• vintertid

27/8 - here we go again!

Hoppas ni hänger med på den nya tråden nu när de stängde ner vår gamla! Inte långt kvar nu... 10 dagar!

• Svar på tråden 27/8 - here we go again!
  • 27Augusti2005

Åhhh!!! Riktigt arg nu brudar!
    En av mina kompisar som skulle varit tärna MAILADE mig idag(ringa? Vad är det?)och berättade för mig att de inte kommer på bröllopet på lördag!!! Anledning... De ska flytta!!! *arg* Hon har vetat om bröllopet sen sept. ifjol, alltså ända sen de köpte huset, men först nu kommit på att de inte hinner med oss på lördag... Får nycklarna på onsdag ska tilläggas...
    Skrev ett fint mail tillbaka där jag lite ¨fint¨ uttryckte min besvikelse... Och påpekade även att maten redan var beställd, festprogrammen tryckta och klara, bordsplaceringen klar och att det var därför man har ett OSA...
    Fick nyss tillbaka ett mail där hon förklarade att de kallt räknat med att sambon skulle fått semester, men nu fick han inte det... Men HAllå! Kollar man inte upp sånt i tid???? Åhh... Lite arg nu, men ska lyda mammas råd och lämna det bakom mig så fort jag klagat i en timme bara!

• Soon to be (numera gift)

Hej blivande brudar!

Jag är så avundsjuk på er som har det hela kvar. Jag har egentligen inget att göra här på er tråd då jag gifte mig förra helgen. Jag vill bara ge ett litet, litet råd.

Dagen KOMMER att bli perfekt. Jag lovar. Oavsett väder, vind, blommor och gäster.

FÖRSÖK att njuta. Ni anar inte hur fort det är över. Njut av det NU, dagarna innan!!!Njut av det på själva dagen.

Ni kan ändå inget göra åt vädret, ni kan inget göra för att alla era gäster ska ha trevligt. Det är ju faktiskt vars och ens ansvar att bjuda till och DET KOMMER DOM ATT GÖRA. Bröllop är en underbart glad tillställning och alla era gäster är glada och uppåt över att få vara med och dela er stora dag.

Förlåt att jag tog plats här. Vill bara påminna er om att njuta. Det går såååååå fort!

Stor kram och lycka till allihop!

• r78ks

27augusti2005:

jag förstår dig, jag skulle vara mycket arg och ledsen och besviken, så kan man ju inte göra, speciellt inte som tärna!!!!!! fy sjutton säger jag...

jag vet inte vad jag ska säga mer än att hålla med din mamma och säga upp bekantskapen - nej kankse inte men så skulle jag känna i din situation.

• Annican

Jag måste bara skriva av mig lite. Jag är så arg, ledsen och besviken och stressad att jag inte vet förnamnet på min blivande ens...
    En av mina bästa vänner ringde mig igårkväll och sa att hon inte kan komma på bröllopet på lördag. Alltså, hon har fått fast jobb och det respekterar jag absolut, men det känns ändå som ett slag i magen att hon inte kommer. Och vi får börja om med programmet som nyligen är utskrivet (70 program à 4 papper) och bordsplacering och skit. Suck. Den andra saken, som gör mig upprörd på allvar, är att jag för 3 månader sedan bokade manikyr för fredag eftermiddag. Igår när jag kom hem från jobbet ser jag att de ringt 2 gånger och ringde idag upp för att kolla vad de ville. Då säger de att jag inte kan komma på fredag för att de ska på mässa och att jag får komma någon annan dag istället. Jävla puckon. Så jag fick lägga om hela schemat för lördags förmiddagen och klämma in manikyr när jag sitter i mina hårspolar (kul att springa runt på stan i dom förresten...) Jag vet att jag är lite gnällig nu, men ibland behöver man bara skriva av sig....

/Frustrerad och trött Annica

• vintertid

Gör alla genrep? Inte vi... men det går nog vägen ändå!

27Augusti2005: Usch jag blir arg när jag läser om din tärna, men sådana människor är inte värda att slösa energi på. Denna veckan måste vi fokusera på allt bra!

Fick nyss veta att min klänning är sen. Lite nervös blir man. Vi ska nog ta Liseberg eller nåt i kväll, för att få tänka på annat en stund.

• zebban

27augusti2005 & Annican:
    STORA *kramen* till Er Väldigt taskigt att svika er i sista stund måste jag säga, men glöm alla irritationsmoment så gott det går och var glada och lyckliga.
    Det är deras förlust om de inte kan ta sig tid att dela Er dag!

Stora stressen har gripit mig, eller det går i vågor ska jag säga.
    Mest nervös är jag över att mitt opererade och halvläkta knä inte mått så bra efter möhippan, domen kommer i morgon när jag ska träffa sjukgymnasten för ett test. Håll tummarna för mig att det går bra. Det finns ju ett liv bortanför bröllopsdagen också

• r78ks

peppar, peppar så har jag inte råkat ut för ngt sista minuten problem... jag gör ju mina naglar kontinuerligt på salong så jag slipper det, jag har varit och fixat till dem idag och så lackar jag själv på torsdag kväll

jag är mest nervös över att vi ska hinna förbereda allt på fredag, vi ska ju vara på ett slott och lägga ut alla program, blåsa ballonger, dekorera festhuset, slottet och kapellet, duka inför middagen på lördagen och hinna andas ut... men det ska nog gå bra, vi har ju nästanhela fredagen på oss och det är roliga saker att göra

• r78ks

fast jag är irriterad över att jag måste arbeta på fredag till kl 12 fast jag hade fått ledigt från början, det var ju lite dumt... jobbar ni eller är ni lediga?

• majastina

Hej på er tjejer.
    Länge seda jag skrev nu, men vi har haft problem med datorn. Har dock läst era inlägg emellanåt (svårt att va utan).
    Tråkigt för er som stött på tråkigheter så här i sista stund, men jag är säker på att det blir underbara bröllopsdagar för oss alla ändå. Vad kan hindra oss från det.
    Både jag och min blivande är lediga nu fram till bröllopet. Vi jobbade sista dagen idag. Det känns skönt, för vi har en del kvar att fixa med.

Svar på tråden 27/8 - here we go again!