• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Johannaty

    Tack för det råden, är ni många som åker iväg direkt efter bröllopet? Vart ska ni? Vi ska stanna dagen efter och mysa på hotellet bara och säga hej då till alla gäster ordentligt och sen åka iväg på måndagen, antar att man kommer vara väldigt trött på söndagen också :) 

  • Johannaty
    sommaren13 skrev 2013-07-27 09:20:35 följande:
    Vet faktiskt inte, vi åker till frankrike dagen efter dock så är vi bara borta i fyra dagar, så mitt efternamnsbyte hinner inte gå igenom innan vi kommer hem igen. Vi fick iallafall rådet att ta med en kopia av vigselbeviset utifall att det skulle bli nåt tjafs.
    Vi ska också bara ta en kortis på fem dagar, så då borde det väl inte hinna gå igenom på mig heller. :)
  • 1337Lise

    Vi åker till Grekland en vecka, fem dagar efter bröllopet =) då hinner vi landa lite efter vigseln - och skriva tackkort för gåvorna

  • kipso

    Åh jag är lite avis på er som ska åka iväg direkt, eller i anslutning till, bröllopet. Vi har en liten fem-månaders här hemma så det blir inte mycket resa för oss.
    Vi satsar istället på att åka året efter bröllopet. Då är dottern tillräckligt stor så då tar vi hela familjen och åker till Thailand :) 

  • leula

    Vi har inte ledigt efter brölloppet , så vi åker 1 sept till malta en vecka

  • lillasofie

    Vi tar en liten tur till London 4 nätter 3 veckor efter bröllopet, bara för att få komma ivär lite själva. Sen tar vi en ordentlig "bröllopsresa" senare i höst, alt i vår tillsammans med barnen. Jag har pratat mewd Skatteverket och polisen  och det borde inte vara några problem att skaffa ett nytt pass. på de tre veckorna.

  • mirreth

    Ny här i tråden! 7 dagar till take off! Mycket är det att tänka på men som tur var är vi lediga hela veckan. Jag har bokat in nagelfix till torsdag, då ska vi även klippa oss och göra provuppsättning. Det mesta i klädväg är klart, har beställt väst, byxor och sån rufsig slips till sonen men de har inte kommit än så jag köpte nya kläder åt honom idag som B-plan. Dottern behöver skor och mannen en skjorta. Har provbundit bukett och den blev kanon! Det trixiga nu är att få klart vigselhäfte och festhäfte. Tips?

  • Fröken Finemang
    Johannaty skrev 2013-07-27 09:12:19 följande:
    Någon som vet, om man ska utomlands direkt efter vigseln, kan jag vänta med efternamnsbytet då? Har bokat biljett i mitt nuvarande efternamn.  :)
    biljett och pass ska stämma! 
    efternamnsbyte eller ej  
  • JossanKossan

    Hej på er brudar, nu börjar det dra ihop sig rejält och det är nu jag är glad för att jag var så effektiv i början😃 den 17:e Augusti smäller det för oss på Gotland. Det som är kvar är i princip småpyssel men det är ju det som tar tid, målet för idag är att höra klart alla strutar av tårtpapper. En dag i taget...

  • Mpta

    Ihelgen har det verkligen vart ett varierande väder, solsken för att 5min vända om till störtskur, hagel och blåst och så har d hållt på, har åskat till och från hela helgen och då slog det mig, tänk om man skulle ha sån otur att det blev åskväder som ledde till strömavbrott så man inte skulle kunna spela musik på festen?? Usch hemska tanke!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!