Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
Cheerful,
Vi grillade både fredag och söndag. Det är så gott!!! På fredagen blev det entrecote och på söndagen gös!
Mamma och Pappa kom hem från Sydafrika i fredags så vi var över hos dom i går och pratade! Det lät så kul, vill oxå åka dit!!!
drea
Ja grillat är gott !!....mmmm
Sydafrika ! jag vill oxå åka dit ! man blir säkert mer sugen när man hör ngn varit där. Hur länge var dina föräldrar där?
Har krängt i mig en GB Sandwich nu...mmm...så gott...
De var där i 12 dagar och förra gången var de där i 14 dagar. Ville se landet under olika årstider, så då var de där både under sommaren och vintern.
Nu ska jag ta lunch! Och kanske blir det en GB sandwich efter det...
drea
vilken tid är bäst att åka till Sydafrika. Vad rekommenderar dem? hur bodde de? på olika hotell eller.....
Så har smällt i sig en GB Sandwich i dag igen!
drea
visst är det gott ! försvann de andra brudaran när jag dök upp eller?????...:D
Cheerful,
Ja det beror på vad man vill göra... Om man vill se på djur, på Safari är det bättre att åka när vi har sommar (deras vinter) eftersom malariamyggorna inte finns då. Dessutom är djuren inte lika slöa då... Men det är inte sååå kallt där under deras vinter, ca 25 grader på dagen och 15 på natten.
När de var där under vintern (deras sommar) besökte de kuststäder och vindistriken.
Min pappa känner en kille (via sitt jobb) som bor där nere, så de brukar bo i någon av hans hus (har 5 st på olika ställen i landet!!!! )
Jag vet inte vart de tagit vägen... det verkar bara vara eliten kvar
drea
jag vill se på djur se kusten och vatten och bada med hajarna..:D:D:D:D:D:D:D det finns gott om dem där....undrar om man vågar bada....gör man det ? vad säger dina föräldrar om det?
Inte mer än 5 hus ????...:D hahaha
Man kan tro att jag är pesten för de bara försvann.........:D:D:D men visst är det eliten kvar....:D
Man kan ju åka dit under vår vinter, då är det nog varmare i vattnet. Visst kan man ta safari då, men ordentligt påpälsad!
Tydligen så är skillnaderna mellan fattiga och rika väldigt stora och det är mycket segregerad trots att aphartheiden inte längre finns på pappret!