• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Anneli23

Jädissen

Jag ringde min klinik och frågade om det stämmer att det kan hända, men hon jag pratade med hade aldrig hört talas om det sade hon. Men det känns inte riktigt som att man kan lita på det, för hon vill ju såklart inte att jag ska ångra mig, eller hur?

• CPH

Tips på bra kirurg som gör anatomiska soft touch i Skåne? Jag bor normalt i Stockholm men jobbar ett halvår i Köpenhamn nu.

• EnYsterSyster

Rat
    cockie

Nej, jag vill inte avråda från anatomiska. Har dock ingen erfarenhet av andra implantat . Jag är nöjd med formen, de mjuknar mer och mer. Vissa dagar tycker jag nivåskillnaden är hemsk, andra stör jag mej inte så mycket. De blir mjukare hela tiden, fast jag tror aldrig de blir lika "sladdriga" som riktiga bröst på en kvinna som ammat. De är inte som två hårda stenar och jag tror de kommer mjukna ytterligare.

Efter 12 dagar är brösten inget vidare, de kommer bli helt annorlunda. Ha tålamod ! Mina bröst är 1½ månad gamla.

Använde sport-BH 2 veckor dag och natt, ytterligare 4 veckor dagtid.

• EnYsterSyster

Rat

Det viktiga för formen är bredden och höjden på implantatet. Klart Charles vet vilka storlekar som passar dej. Jag tycker jag har rätt stora bröst nu och jag tog 215 g. Var inne på en BH-affär idag. Stod med jackan på, expediten trodde jag hade 70C. Tog av mej jackan och hon ändrade sej till 70D eftersom hon tyckte jag var "rätt bystig". Hihi ! Det är bara att konstatera (än en gång) att våra uppfattningar om vad som är "lagom stort" skiljer sej.

Köp/prova en BH som du tycker är lagom stor och gör ristestet i den !

• EnYsterSyster

Ni behöver inte oroa er för det där med att implantaten "växer fast". Vad är det för otäckt med det ? Mina bröst känns mer och mer som mina egna. Lyssna på alla kloka gummor här inne. Efter ett tag tänker man nog inte på att de inte är "äkta" !

• EnYsterSyster

Angående TV-reportaget:

En reporter kan påstå att ett reportage ska vinklas på ett visst sätt så att du bli intresserad av att vara med. Det färdiga resultatet kan dock klippas hur som helst så att du framstår som världens bimbo.

Vem vill se en vettig, sansad beskrivning av det här ? Inte många. Däremot förfasa sej över ytterligheter och abnormiteter. Sånt säljer !

• algit

En yster syster o alla andra:
    Du skrev lyssna på ala kloka gummor härinne.
    Nu kommer en klok gumma.
    Det tar tid lång tid att bli ok, jag ville inte tro andra som skriver detta som jag nu ska skriva när jag var nyop.

Men först nu efter 9 mån kan jag säga med facit ihand att det känns ok nästan alltid.
    Jag trodde att tag att jag skulle få leva med att musklerna tog emot vid vissa rörelser de gör de fortfarande ibland men det är stor skillnad.
    Och jag känner nu att det kommer att försvinna mer o mer.
    Och hela ""alltet"" liksom känns ok igen känns som jag.

Det är oxå stor skillnad i mjukheten ,även om jag tyckte de var mjuka redan efter 3 mån så inser jag nu att
    det var de inte.
    Det är ju ändå ett stort o mycket onaturligt ingrepp på kroppen så det är ju inte konstigt att det tar tid för det gör det.Så tålamod flickor!!!!!!!!!!!!
    MEN under tiden kan vi alla njuta av våra nya behag och shoppa nya bh , bikini o snygga toppar.Det har jag gjort iallafall.
    Stor kram på er alla

• algit

Håller med om reportaget. Vem vill lysna på en 45 årig trebarnsmamma som tröttnat på sina trista behag o köpt nya för egna pengar?
    Och sen inte ens berättar det för sin omgivning .
    Fast vilken klok 45åring skulle ställa upp på nåt sånt.

• EnYsterSyster

algit

En sak som jag märkt:

om jag står som en "hösäck" är brösten mjuka. Sträcker jag armarna uppåt-utåt-bakåt blir de mycket hårdare. Måste ju ha att göra med att bröstmuskeln då stramar över implantatet. Hur är det för dej idag ?

• EnYsterSyster

algit

Och hur lätt skulle det vara att lura dej att säga korkade saker som de sen kan klippa ihop så att du låter som en fåfäng urblåst tokkärring ?

Svar på tråden Bröstförstoring (3)