• Bride2B..

~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~

Nu skall jag göra det! Måndagen den 10/10 är första dagen av resten av mitt liv. Under 4 års tid så har jag vuxit och vuxit (i bredden). Jag har gått från 48 kg till 66,6 kg. Det är katastrofalt!
    Nu tänker jag ändra detta. Jag ska slopa godis, chips, sötsaker, friterat, pasta, bröd, ris och potatis (till stora delar i alla fall).

På måndag börjar allt... Någon som skall vara med på resan? Jag behöver allt stöd och pusch jag kan få så komigen ;)

• Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~
  • Bride2B..

jag håller med.. det kommer alltid komma frestelser och man kommer alltid på detta sättet skjuta upp viktnedgången.... Det är lite farligt ;)

• Lilla päronet

Bride2B..
    Det här klarar du.
    Nu när du endå är igång och har gått ned i vikt så ska du forsätta. Du ÄR duktig gumman. Kämpa så ska du se att det går.
    jag tror på dej så ge inte upp bara.
    Vi ska klara det här tillsammans ska du se.
    peppning är det som gäller.
    Se till att du har en stark vilja så ska du se att det går. För har man viljan så går det. Och du verkar ha den viljan eftersom du redan har gått ned över 4kg

Den här helgen kommer bli jobbig. ska på kalas igen. Och det känns jobbigt när frestelserna kommer. Jag SKA klara det här.
    haha. :) Hoppas att ni får en trevlig helg allihopa..KRAMAR TILL ER!

• Bride2B..

Lilla päronet.. TACK! Skönt att det finns någon som tror på mig i alla fall.. Jag måste erkänna att jag ätit lite mer denna veckan och smakade nyss på en jätteliten bit utav en kaka... Hoppas jag inte gått upp för mycket nu! Vågar inte ställa mig på vågen på söndag, men i o för sig så är det inte så farligt då denna veckan jag och min man firar 4 år som ett par... Han ska laga middag till mig imorgon och jag tror inte han tänker på vad jag kan och inte kan äta.. men hoppas det handlar om plusvikt i gram och inte kg... helst så vill jag ju ha minus *s*

• Lilla päronet

Bride2B:
    åhh låter mysigt att han ska laga mat till dej. Den middan tycker jag att du är värd.
    eftersom du har varit duktig som har gått ned och att ni firar ju 4år.. :) Grattis föresten. hehe.
    Själv så sitter jag här med min kaffe.
    Och jag va duktig som lät bli kakor. :)
    var faktiskt sugen på en bit ballerina.
    Jag tänker ha en ätardag, och det får bli på lördagar :) Men jag ska inte äta mycket utan bara smaka litegrann. Har hört att man höjer förbräningen genom att ha en ätardag :D men om jag inte alls är sugen på något så ska jag låta bli.
    ha en riktigt trevlig helg. Och njut av middan imorrn :)

• Lilla päronet

Idag känner jag mej nöjd. har precis nyligen tränat. Cyklade med motionscykeln i över 60min. Så då har man inte så dåligt samvete när man smakar lite godis idag :)
    Tänkte äta kycklingsoppa idag. Vill äta något nyttigt eftersom man ska äta lite godis. Så då jämnar det ut sig :D
    Ska iväg snart på en kalas men jag ska hålla mej ifrån fikat. Kaffe får jag nöja mej med, hehe.
    Hoppas att det går för resten av er i helgen. Stor kram!

• Bride2B..

Lilla päronet.. Tack :D Jo Det slutar med att det är VI som lagar mat så är det jämt hehe... jag vägde mig idag på ett badhus, 62,0 kg´fortfarande... i o för sig så var jag blöt med badkläder osv.. men men man kan visst inte räkna med nedgång varje vecka.. vi får se... imon skall jag väga mig o jag e nästan säker på att det kommer visa ett plus eftersom vi äter denna "feta" middag idag.. Har druckit ett halvt glas vitt vin och redan är jag jätte berusad!! blääähh, man blir visst lättare "full" när man sköter sin kost.. hehe.. Puss o kram på er alla :D o lycka till nu!

• Bride2B..

hur går det för alla? Igen som hört av sig!!

• Lilla päronet

Bride2B..
    Sorry att man inte har hört av sig..
    Har haft så mycket att göra på sistone.
    Jobbat och tränat. :)
    kom på att jag har glömt att meddela hur det gick med min första vägning. ;)
    Jag gick ned 2kg förra veckan.
    Min startvikt förra måndagen var: 69kg
    och i måndags vägde jag: 67kg.
    Är nöjd med resultatet. :D
    Jag trodde för ett par veckor sedan att jag vägde 67kg men så var det inte. hade nämligen lagt på mej lite. fick lite bråttom att gå ned efter att märkte va jag vägde förra veckan. haha.
    Hur går det för dej då?? Har du gått ned något sen sist?? Hoppas att det går fint för dej tjejen. Håller tummarna för oss.
    Kram,vi ses snart!

• Bride2B..

Lilla Päronet.... SUPERBRA jobbat!! :D Nu är jag väldigt stolt över dig... Jag vet inte hur det går för mig faktiskt.. jag har tröttnat på att "passa" mig och jag vill träna för att det skall gå lite fortare men det finns ingen i min närhet som vill och orkar träna... vill ha en kämpe polare som jag... *suck*

• Lilla päronet

Bride2B..
    förstår att du vill ha någon att träna med. det vill jag oskcå med. men jag känner att jag får mera gjort med träningen då jag är själv. annars när jag går med vänner så börjar man alltid snacka coh då får man lite gjort. haha
    vi får kämpa vidare och då ska du se att vi klarar det.
    alltid då jag har tränat så känner jag mej så super nöjd.
    Vi can do it. :D
    Kram på dej gumman. Vi hörs snart!

Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~