• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Längtandsfull

Börjar bli orolig för hur vädret kommer va på bröllopsdagen. Man vill ju så gärna ha soool.
    Det får gärna bli dåligt väder nu så chansen för bra väder övar till den 10.de =)

• Grundell

Hej alla brudar!!Var ett tag sedan jag uppdaterade nu. Men igår var prästen här på ett besök. Vi gick igenom hela vigsel och det känns jätte bra. Vi fick allt som vi önskade och hon var positiv vilket var skönt. Vi var lovade att en kör kunde sjunga när jag bokade vigsel i januari. Men nu finns det ingen kör så nu letar jag någon som kan sjunga....annars så flyter allt på. 

• FrökenCitron

Till helgen är min möhippa, jag har listat ut det även om dom smygit väldigt bra! Glad 

Skulle nästa bli chockad om det visade sig att jag har fel nu. Jag blir nästa lite paranoid! Kanske försöker dem att lura mig och möhippa inte alls är till helgen... 
    Vi får se, uppdatering kommer! 

• Fröken Finemang

3 Augusti - jennieG - Borlänge
    3 Augusti - lillasofie - Västerås

3 augusti - Lmvu- Stockholm
    3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - mojo - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    3 augusti - Tessla -Södra Öland
    3 augusti- Fröken Finemang, Forshaga 
    10 Augusti- Augusti13 -Stockholm
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    10 Augusti - Lakinna - Malmö
    10 Augusti - leula - Örebro
    10 Augusti - Längtandsfull- Göteborg
    10 Augusti - SingingFantacia - Stockholm
    10 Augusti- tess80 Hässleholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - NinaH - Göteborg
    17 Augusti- Nivi och Jesper- Allerum, Helsingborg
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti - Helipa - Bara (Skåne)
    24 Augusti - MissFannie - Helsingborg
    24 Augusti - Soderpling- Stockholm
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 Augusti - FrökenCitron- Härjedalen
    31 augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti -soderpling-Paris 
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 August - Wardelli - Rhodos, Grekland

31 Augusti - VI20130831 - Kågeröd

• leula

Lisais --> behöver inte kosta för att vara bra.

På tal på kosta, jag jobbar en hel del fackligt, och min chef hade glömt bevilja min frånvaro så jag fick löneavdrag för ca 12 dagar på förra lönen,.
    Mindre kul att gå på semester med den lönen, men nu var jag orolig att den inte skulle komma med nu heller ( då chefen har semester)
    så nu har jag pustat ut för ersättningen har kommit :) , skönt att ha det nu när mat och sprit för brölloppet ska betalas

• FrökenCitron
    leula skrev 2013-07-24 17:35:47 följande:
    Lisais --> behöver inte kosta för att vara bra.

På tal på kosta, jag jobbar en hel del fackligt, och min chef hade glömt bevilja min frånvaro så jag fick löneavdrag för ca 12 dagar på förra lönen,.
    Mindre kul att gå på semester med den lönen, men nu var jag orolig att den inte skulle komma med nu heller ( då chefen har semester)
    så nu har jag pustat ut för ersättningen har kommit :) , skönt att ha det nu när mat och sprit för brölloppet ska betalas
    Det är ju en halv lön, tur att du slapp vänta på chefen. Men å andra sidan så borde nästa chefen ha blivit inbeordrad för att bevilja dig dina 12 arbetsdagar. Eller hur? Glad
  • Alvstina

Längtansfull, som tur är har vädret inget minne.. rent statistiskt har solsäkraste veckan redan varit (2 veckor sedan, jo det kollade vi upp när vi bestämde datum haha). Våra dagar kommer att bli fantastiska, så får vi passa på att njuta av vädret nu också :)

• Längtandsfull

Alvestina: jo visst blir våra dagar bra oavsett men jag känner tyvärr att vädret är välldigt viktigt. Skulle faktiskt bli lite ledsen om det regna och blåste..

• leula

Frk citron.jo, jag. Pratade med löneassistenten själv, och fick rätt papper så jag ordnade det själv
    behövde intygen att jag varit borta för att söka kompensationen av facket .
    men nu så är det i sin ordning och jag ska shoppa alkoholen nästa vecka tor jag.
    vi hade beställt från tyskland, men posten hade sönder vårt paket.....
    osis
    kommer ju få pengarna tillbaka, men det tar tid pch är många papper först.

• soderpling

Dagens samtal med en medarbetare på jobbet
    Medarbetare
    -alltså du kommer nog snart att utvecklas till en fullutblommad bridzilla..
    Jag:
    -alltså, nej jag har min exelfil.
    Medarbetare:
    -Hur mycket har dina tärnor gjort (hon vet att jag har tre)
    Jag:
    -min möhippa och typ valt sina klänningar och en av dem har hjälpt till att boka restaurangen men jag har gjort en ordentlig ansvarsfördelning inför bröllopet så att jag kan slappna av.
    Medarbetare
    -Du har gjort en ansvarsfördelning, du har en exelfil, du fixade i går kattvakt trotts att J skulle göra det, du gjorde igår en nödbokning på en restaurang utifall att J skulle glömma. Du har en avprickningslista i din exelfil.
    Jag:
    eeehhh ja och vad är det för konstigt med det......exelfiler är bra.
    Medarbetare:
    mmmmm

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!