• Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 5!!
  • augustibrud05

Bela: Det lät onte kul det där med svärmor, men ni måste börja med att bestämma hur ni själva vill ha det och strunta sen i alla som vill lägga sig i.

Jag har haft både svärmor och min pappa som har velat tycka till ganska mycket om allt från placeringskort till maten och underhållningen även gästlistan.
    Men jag är ganska bestämd av mig så det blir som vi tycker.

Ni har bestämt datum och gjort gästlistan, då är det kyrka och lokal som behöver bokas. och såklart bestämma hur ni ska göra med svärmor.
    Stå på er bara så det blir som ni önskar.

• augustibrud05

Cissi_73:
    GRATTIS fru Mårtenson !!!
    Kan du inte berätta mera om hur allt gick och hur det var.
    Vill veta
    Tittade på bilderna och du var jättefin

• Bela

augustibrud05

Jag tror det största problemet nu är att jag inte vet hur jag vill ha det. Jag är en väldigt förvirrad blivande brud just nu.

• Cissi_73

augustibrud05
    Tack så mkt :)

Ja du , jag kommer inte i håg allt som hände hihihi.. på morgonen så var jag inte ett dugg nervös , min man tyckte att jag var konstig för att jag inte var nervös , min man han var jättenervös ,han skakade i hela kroppen. min tärna kom hem till mig med sin lilla flicka och våran bestman hämtade min manhuga det är så mkt att berätta. kl:11 kom Bea ,hon började att fixa i ordning mig ,sen när jag vart klar¨å hon hade åkt då började jag att bli nervös, våran bestman kom å hämtade min tärna för dom skulle till kyrkan i förväg å lämna ut vigselprogrammen. så jag blev helt ensam här hemma å jag väntade på min bror ,jag blev mer å mer skakig..när han kom så väntade vi på att limosinen skulle komma. sen kom den å vi gick .vi fick åka runt en stund på stan å det var kul.men sen när vi väl var framme så då vart jag ennu mer nervös, när jag kom in till kyrkan där man får vänta innan man får gå in så började jag att skaka i hela kroppen.sen vart det lite försenat för våran solist hade tänkt fel på tiden så då fickman stå där å bli ännu mera nervös.Men sen kom hon å sen efter en stund var det dags. När portarna öppnades så fick jag som ett inre lugn men var skakig fortfarande, min man hafde sagt till mig att jag skulle skärpa till mig å inte göra bort mig så jag tänkte på det där. Jag gick in med min bror bredvid mig ,gick rakryggad å fokuserade på altargången, å allt gick bra ,man såg hur gästerna grinade det var härligt att se, hihihi..Sen kom jag fram till min man å det kändes så skönt

allt vart så bra å fint..när vi skúlle säga varandras namn så hade min älskling glömt vilken ordning mina 3 namn var i fast han skulle säga efter prästen,han var jättenervös..men det gick bra tillslut, å det gick jättebra för mig jag sa inget fel alls helt otroligt :)
    Han grinade också å det var så gulligt, jag var i chocktillstånd så jag fattade ingenting..men va fort tiden gick, kändes som 5 min...

allt gick bra ialf..sen fotades vi å då började det att regna så vi får regnbilder också ,men det kan bli fint ändå, som tur är så blev det uppehåll :)

Festen vart lyckad med, alla gester var nöjda, dom hade haft trevligt medans vi var borta..ja nu vet jag inte va jag ska skriva om..så nu fick ni en litenbild hur det var augustibrud05 :) om ni undrar över nåt så är det bara att fråga :)

• junibrud2006

Grattis! Och lite regn betyder ju bara tur, eller hur?! Låter verkligen underbart. Hos vilken fotograf tog ni era bröllopsbilder förresten? Lite nyfiken bara...!

• Cissi_73

junibrud2006

Tack så mkt :)

Våran fotograf är Malinka P. Hörnfeldt Studio Eye C

Hon finns på Beatris hemsida som heter Idoo weddingstudio.

jätte duktig fotograf är hon, kan rekomendera henne :)

• augustibrud05

Hej! det är väldigt lugnt här inne, själv håller jag på med all slutplanering, ganska stressigt är det.
    I måndags träffade prästen som vi känner lite, min blivandes konfirmationspräst och han har också döpt båda pojkarna.

Idag ska jag träffa vår nya solist då den förra ändrade sig och inte ville sjunga på vårt bröllop.

Saras brud och fest i eskilstuna har inte skött sig tycker jag. Dom skulle ringa när dom fick min blivandes kläder så han fick prova dom och dom hade lovat att vi skulle få låna rosa flugor till pojkarna.
    Dom hade inte hört av sig alls så igår ringde jag dit, jo kläderna hade kommit men inga flugor för det fanns visst inte.

Varför ringer man då inte och talar om det nu kanske jag inte hittar några själv.
    Bara 8 dagar kvar...

• augustibrud05

Nu har jag varit på stan och hittat flugor, strands hade kanske inte riktigt den färgen jag ville ha men bättre än svart slips

Tjejen som ska sjunga kommer att sjunga dom låtar jag bestämde med förra solisten.
    Av längtan till dig med Åsa Jinder och
    Du är allt med Shirley Clamp.
    Det kommer att bli jättebra då organsiten är hennes körledare så känner dom redan varandra.

Har också checkat av med floristen, visat henne barnens flugor så dom får matchande coursage.

KJa som sagt det är lite att stå i....nu ska jag iväg till jobbet, några dagar kvar sen är det srmester

• Elfva

Hejsan

nu är det verkligen inte långt kvar, och ännu är inte allt klart... HJÄLP!!!
    Nå väl, det mesta börjar väl falla på plats men festprogram, bordsplacering, meny ändringar, aktiviteter, underkläder osv är ännu inte klara, vet inte hur jag ska hinna, men på något sätt ska det väl gå... Drömmer mardrömmar om bröllopet varje natt nu (drömde i natt att det var dagen före bröllopet och att jag inte hade några underkläder alls som passade under klänningen, och att mitt hår var stort och tovigt och hemskt...), och ligger och klurar på bordsplacering osv på nätterna, så det blir inte mycket sömn här inte, framförallt som Freja vill ammas stup i kvarten också.

Ha det bra tjejer, vi syns!

• Bela

Uppdaterar: (inget misstag att jag tagit bort mig själv, ska fortfarande gifta mig men ta en liten paus från BT: Hejdå och Lycka till!)

4 aug 2005 - augustibrud05

6 aug 2005 - Elfva

20 aug 2005 kl. 16.00 - Brud aug 2005

27 aug 2005 - 27aug

3 sep 2005 - emrika

17 sep - lillnickan

4 feb 2006 - petra_2006

5 feb 2006 - agnelia

25 feb 2006 - feb.brud

7 juli 2007 - Gabbies

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* GIFTA *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

5 juni 2004 - Västerås 2004

20 nov 2004 kl. 14.00 - november04

12 feb 2005 - feb05

1 juni 2005 - yamman

11 juni 2005 - stråla

25 juni 2005 - Brud76

25 juni 2005 - snöre

23 juli 2005 - Cissi_73

Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 5!!