• Bride2B..

~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~

Nu skall jag göra det! Måndagen den 10/10 är första dagen av resten av mitt liv. Under 4 års tid så har jag vuxit och vuxit (i bredden). Jag har gått från 48 kg till 66,6 kg. Det är katastrofalt!
    Nu tänker jag ändra detta. Jag ska slopa godis, chips, sötsaker, friterat, pasta, bröd, ris och potatis (till stora delar i alla fall).

På måndag börjar allt... Någon som skall vara med på resan? Jag behöver allt stöd och pusch jag kan få så komigen ;)

• Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~
  • Elin1

Hej, det låter ju bra! Men får man fråga hur lång du är? Du hade ju en ganska låg vikt (48 kg) i början.

Tänk inte enbart på maten, rör på dig också! Träna tre gånger i veckan (minst) och variera kondition med styrketräning.

Kan gärna vara med och pusha på!

• Bride2B..

Det är ett absolut att man skall röra på sig men eftersom jag inte har någon att träna eller powerwalka med så försvinner motivationen efter knappt någon vecka :(

Jag är 164 cm lång och väger 67 kg. Enligt BMI grejen som man kan räkna ut så är jag på gränsen till överviktig (24,91). Det är JÄTTEMYCKET för mig! Jag vill vara någonstans mellan 20-22. Väldigt bra och väldigt lagom :) Min målvikt är 52-55 kg

När jag vägde 48 kg så var jag kortare och åt mindre (innan preventivmedel)...

Någon som är på?

• Bride2B..

puff för de som vill haka på

• Elin1

Hej!

När man väl kommer igång så blir det kul att träna. Du tränar ju inte för någon annans skull eller hur? Ibland föredrar jag faktiskt att träna själv, eftersom man blir mer fokuserad då....

Ang. BMI index så tycker jag att man ska ta det med en nypa salt. Det mäter ju enbart vikt i förhållande till längd och sger ingenting om muskler eller kroppsbyggnad.

Tänk istället på hur kläderna sitter, hur du känner dig, osv.

Har du förberett dig inför måndag? Slängt alla onyttigheter som kan finnas hemma?

• Bride2B..

jag har min sista frossa dog imorgon så jag gör mig av med allt gott.. men jag bor ju hos mamma så det blir svårare eftersom vi är 5 st som bor här... jag kan göra mig av med mina grejer men syskonen kan alltid dyka upp med godsaker ändå....
    Kläderna har blivit kortare och tajtare, halva min garderob passar inte längre och jag vill inte slänga de kläderna förrän jag gett de "en sista chans" tycker jag... Detta kommer bli min sista då jag ska försöka så gott jag kan... därför behövs då all stöd som man kan få :)

• Fru2006

Hej! Jag vill önska dig lycka till! Samtidigt vill jag ge dig ett tips: här på nätet finns en kul sida på netdoktor.se, där kan du gå med i ett 12-veckors program och följa upp vad du äter och din vikt under den tiden. Jag rekommenderar det varmt!! Är själv medlem där och alla snälla människor som också finns där har stärkt mig såå otroligt mycket!! Man får idéer och råd och kan utbyta ord med andra i samma situation. Känner du till sidan? Jag tycker du skall registrera dig. Det bästa av allt är att det inte kostar en spänn!! Vi kanske ses där.

• Bride2B..

hej fru2006, tack så mycket för tipset..

Jag får börja imorgon med allt eftersom jag inte hann till affären för att handla de första "ingredienserna" till nedviktgången... skall hinna dit idag inann kl 20.00... jag skall bli medlem på netdoktor.se

• Bride2B..

hmm det är bara fakta o sånt på sidan... :/ inget jag är inne för :(

• Noiva

Hej!

tänkt på att BMI är missvisande om man har muskler då muskler väger mycket.

• Bride2B..

jo det har jag hört förut också.. men mitt mål är en lägre vikt och ett lägre BMI :) Kommer förmodligen inte komma igång denna veckan då de bygger om vid köpcentret här och har stäng grönskaks avdelningarna.. NÄSTA månag MÅSTE jag ha kommit igång i varje fall.. )

Svar på tråden ~Julies (Bride2B..'s) viktdagbok~