• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Cakes

    Jag blev hippad igår, precis som jag misstänkte :)

    Jag hade en helt fantastisk dag! Trots att jag hade misstänkte att det skulle vara och trots att min blivande man betedde sig lite underligt under morgonen (tyckte att han kollade ut genom fönstrena hela tiden) blev jag ändå sjukt förvånad av hur många som ville och kunde vara med att hippa mig. Skakade under hela champangefrukosten :)

    Därefter var det dags för glasblåsning där jag fick blåsa två glas, ett till mig och ett till min blivande man. Lunchen spenderades med grill-picknick utomhus med kubb-spel och en helt fantastisk present (en box där alla mina vänner och många släktingar hade skrivit små brev med lyckönskningar och god råd inför äktenskapet)! På eftermiddagen åkte vi till "Fånarna på farmen" där vi delades in i tre lag och tävlade mot varandra i olika grenar. Det var så himla kul! Och förstå vad lättad jag blev när vi svängde in där... med tanke på att det låg precis bredvid Säve flygplats hann jag tänka både det ena och det andra i bilen på vägen dit! 

    Efter att ha gjort oss i ordning hemma hos min syster och tillika tärna och ätit lite snacks åkte vi in till stan och fick en fantastisk middag och efterrätt på restaurang Källarkrogen i Göteborg. Kvällen avslutades med massor dans på Hard Rock där jag dansade och sjöng tills rösten var borta och mina danssteg bestod av ett gungande i knäna för att jag var trött för att lyfta fötterna  

    Jag är så lycklig över att ha så många härliga människor omkring mig, jag har verkligen tur! 

  • JochP

    Åh, vilken härlig dag! Precis som en möhippa ska vara. Jag har en ganska spak blivande man här hemma....han ligger i soffan och sover/tittar på film. Men grabbarna hade också en fantastisk dag igår.

  • Cakes

    Ja den var verkligen toppen! Hihi, ja jag kan tänka mig att jag är i samma sits nästa söndag :)

  • Jessica B

    Blev oxå överraskad igår. Mina kära vänner hade lurat mig totalt. Misstänkte att det kunde bli en möhippa nästa helg, men icke. Efter frukosten igår så plingade det på dörren. Stod en vilt främmande människa med en stor låda. Öppnade väldigt skeptiskt, för jag trodde att det var en försäljare.. Men hon sa bara: Hej Jessica, nu kan du sätta dig  och ta det lugnt så skall jag packa upp lite. Jag har lite av ett kontrollbehov ( eller ganska stort..) så har haft ångest inför en möhippa, så jag slngde ur mig typ: Nej, man va i HELVETE! Jag tycker inte om det här!
    Efter att jag hade lugnat ner mig och min sambo hade slutat fnissa  så bad jag om ursäkt för den trevliga tjejen som skulle ge mig en helkroppsmassage. Underbart gött!
    Blev sedan hämtad med förbudna ögen och körd till en kompis där vi åt lunch sedan vidare till Romeskt bad och bastu. Öl på uteservering. Under hela dagen iklädd i en prinsessklänning i Askungen-stil.
    Sedan var det dax för Poledanse, svinkul men guuu´ va jobbigt det var. Har härliga blåmärken..
    Sedan en underbar middag hemma hos en av vännerna och där blev vi sittande på hennes balkong hela kvällen medan jag fick svara på frågor som jämfördes med svar från min sambo.
    Är verkligen jättenöjd med min dag, och det var ganska ok att släppa kontrollen för en dag. Det går när ens härliga vänner planerar dagen! 

  • Miss JH

    Vilka underbara hippor ni haft! Vad kul. Själv är jag hemma efter en dag i Tyskland. Som du sa Annica, galet mycket folk! Men vi fick med oss allt vi ville och skulle iaf . Plus att jag hittade chokladen jag ska stoppa i favoraskarna på bröllopet. Letat som en tok här hemma men ej kunnat hitta det, så jag blev så glad när de fanns där.

  • Cakes

    Vad kul det lät Jessica B! Skönt med massage ;)

    Skönt att vara klar med alkoholinköpet Miss JH... vi köpte det mesta i Tyskland för ett tag sedan men vi ska köpa lite "reservöl" och mousserat vin på Systemet, men vi väntar tills det närmar sig med det :)
     

  • Annica70

    Det är skönt när man hittar det man skrivit ner på sin lista


    Miss JH skrev 2013-05-26 20:04:19 följande:
    Vilka underbara hippor ni haft! Vad kul. Själv är jag hemma efter en dag i Tyskland. Som du sa Annica, galet mycket folk! Men vi fick med oss allt vi ville och skulle iaf . Plus att jag hittade chokladen jag ska stoppa i favoraskarna på bröllopet. Letat som en tok här hemma men ej kunnat hitta det, så jag blev så glad när de fanns där.
  • okajsa

    Även jag blev hippad i lördags J


    Hade det lite på känn båda jag och sambon hade blivit inbokade tidigt på morgonen på morgonen av olika anledningar och det brukar aldrig hända. Vi blev överraskade av att alla både tjejer och killar kom hem till oss för att dra med oss på möhippa respektive svensexa.


    För min del packade jag en sopsäck fylld med märkliga saker, blev utklädd med jättefin kjol och slöja och sen åkte vi iväg för att gjuta betong. Det kan jag verkligen rekommendera, sjukt kul och alla tog fram sin konstnärliga sida.


    Efter det hade vi picknick i en park samtidigt som bröllop pågick lite längre bort det blev verkligen stämningsfullt med romantisk musik i bakgrunden. Efter det åkte vi iväg för att klättra på klättervägg inomhus även det riktigt roligt men också väldigt jobbigt.


    Efter klättringen åkte vi hem till våra toastmasters som hade ordnat grillfest i trädgården tillsammans med svensexa. Det blev en helt underbar dag! Ett plus är att bordsplaceringen blir enklare nu när mer än hälften av gästerna har hälsat sedan innan och delat en gemensam händelse.

  • Annica70

    så roligt att läsa om alla hippor .. jag kommer nog inte få någon möhippa så jag måste få läsa om era

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013