• Bride2B..

~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~

Nu skall jag göra det! Måndagen den 10/10 är första dagen av resten av mitt liv. Under 4 års tid så har jag vuxit och vuxit (i bredden). Jag har gått från 48 kg till 66,6 kg. Det är katastrofalt!
    Nu tänker jag ändra detta. Jag ska slopa godis, chips, sötsaker, friterat, pasta, bröd, ris och potatis (till stora delar i alla fall).

På måndag börjar allt... Någon som skall vara med på resan? Jag behöver allt stöd och pusch jag kan få så komigen ;)

• Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~
  • Bride2B..

hej tjejer.. jag kom aldrig in igår o talade om men jag började igår...
    Jag är 20 (fyller 21 år 25:e december)

Jag har börjat med soppan igår o idag är det dag 2... har inte receptet i huvudet men jag kan skriva in den här sedan så kan vi köra samma grej också kanske :)
    Eftersom jag är skol och elevassistent på två olika skolor så blir det ganska mycket spring o tanketräning samt upptagenhet med att inte småäta... jag äter 2 STORA koppar soppa till lunch, 1-2 frukter (äpplen, päron, clementiner mm EJ BANAN!) till mellanmål vid 14-15, senare vid 18-19 så kan jag ta yttligare 2 STORA koppar soppa och frukt ifall jag blir hungrig därefter :)
    Igår åt min man kebabpizza och jag höll på att svimma.... jag ville slå till honom o äta upp den själv *haha*
    Har ni tänkt att när något är FÖRBJUDET så vill man äta det extra mycket? Kanske låter jag knasig nu men för mig är det så i alla fall.. När jag ska hålla mig borta från godis, chips, dricka, pizza osv så finns de ALLTID runt omkring mig men ifall jag bestämmer mig för att äta det så finns inget där... *pust*
    Detta kommer verkligen bli svårt, har redan tappat lusten om jag skall vara ärlig. På soppan i alla fall... men när man kollar på andra som ser likadana ut som sig själv (kroppsligt alltså men smalare) så tänker man om och säger nej men om hon kan så kan jag och får motivation för dagen igen... SVÅRT! :(

Och så skall jag på bio ikväll.. har ALDRIG varit på bio utan att köpa popcorn eller läsk... :( HJÄLP, jag behöver ert stöd :(
    Kanske skall man inte hindra sig själv till fullo på helgen eftersom man måste unna kroppen utav det goda också annars så tappar man suget? Hjälp mig med era åsikter m.m

• Sara23

Bride 2B

Vi ska klara detta...jag börjar i morgon (måndag). Jag ska avsätta en dag då jag får äta liite godis eller ngt annat gott (typ lördag).

Kram

• Bride2B..

:D tjejer, jag har news.. jag vägde mig igår och skalan på vågen stod på 63,3 kg :D alltså har jag gått ner 3,3 kg... är det inte fantastiskt...? bara på 4 dagar så gick jag ner mycket hehe.... nu gäller det ätt kämpa ;)

• Sara23

Bride 2B

Grattis...hoppas vågen säger detsamma för mig snart...minus 3 kg skulle inte sitta fel :D

Kram

• Sara23

Bride 2B

Skriv gärna in receptet på soppan :D

• Bride2B..

Sara23, Tack! jag följde soppan bara 1 dag så det är nog inte den tyvärr...
    Men jag börjar tro att det måste varit fel på vågen från början då jag vägde mig för i mina öron låter det inte så trovärdigt att jag förlorat 3,3 kg på mindre än 1 vecka. Det är näst intill svält tycker jag och ändå åt jag ganska normalt... vi får se i varje fall.. på söndag väger jag om mig (skall göra det varje vecka) och då får jag se vad det står på vågen.. sist var det då 63,3 som sagt..... :)

• Elin1

Bride2B

Hur gick biobesöket??

Det verkar ju gå bra för dej, hur äter du nu en typisk dag? Tränar du?

Jag vet att väldigt överviktiga personer (typ 100 kg) förlorar vikt mkt snabbt i början, bara för att de har så mkt att ta av. I ditt fall är det nog vatten som har försvunnit.

Bra jobbat iallafall.

• Bride2B..

Elin1, jag vet inte ifall det är så i detta fallet...
    Istället för ett biobesök så kom en film på tv:n som vi båda ville se så jag föreslog att hon skulle komma över och vi skulle kunna kolla på den tillsammans. Jag hade popcorn o läsk mm hemma
    Jag poppade popcorn till henne o hällde upp läsk... medan hon åt så erbjöd hon hela tiden men jag bara "näääääääähhh!" :D Jag "klarade" hela kvällen genom att ENDAST kolla på popcornen hehe, tidigare på dagen så hade vi fredagsmys på fritids (där jag vikarierar) så jag gick hem o hämtade olika filmer samt köpte popcorn och lät till och med bli att "sno åt mig" ett enda poppat popcorn... lite då o då tar jag en tugga av det som jag tycker om eller är sugen på... (igår t.ex. så köpte jag hallonmunkar till min man, jag fick ett litet bett av en och sedan tyckte jag att det var bra, det gällde bara att få "ögat" mätt :D) Tänk på det!!

• Bride2B..

Glömde beskriva hur jag äter en typisk dag, jag äter inget friterat, endast grovt bröd, ingen ost eller några mejeriprodukter.. Jag dricker ej kaffe så det är ej en beroende sak, äter heller inte smör på mina mackor (tycker inte ens om det), inget godis, läsk eller chips. Nästan inget kött (äter endast ifall jag vet att det har tillagats fettsnålt) och massa grönsaker.. Inga såser, inga tillsatser... :) Pålägg på mackor: ENDAST rökt eller kokt skinka, dricka till allt... VATTEN!
    Så är det i stort sätt ;)

• Lilla päronet

Bride2B.. Wow vilken bra resultat du fick. Grattis till viktnedgången :) Hoppas att jag också får ett bra resultat. Jag började imåndags med mitt nya liv :) Och så duktig du va som inte åt något av popcornen. Bra kämpat. Forsätt så.
    Jag har tränat båda måndag och tisdag. ska träna idag med. Jag har också börjat cykla till jobbet.
    Vi ska KLARA det här tjejer..Ha det bra!

Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~