• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia

Vi kom äntligen hem från sjukhuset igår. Så på kvällen satte jag mig ner och gjorde 80 mobilsmycken som tackgåva till alla gäster.

Vi blir hemma efter bröllopet men har små funderingar på att ta en kryssning eller så under veckan efter. Vi har semester båda två både veckan före och efter bröllopet.
    Ett tips när det gäller naglar så ser de absolut finast ut 3 dagar efter de är gjorda.
  • Fröken Finemang

Nu är vigselprogrammen klar , festhäftena ska sättas ihop, 
    tärnklänning och brudklänning färdigfixade, alla skålar till godisbuffen finns,
    mamma o mormor gör klart de sista pompomsbordsdekorationerna idag, placeringskorten skrivna,

imorgon hämtar jag ringarna,
    idag längtar jag till lördag!!
    <3 

• soderpling

Vårt bröllop är en enda lång resa....ha ha ha

Jag har gjort alla bokningar i mitt nuvarande efternamn, eftersom mitt pass säger så.

Jag landar 23.00 från en viktig jobb konferans dagen innan vigseln i Stockholm. Jobbar måndagen och sedan är vi 4 dagar i Paris innan vårt bröllop, hänger med våra vänner och har det trevligt. Den 2 sep fortsätter vi mot Zanzibar.

Åker troligen på nästa jobb resa 2,5 timme efter jag har landat på Arlanda efter bröllopsresan (det var inte planen men min chef vill ha med mig)

I morgon kommer bestman förbi på middag för genomgång av det sista.

• Helipa

Det märks att vi börjar närma oss den stora dagen, allihopa! Gud så roligt det ska bli att få se alla sen (hoppas att ni lägger upp bilder)!!

Vi har en miljon saker kvar att fixa, massa småpill. Men sambon är ledig hela augsti och vi är båda två lediga veckan innan. Och idag har vi varit ute i trädgården där vi ska ha festen och tittat ut hur alla bord ska stå samt att vi har varit vid kyrkan och tittat ut bra fotograferingsplatser.
    Sedan hade vi hela brudföljet + toastmastern över på middag i fredags och fick en del fixat då.
    Det kommer inte bli exakt så som vi hade tänkt oss, men det blir nog jättebra ändå!

Nu har jag dock räknat ut när min möhippa kommer vara: lördagen innan bröllopet, alltså en vecka innan. Inte helt ultimat ur planeringssynpunkt eftersom jag säkert kommer ha en massa att vara uppstressad över då, men å andra sidan har jag nu räknat ut det så då kan jag planera utifrån att jag är upptagen hela den helgen. Hellre det än att räkna med att vara ledig då och sen bli överaskad..

Vi stannar hemma veckan efter bröllopet och tar vår bröllopsresa till New York på våren året efter, så vi kommer (förhoppningsvis) ha kvar bröllopskänslan ända tills dess :) 

• viXan

Vi är lediga veckan innan och veckan efter, ska bli skönt :)

Imorgon ska jag träffa frissan o spåna lite på frisyr & naglarna fixas helgen innan bröllopet.

Wiiiiee kan inte fatta att det bara är 5v kvar!!! Fantastiskt spännande <3

Vi kommer vänta med vår bröllopsresa då sambons (som ska ta mitt efternamn) nuvarande pass

har gått ut i juni.... Känns lite kaka på kaka att först skaffa ett nytt ihans gamla namn o sen ett i hans nya...

Är alla klara med planering av mat o tårta?

• Helipa
    viXan skrev 2013-07-28 23:07:03 följande:

Vi är lediga veckan innan och veckan efter, ska bli skönt :)

Imorgon ska jag träffa frissan o spåna lite på frisyr & naglarna fixas helgen innan bröllopet.

Wiiiiee kan inte fatta att det bara är 5v kvar!!! Fantastiskt spännande <3

Vi kommer vänta med vår bröllopsresa då sambons (som ska ta mitt efternamn) nuvarande pass

har gått ut i juni.... Känns lite kaka på kaka att först skaffa ett nytt ihans gamla namn o sen ett i hans nya...

Är alla klara med planering av mat o tårta?

Det är helt otroligt vad snabbt tiden går! 

Jag ska också prova frisyr med min frisör den här veckan :)

gällande maten ska vi provsmaka två bufféer på onsdag och förhoppningsvis bestämmer vi oss då för någon av dem eller båda :) vi har ingen riktig b-plan ifall inte maten är god..
    Tårtan är så gott som klar, en av tärnornas svägerskor ska göra den och jag har haft lite mailkontakt med henne, dock har jag inte fått svar på mitt senaste mail, men jag ger henne lite tid, vill inte stressa för mycket eftersom hon är en privatperson och inte en konditor. Men utseende och smak är bestämt, det enda vi inte är klara med är transporten (om hon kan köra den till festplatsen på bröllopsdagen eller ifall vi ska hämta den dagen innan).
  • Mpta

Mindre än en vecka kvar till bröllopet och dottern vaknar upp med hög feber! Har inte vart sjuk på flera månader och självklart ska det bli nu! Klagar på magont också, jag har en sjuklig rädsla för magsjuka och så fort nån har ont i magen får ja typ dödsångest så ni kan ju kanske förstå min oro nu, tror dock inte på magsjuka men tankarna för det värsta kommer ju ändå!

• 1337Lise
    Mpta skrev 2013-07-29 11:26:23 följande:
    Mindre än en vecka kvar till bröllopet och dottern vaknar upp med hög feber! Har inte vart sjuk på flera månader och självklart ska det bli nu! Klagar på magont också, jag har en sjuklig rädsla för magsjuka och så fort nån har ont i magen får ja typ dödsångest så ni kan ju kanske förstå min oro nu, tror dock inte på magsjuka men tankarna för det värsta kommer ju ändå!
    Vi får hoppas på det bästa! Massa c-vitaminer så kanske hon blir bättre snabbt =)
  • Augusti13
    1337Lise skrev 2013-07-27 21:27:34 följande:
    Vi åker till Grekland en vecka, fem dagar efter bröllopet =) då hinner vi landa lite efter vigseln - och skriva tackkort för gåvorna
    Det gör vi också! Kanske är vi på samma plan? ;) Vi åker till Kreta den 15:e augusti.
  • Nivi och Jesper
    Alvstina skrev 2013-07-19 19:35:52 följande:
    Nivi och Jesper, ser att ni gifter er i Allerum, vi kommer att gifta oss i Fleninge en vecka efter er :) Var ni också på vigselträffen i mars i Allerums kyrka?
    Jag vill få för mig att vi var där då någongång ja. :) Det var ett tags sen nu! ;)
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!