• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Moignon

    Vilken fantastisk möhippa du verkar ha haft! Längtar till min men blir antagligen första eller tredje helgen i juni. Ska snart träffa min ena tärna för lite planering och mys. Har dessutom köpt tärnklänningar, väldigt spontant på Åhléns i lördags, som hon ska prova. :) min syster som också ska vara tärna har redan fått sin. :) Fick dessutom veta att vår florist jobbar sista dagen den 29e innan semesterstängt...! Och så har jag föst ihop alla som ska sjunga under vigseln för att få igång lite planering kring övning osv. Just det, har även bestämt att mina närmsta tjejkompisar sover hos oss på fredagen!

  • Miss JH

    Åh vad kul med möhippa. Den verkar varit jättebra. Jag tror att mina vänner hippar mej första eller andra helgen i juni

  • JochP

    Åh, jag hoppas det blir nån möhippa för mig. Är inte så säker på det eftersom mina närmsta vänner bort långt bort och tre av mina systrar bor utomlands. Skulle bli jätteglad bara att få gå ut och äta middag med tjejerna. Vi får väl se om någon har planerat nåt. Vår solist ska sjunga För kärlekens skull av T. Gärdestad. Vad vår vigselförrättare ska sjunga blir en överraskning. Jag har inte valt ut någon text till min blivande, har ni några förslag??

  • Malaina

    jag tror min möhippa är nu till helgen, eller det är datumet jag fått! Men är aningen nervös för att det kan vara nästa helg. (då dessa helger är det ända jag kan) 
    Men min bästa vän som ordnar möhippan och jag har pratat om det och kommit fram till att det bästa är om jag vet datumet, hon har även sagt att hon vill nog också veta det (nån gång i framtiden då hon ska gifta sig).
    Min kollega tycker däremot att det är helt fel att jag vet datumet!!!  

    Jag hoppas de har planerat roliga saker för mig, men jag tycker detta med att inte veta är skit jobbigt då jag är världens kontrollfreak! Men försöker att inte tänka på detta för att inte bli alltför nervös! :)

     

  • Marjasinus
    Malaina skrev 2013-05-15 18:34:52 följande:
    Jag hoppas de har planerat roliga saker för mig, men jag tycker detta med att inte veta är skit jobbigt då jag är världens kontrollfreak! Men försöker att inte tänka på detta för att inte bli alltför nervös! :)
    Finns så många såna här inlägg på det här forumet som sedan följs upp med ett "Åh, mina vänner känner mig så väl och allt blev så bra". Betydligt fler än katastrofinläggen.
  • JochP

    Idag är sista dag att svara på inbjudan. Fortfarande fyra par som inte svarat. Vi ringer dem i morgon och hör hur de har tänkt göra. Inga särskilda bröllopsbestyr idag. Det är mest på helgerna man hinner greja. I helgen ska vi väl börja med bordsplaceringen, det blir både roligt och lite svårt tror jag. Sen är det de där festhäftena som ska fixas. Också har jag lite pyssel kvar med dekorationer och annat.

  • Malaina
    Marjasinus skrev 2013-05-15 21:24:44 följande:
    Finns så många såna här inlägg på det här forumet som sedan följs upp med ett "Åh, mina vänner känner mig så väl och allt blev så bra". Betydligt fler än katastrofinläggen.
    JA då jag tror nog det blir jätte bra:)
    Men nervös e man ju trots att dom känner mig så bra! 
  • Annica70

    Börjar känna mig lite rastlös. Ligger så bra till i planeringen att jag inte har så mycket att göra och då känns det som om det är något jag missat :/


    Nästa lördag bär det av till Tyskland för att inhandla dricka. Försöker räkna ut hur mycket man kan behöva..


    på onsdag är det bara en månad kvar

  • afturelding

    Vi har inte heller så mycket att göra. Min klänning ska fållas och flaskorna vi ska ha cider i ska få lappar, men det är i princip det enda just nu.

    Men  Annica70, inte är det på onsdag inte? Nästa onsdag är det ju :)

    Jag åker till Rom med min mor den 29e maj.  Jag hoppas på att hitta något fint smycke jag kan ha på bröllopsdagen, för det saknar jag fortfarande. 

  • Annica70
    afturelding skrev 2013-05-16 09:55:30 följande:
    Vi har inte heller så mycket att göra. Min klänning ska fållas och flaskorna vi ska ha cider i ska få lappar, men det är i princip det enda just nu.

    Men Annica70, inte är det på onsdag inte? Nästa onsdag är det ju :)

    Jag åker till Rom med min mor den 29e maj. Jag hoppas på att hitta något fint smycke jag kan ha på bröllopsdagen, för det saknar jag fortfarande.
    Jag gifter mig den 22/6 men har hoppat in i denna tråden för det fanns ingen annan med mitt datum
Svar på tråden Bröllop 29/6-2013