller 12000 kr om man ville ha anatomiska. Tackar tackar skall meddela hur det gick ;)

Kram loppalina

• algit

EnYsterSyster:
    Är det inte så att vi blir mer "känsliga" för olikheter efter op.
    Om jag tittar noga är mitt ena lite större o är lite längre ,ner men det var de innan med men då tyckte jag att de var så fula så det var inte största problemet liksom.
    Och bröst är ju inte riktigt lika.
    Fast har det blivit så nu så är det ju trist.
    Och syns det mycket så är det ju inte kul.
    Fast du ska veta att det händer mycket med brösten ju längre
    tiden går.

Pernilla 25:
    Hon kanske ångrade sig.Jag har oxå tänkt på er o undrat hur det gått.
    Trivs du på nya jobbet?

• mjuka bröst

Apropå rökning/snusning så är jag rätt säker på att det är det att nikotin är kärlsammandragande... vilket gör att läkningen och blodförsörjningen till operationsområdet blir sämre efteråt... det är ju därför man inte röker när man är gravid heller, fostret får faktiskt mindre syre, mindre näringsämnen pga rökningen... /sjuksköterskan lägger sig i :)

• EnYsterSyster

Det som stör mej mest är att bröstvecket sitter längre ner på ena sidan, 1-2 cm. Även ovansidan av bröstet är lägre på den sidan. Jag kan inte förstå hur det skulle kunna rätta till sej av sej själv. Annars är de lika stora, det var de innan operationen också. Det känns som om implantaten sitter på två olika nivåer. Eftersom de är anatomiska och nu har vuxit fast går det inte att rucka dem hur mycket som helst heller. Jag har en rejäl BH som puschar upp ena bröstet, det gör att det ser okej ut med BH men inte utan.

• mjuka bröst

Längtar tills jag får en tid!!!

Svar på tråden Bröstförstoring (3)