• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • Princessdiamond

var är ni andra idag då?
    på jobbet anatar jag ;) jaja
    henri är ute på promenix och jag har tråkigt.. längar tills torsdag då ett par kompisar som också ska gifta sig kommer över på fika.. :)

• Lindha

Sådär majbruttan, nu har vi varit ute och spanat. :) Jag tror att 12:an är mest prisvärt, om man utgår från utgångspriset. Det skiljer 10.000:-. Men 12:an har ju ny panel + att det är ganska nymålat. Vi har precis bytt panel och fönster och det är inte roligt. Tar MYCKET längre tid än man tror, vi gjorde 3 sidor förra året och så baksidan nu i våras. Och det kostar en hel del. Insidan har jag ju svårt att utala mig om. Men av bilderna och texten så låter dom rätt likvärdiga. men 12:an har ju klinkers med golvvärme i köket. Lyxigt! :)
    Båda två husen har ju sovrumm där uppe istället för vardagsrum. Det som kan vara farligt är ju att ha sovrum där dom små fönstren är OM det skulle börja brinna. Små barn har svårt att ta sig upp, och vuxna är för stora för att ta sig ut. Och orginalfönstren går tydligen inte ens att öppna. Så kolla dom! Pratade om det med grannarna på städdagen. En av killarna är brandman, han sa att han ALDRIG skulle ha ett sovrum där dom små fönstren är. Men att det finns små brandstegar man kan sätta upp om det skulle vara så.
    !2:an har morgon och förmiddags sol och nr 19 har em och kvällssol.
    Ni får jättegärna komma förbi här ikväll. Om det är något ni undrar eller om ni vill jämföra. Om inte annat så är vi ju nyfikna på vad ni tyckte! :)

• Lindha

Förresten, vilken tid är det ni ska dit??

• yrvädret

Jag har varit jätteduktig idag. Börjar jobba 12.30, men gick upp i morse och stack iväg till gymmet. Så nu har jag hunnit träna och sola, och dessutom kommit till jobbet en hel timme innan jag börjar. Ja, vad gör man? BT:ar, såklart!

Kom hem igår och pratade med Tomas om vad han tyckte om att flytta till Älvängen. Snacka om att prata med en vägg. Det enda svar jag fick var nej, nej, nej. Hm, han måste ha varit besvärlig i trotsåldern - han har lärt sig säga nej bra
    Fast å andra sidan är jag envis och oslagbar på övertalning

Majbruttan - jag vill också kolla på hus... fast jag jobbar till kl 20.00. Och dessutom är jag INTE sugen på att flytta igen...

• Lindha

Jag däremot är JÄTTESUGEN på att flytta. Men vi har inte råd... :(

• ninni7805

hejhej :)

såg datumet för hippan och har skrivit in det i kalendern KUL!!! ska se till att inte jobba just den dagen.. men det är lättare när det är en tisdag faktiskt! hade det varit en fredag hade det varit svårare att säga nej..

majbruttan:
    hur va husen????????? så nyfiken!!! vi skulle oxå vilja flytta till hus och då gärna älvängen, men just nu finns inte pengarna... löite svårt att få lån för oss eftersom det bara är m2b som har fast jobb.. men det kommer för oss oxå ;)

princess:
    japps, vi är kvar här i stan ett tag till ;) trivs superbra här men vill ha hus snart känner vi.. vill ju ha stor vovve och det går inte i denna pyttelägenhet!

• Lindha

äntligen funkar bt igen!!! :)

• Princessdiamond

precis... äntligen!!!

• Vårbrud -06

majbruttan

Gå in på svenskfastighetsförmedling! De finns bilder på bäggehusen från insidan så att ni kan titta.
    Tycker det huset med det vita köket är finast. Tror det är 12 kanske..

• Princessdiamond

fick äntligen pratat med pappa igår...
    så även om jag lite fick "dra ut" svaret så blev det ju ett ja..
    han ansåg det vara självklart, och det har ju jag också gjort.. så därför ville jag bara ha bekräftelse :)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2