• Lindha

Göteborg (med omnejd) 2006

Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006
  • Jensp

Vi funderar på Delsjö golfkrog. Har pratat med en tjej som hade sin fest där och hon var jättenöjd. 3-rätters med brudskål, tre glas vin samt kaffe skulle kosta 550:- per person och då ingår all service som dukning, disk etc samt lokalhyra.

• yrvädret

Jensp

det var billigt! Jag har kollat lite på deras hemsida och de verkar ha hyfsat billiga cateringpriser. Vi har ju hyrt en bygdegård som vi vill ha bröllopsfesten i, sedan fixar vi drickat själva. Det är just det där med maten som känns trixigast just nu...

• Jensp

Gå in på deras hemsida: www.komma.nu

Har varit i kontakt med dem och de fixar precis som man vill ha det!

• Princessdiamond

någon som skall in på kalaset ikväll??

• Trollvinter

...du var mig en flitig kalasbesökare Princess!! Det skulle vara hemskt trevligt, men jag har insett att jag nog inte hinner med något kalas iår... Får bli nästa år istället

• Princessdiamond

jo, man får ju passa på :)
    och ändå har jag inte varit inne mkt i år..
    2 ggr än så länge.. och igår räknas inte då vi inte njöt av själva kalaset uten spenderade närmare tre timmar på en restaurang :)

• yrvädret

Nej, inget kalas idag. Jag smet faktiskt in en sväng igår, men det var mest för att jag kom på att jag behövde gå på toa Gratis är gott

Så nu har jag beställt offert från Delsjö Golfkrog, trevligt värre. Annars har jag varit 1) och kollat insida av kapellet 2) Prövat brudklänningar på Johan´s (fast min koncentration var inte på topp - expediten som hjälpte oss hade så dåliga tänder ) Tomas var med och hans min när jag provade den första klänningen!!... Han blev både chockad och rörd. Chockad, för att han kom på att"oj, jag ska verkligen gifta mig" och rörd för.. ja, samma sak... Jag kan redan nu slå fast att det blir en halterneck, garanterat. Och det var faktiskt vad hon expediten sa direkt,när hon frågade hur jag ville klänningen skulle se ut. Och så 3) Var vi på Engelska tårthuset! Och vilka tårtor, jag blev sååå sugen på tårta så det fanns inte!! Mumma! Vi kommer antagligen att beställa sugarflowers därifrån, arrangemangen kostade från 150 och uppåt. inte hutlöst tycker jag ändå.

Jag och Tomas kanske åker ned på kalaset imorgon, några fler som vill hänga på??
  • Princessdiamond

vi skall in i morgon, så för min del skulle det va kul å få träffa din kära m2b :D
    å så kan ju herrarna hälsa på varandra *s*
    om du nu vill träffa mig igen så snart inpå??? ;)

• yrvädret

Nä, det vill jag inte!

Jo det är la självklart - tycker vi kom alldeles för bra överens igår för att inte göra det! Du får ju tänka på att jag är ny i stan och inte har några kompisar här ännu

På tal om ingenting - jag funderar på att göra egen tårtdekoration, inte blommorna, utan själva brudparet. Jag är ganska haj på att arbeta i lera och tänkte köpa cernitlera och göra själv. (Aooooch, nu känner jag jantelagen stå och banka mig i huvet!)

• yrvädret

mmmmm....smoothie....mmmm

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006