• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Nepp, hon har ju varit en järntant ändå som klarat sig då länge i det otroligt fina skicket hon ändå haft tills nu. Bott i sin lilla lägenhet och tagit hand om nästan allt själv, det är beundransvärt när man är så gammal!

• Midsommardagsbruden

Nu ska vi se om det finns fler likheter mellan oss...?

Nå´n gång per år ungefär brukar jag få en noja och fundera på livets mening, vill inte kalla det depression utan mer en djup diskution med mig själv. Den kom väl oftare i tonåren. De senaste tio åren har det hänt så mycket av god betydelse i ens liv så man har inte hunnit att grubbla så mycket. Kom att tänka på detta eftersom vi pratar om våra åldriga släktingar. Kommer i alla fall oftast fram till att jag vill leva ett så "rikt" liv som bara går att leva utifrån mina egna förutsättningar. Jag vill leva varje dag och inte haka upp mig på helger, högtider och semestrar. Man hoppas att man får åldras med värdighet och vara frisk och lycklig. Man hoppas.

• Sanasol

*S* Jodu, såna funderartider har jag med, oftast på hösten. Men nu på senare år har jag varit lite för glad för att fundera över sådant :)

Håller med, man ska absolut leva varje dag! Däremot så har jag lärt mig väldigt mycket som fastnat i den person jag är nu ifrån min sambo. Han är lugnet själv, medan jag var stressad som få. Har lärt mig att koppla av mera, och njuta av det som är här och nu...

Hur påverkades du som person när ni blev tillsammans? tagit efter något beteende osv?

• Midsommardagsbruden

Mmmm, man vävs samman mer och mer, ger och tar av varandra, mest till det positiva. Men det är väl det som kallas att hitta hem, hitta rätt och landa. Det är som att finna sin egen pusselbit!

• Sanasol

Ja, jag antar det. Fast jag har aldrig riktigt trott på något av det som jag själv känner nu för tiden. Har nog varit en ganska negativ människa, fnyst åt de som håller handen på stan och sådär, men det är väl mest för att man inte riktigt förstått! :)

• Midsommardagsbruden

Då måste jag säga att Du hade stor tur som träffade rätt man för uppgiften. Den att plocka fram just det "där" som fick Dig att öppna Dig och få en mer positiv syn på det underbaraste som finns - KÄRLEKEN!

• Sanasol

Jo, det var en himlans tur det. Men min syn på kärleken berodde mycket på att jag blivit rejält blåst gällande det tidigare, så rädd var man väl!

Nu håller vi på och fixar i ordning vårt akvarium här hemma, kommer att bli så himla fint!! Har ni några djur?

• Midsommardagsbruden

Nej! Men när jag träffade min man hade han en liten katt i sin ägo, som dog för ett par år sen. Har inte skaffat oss någon ny, man blir så bunden. Har haft akvarium och 2 guldhamstrar i ungdomens dagar. Har Ni stort akvarium? Det är mysigt med fiskar, som ett konstverk tycker jag.

• Sanasol

Min mamma har många fina fiskar och jättestort akvarium! Vårt är inte så stort, men det kommer bli jättefint! Har just satt igång allt och sådär så vi ska väl köpa fiskar om någon vecka. Det är jättefint, man kan bara sitta och titta på dem i flera timmar...

Hemma, när mina föräldrar fortfarande bodde tillsammans så hade vi det stora akvariet i teverummet och vi satt mer och kollade på det än på teven faktiskt. Mycket avslappnande faktiskt...

• Midsommardagsbruden

Har Du pluggat idag?

Jag har haft fikafrämmande på em. Mysigt!

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop