• Bridecilla

26:e Augusti 2006

Ngn som ska gifta sig nästa år den 26:e Augusti?

det ska jag :) *lycklig*

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006
  • HanOchJag

Bridecilla båda 2 kommer att vara samma dag. Så jag känner mig lite extra stressad. Vi hade väl funderingar på att göra det vid 2 olika tillfällen men vi vill ju att alla ska kunna vara med och om vi inte tar det samma dag så är det en omöjlighet..Tyvärr.

madelyn Kan förstå att man blir lite "deppig" av att komma hem till kalla sverige

• madelyn

Bridecilla,
    Ja- ur lovsynvinkeln så var det klart bättre förr

HanOchJag,
    Hjälp, det låter stressigt med 2 ceremonier samma dag?

• Bridecilla

hanochjag
    kan du inte ha "hans" på fredagen och "ditt" på lördagen?
    fast då blir det ju två lokalhyror, två middagar å hela det köret... fast å andra sidan så om ni har en brunch på söndagen så kan ni säga att festen varade i dagarna 3, precis som i sagan när prinsen å prinsessan fick varandra :-P

Hur ska ni göra dagen efter förresten, ska ni ha ngt då?
    Har funderat på att inte ha ngn present öppning på lördagen utan ha den på söndagen istället, men närmaste familjen...
    jag är inte helt förtjust i att stå å öppna inför alla... det blir en sådan "tävling" då... å tänk om man får ngt gräsligt???

• madelyn

Bridecilla,

Jag tror att vi nog kommer ha presentöppning för oss själva sen efter bröllopet. Enligt min mening så är det inte speciellt kul att stå som gäst och titta på när brudparet ska ta sig igenom en massa presenter.. men det e bara vad jag tycker

• Bridecilla

madelyn,

jag håller med dig!
    Jag tror att party-stämingen dör lite om alla tvingas sitta stilla å kolla på vad "faster Beda" har gett...
    Däremot vet jag att min lilla mor gärna vill kolla vad vi har fått.
    Efter min brors bröllop så var vi i familjen där på söndagen å satt å fikade medans de öppnade paketen. Det var kanon trevligt och vi fick också en chans att gå igenom gårdagen med dem... kan rekommenderas!

• madelyn

Bridecilla,

Bra idé! Beroende på när vi åker iväg på smekmånad så kan vi göra nåt liknande med presentöppningen

• Bridecilla

madelyn,

ja, vi åker nog på en kortare 3 dagars grej på söndag kväll, sen har vi ju stora smekmånaden kvar lite längre fram på hösten när det är bättre väder...
    hur var vädret nu när du vara nere förresten?

• madelyn

Bridecilla,

Vädret var bra. Lite regnskurar och molnigt några dagar men varmt! Annars sol och ännu varmare
    Det bästa med Thailand är ju att det är varmt dygnet runt- ganska jämn temp vilket jag tycker är skönt. Annars kan det vara lite jobbigt när man varit i stekhet sol under dagen och sen kyla på kvällen..

• Bridecilla

ja, det kan jag tänka mig att det är skönt!
    bara det inte är för varmt!
    åh, vad jag blev resesugen...
    tänk om man fick 2 veckors semester och 40000:- att bränna på vart man ville, NU!
    då skulle jag sticka till... ja, ngt varmt iaf!

• HanOchJag

Bridecilla ja jo tanken har slagit mig och vi KAN ha "hans" på fredagen och "min "på lördagen.Lokalen som vi har hyrt är tillgänglig för oss från fredagen kl 13 till söndag kl 12. Så allt är möjligt Funderar även på att ha paket öppningen på söndagen typ frukost för dom som stannar i närheten av lokalen . men vi får se.

Svar på tråden 26:e Augusti 2006