• Justina

Oups, lite snabb.....

SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!

• Svar på tråden Oups, lite snabb.....
  • clary

Bara en lite fundering,av vilken anledning vill ni helst ha ett vitt barn om ni adopterar?

• drea

ena jobbet hade jättedåliga villkor, de betalade inte in till pension osv
    det andra var på ett bemanningsföretag men de erbjöd så dålig lön...

men det kommer nog nåt annat jobb snart! *hoppas*

• drea

Clary

Jag vill helst ha ett vitt barn eftersom det i Sverige är lättare för den att komma in i samhället.

• clary

Varför tror du ett barn som är mörkhyad har svårare att komma i samhället i Sverige?

• drea

Vet egentligen inte varför, kanske vill man ha ett vitt barn eftersom man själv är vit?

• Hej baberiba

clary

För mig så spelar inte hudfärgen någon roll alls och jag skrev innan att jag vill adoptera från Sydafrika men det är min m2b som vill ha ett vitt barn och inte vet jag varför......Jag tror att det är för att då påminner barnet om oss som föräldrar, jag tror att min m2b är rädd för alla kommentarer och blickar på stan om man har ett mörkt barn.......löjligt..jag vet...

Jag skrev att jag är fascinerad av Sydafrika och har alltid varit det sen jag var liten och jag sa redan när jag var mindre att jag skulle jobba som missionär i Afrika och ta hand om deras barn som blivit övergivna.

Jag tror att om man har känslan som jag har för ett land som tex då Afrika så är det bara bra för det barnet som kommer därifrån.....de känner att man är engagerad i deras kultur och man är öppen gentemot barnet.

• Hej baberiba

drea

Söker du inga lärarjobb ?

• drea

Jo, jag har varit på en del intervjuer men inget som har lett till nåt.
    Söker hela tiden det som finns ute på marknaden. Många brukar dock vänta ganska länge med att annonsera ut tjänster till hösten eftersom de inte vet hur det blir med sjukskrivningar, pensionsavgångar och övertaliga inom kommunen. Så det finns fortfarande chans att det öppnar sig tjänser till hösten!

• Hej baberiba

drea

Vi får hoppas att det dyker upp ngt lärarjobb till hösten !! det är väl det du vill jobba med ? du har ju din utbildning i detta. Sen så är du ju lång ledighet på sommaren........:D:D:D då kan du åka till Sydafrika.....:D:D:D:D:D:D:D

• Hej baberiba

Nu ska jag hem !

Vi ses imorgon igen !

Ha´det !

Kram Cheerful

Svar på tråden Oups, lite snabb.....