• Bride2B..

~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~

Nu skall jag göra det! Måndagen den 10/10 är första dagen av resten av mitt liv. Under 4 års tid så har jag vuxit och vuxit (i bredden). Jag har gått från 48 kg till 66,6 kg. Det är katastrofalt!
    Nu tänker jag ändra detta. Jag ska slopa godis, chips, sötsaker, friterat, pasta, bröd, ris och potatis (till stora delar i alla fall).

På måndag börjar allt... Någon som skall vara med på resan? Jag behöver allt stöd och pusch jag kan få så komigen ;)

• Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~
  • Bride2B..

:) skall det vara i slutet ;)

• Sara23

Bride2B

Jag är 165 lång och väger 61 kg och vill ligga på ca 55 kg...skulle vara kul och hänga på och få lite motivation. Ska dessutom op. i slutet av nov så det skulle vara bra om jag gått ner lite tills dess. Hör av dig :D
    Kram//sara

• Elin1

Kör igång fastän grönsaksavdelningen är stängd! Man måste vara diciplinerad! Du kan köpa frysta grönsaker till att börja med (broccoli, blomkål,wookgrönsaker, etc).

Vill du ha förska grönsaker kan du kanske gå till en annan butik? Är det långt tid får du ju motion samtidigt.

Skjut inte upp det hela tiden, då förlorar det ju sin betydelse.

• Bride2B..

Sara23, ja äntligen någon som vågar hänga på :D Jag tänkte köra den där kålsoppedieten ett tag och försöka röra på mig mer! Hur hade du tänkt dig göra detta? Jag o du har samma målvikt men du väger ju mindre än mig samt så är du ju längre ;) men vi ska klara det tillsammans *hehe*

Elin1, jo jag vet... det är så allt börjar varje gång...

• Sara23

Bride2B

Ja du, jag hade tänkt att äta "rätt" och promenera. Ska helst inte träna pga att jag ska göra en bröstop. i nov och de tyckte mina bröstmuskler var så 'vältränade' så jag borde ta det lugnt med träning. Hur är kålsoppedieten???? Skulle kanske vara ngt för mig det också :) Nu fixar vi detta. Från måndag???
    kram

• Lilla päronet

Hej!
    Jag vill jätte gärna hänga på här om det går bra. :) Jag väger 67kg och är 166cm lång. Jag har haft svårt att komma igång med viktnedgången efter jag hade semester. Så under 2månader har man tänkt att börja men det har inte blivit av, haha.
    Jag vill ned till ca 53-55kg. Jag har tänkt att börja imorgon. ska träna och äta så nyttigt som möjligt. =D Hoppas att jag klarar mej ner till 60kg till julen i alla fall.
    Lycka till nu tjejer!!

• Sara23

Lilla päronet och Bride 2B

Vi ligger alla på ungefär samma längd och vikt, det här fixar vi. Ja...vi får väl motivera varandra nu. Hur gamla är ni? Jag är 23 iaf, kanske ni förstått :D

Kram

• Elin1

Bride2B och alla andra!

Hur går det? Blir det nystart på måndag?

Jag tittade på "Du är vad du äter" igår, gillar faktiskt det programmet. Intressant (ochh lite äckligt) att se hur mkt mat folk trycker i sig under en vecka! Usch!

En sak som dietisten sa var att man ska tänka att det är mycket godare att vara smal än att äta en bakelse. Så kan man ju försöka tänka när sugen sätter in!

Dessutom så försinner faktiskt sötsug och liknande då man äter nyttigt. Efter ett tag känns det onaturligt och onödigt att äta godis/kakor/fet mat.

Så det finns hopp!

• Lilla päronet

Sara23:
    Jag är 21år, men fyller 22 efter nyår :)
    Ja det stämmer att vi ligger på ungeför samma vikt och målvikt. Tycker det är bra att ha varandra att motivera. Och jag tror jag skulle klara det bättre ifall jag har er tjejer. Peppning kommer att behövas. :D
    Hmm jag kommer nog att börja med mitt nyla liv på måndag. för jag ska på 2 kalaser i helgen. och så är man bortbjuden imorgon kväll.. Kram!

• Lilla päronet

men jag kan tillägga att jag kommer att träna och promenera under helgen. men nyttig mat och så lär det inte bli, haha

Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~