• Bride2B..

~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~

Nu skall jag göra det! Måndagen den 10/10 är första dagen av resten av mitt liv. Under 4 års tid så har jag vuxit och vuxit (i bredden). Jag har gått från 48 kg till 66,6 kg. Det är katastrofalt!
    Nu tänker jag ändra detta. Jag ska slopa godis, chips, sötsaker, friterat, pasta, bröd, ris och potatis (till stora delar i alla fall).

På måndag börjar allt... Någon som skall vara med på resan? Jag behöver allt stöd och pusch jag kan få så komigen ;)

• Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~
  • Lilla päronet

Sara23: hoppas att dieten går bra för dej :) Jo jag förstår att man kommer att gå ned snart igen :) jag kämpar vidare.

Frances: det va inte dåligt va mycket chips du har ätit. men se till att ha något att göra. Köp inte hem någon chips. Fyll kylen med frukt och grönt. Kämpa för dina mål. You can do it :D

Bride2B:
    Hoppas att det går bra för dej. Jag har varit duktig denna vecka. Inget onyttigt att åkit ner i min mage. :D Men ihelgen ska jag på en 20år kalas. en nära vän fyller år. Så då lär det bli onyttig dag. Men man måste ju unna sig något nån gång då och då ;) eller hur?!

• Elin1

Frances

Har du ätit FEM chipspåsar om dagen??

Det låter som om du byter ut maten mot chips och dylikt. Försök att laga riktig mat/ät lunch med dina kollegor varje dag! Du kommer att få fler problem än enbart övervikt om du fortsätter att äta så mycket chips (och godis)!

• Frances

Inte om dan, utan en påse per dag typ! usch så hemsk är inte ens jag, fem om dagen haha :D

Du har så rätt, jag kommer ju att gå upp massor sedan när min ämnesomsättning blir lägre. Just nu kan jag äta nästan vadsomhelst utan att gå upp något. Men snart så ändras väl ämnesomsättningen ju äldre man blir :(

• Elin1

Frances

Ok, inte fem påsar om dagen, good!

Det handlar inte enbart om att du går upp i vikt, även om du upplever att du har en hög ämnesomsättning så blir dina kolestrolvärden högre och fettet kring dina inre organ ökar.

Dessutom så innehåller inte chips några vitaminer eller proteiner, bara kolhydrater och fett. Du får alltså i dig mest tomma kalorier av chips.

*känner mej som en kostprofessor*

• Bride2B..

Lilla Päronet.. du skall ha två tummar upp gummsan som är jätteduktig!! Denna veckan har varit dålig för mig.. skall börja o satsa hårt som jag gjorde i början av viktnedgången och gå ner minst lika mycket innan jag "ger" mig (4,3 kg) för då är jag trots allt på god väg och har inte mycket kvar ;)

• Lilla päronet

Bride2B..
    hejja hejja. Du är duktig som kämpar vidare. ;) Det har gått väldigt bra denna vecka för mej. Är nöjd. Sen får vi ju se va vågen visar på måndag. hehe. Hoppas på ett minus. På lördag då jag ska på 20årkalasen så ska jag inte dricka någon alkohol för jag ska upp tidigt på söndan o jobba. Ska vara såå duktig som möjligt.
    Ha en riktigt trevlig helg, tjejen. :D
    Kram!

• Bride2B..

haha denna veckan har jag frossat massor ;) har även unnat mig en grej, jag klippte mig.. jag som har frisör skräck.. klipte minst en dm idag... :'( Men det växer väl.. klippte även lugg första gången på jääääääätte länge :D Min frissa ser ut som en peruk nu *hehe*

• Lilla päronet

jag skulle också behöva klippa mitt hår igen :D Hoppas att du blev nöjd med din nya frisyr :)
    Ikväll blir det då allstå 20 års fest.
    Får se hur jag klarar mej från alla frestelser. Vill såååå gärna vara duktig.
    jag tränade hårt imorse. tänkte att jag skulle göra av med extra mycket kcal ifall man dricker lite vin eller något ikväll. hahaha. Ha det fint....kram!

• Bride2B..

lycka till ikväll tjejen :) jo jag blev sisådär nöjd med frissan.. gillar inte kort hår!

• Lilla päronet

Bride2B:
    hur går det för dej?? Denna vecka så har jag inte vägt mej något. Det är mensvecka. Så jag håller mej borta från vågen tills på måndag :D
    Jag har börjat promenera varje dag i en timme. Och så tränar jag minst 5gånger i veckan. Ska satsa hårt nu på att gå ned i vikt. Vill ju gå ned lite till julen och min födelsedag ;) Hoppas att det går fint för dej. Stor lyckokramar till dej!

Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~