• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Augusti13
    Helipa skrev 2013-07-31 12:07:24 följande:
    Usch, lider med er som drabbas av både olycka och otur och hoppas innerligt att ni kan släppa allt det när det väl är dags och njuta av dagen! Förstår att det måste kännas tungt och jobbigt, oavsett vad det är som kommer ivägen!
    Tack snälla, jag tar åt mig lite av dina fina ord :) Min morfar gick bort i natt, så nu blir det begravning nästa onsdag, alltså 3 dagar innan vårt bröllop. Så vi flyger in till Trondheim tisdag kväll, och tillbaka till Stockholm efter begravningen på onsdags kväll. Känner att detta tar så mycket energi :/ Tror jag måste ta ledigt torsdagen efter, för att återhämta mig innan bröllopshelgen drar igång på fredag (vi har ju en stor bjudning även den kvällen).
  • Gummenuttan

De på Glitter har så långa skaft, min frisör verkar hittat nu iaf ett par som var mycket finare än de på Glitter också

Vi hade tänkt hoppa över vals el dans överhuvudtaget då vi har ett lunchbröllop som fr början är ett dop där vi passar på att gifta oss.

Men nu funderar jag på att ha en dans iaf, en för bara oss.
    Har man den efter man skålat i champagne då el när passar det in tro? 

• leula

Linneaad
    Jag vikke ha korv, men sambon vägrade :)
    Vi har vigsel och fest i oreangeriet i hjälmarsberg, vi gifter oss också borgeligt.

• Helipa
    Augusti13 skrev 2013-07-31 15:48:28 följande:
    Tack snälla, jag tar åt mig lite av dina fina ord :) Min morfar gick bort i natt, så nu blir det begravning nästa onsdag, alltså 3 dagar innan vårt bröllop. Så vi flyger in till Trondheim tisdag kväll, och tillbaka till Stockholm efter begravningen på onsdags kväll. Känner att detta tar så mycket energi :/ Tror jag måste ta ledigt torsdagen efter, för att återhämta mig innan bröllopshelgen drar igång på fredag (vi har ju en stor bjudning även den kvällen).
    Det ska du ta åt dig av, de var riktade till dig bland andra! Jag beklagar sorgen, vet hur det känns att förlora en närstående och tycker oerhört synd om er som ska behöva drabbas av en så stor förlust bara dagar ifrån bröllopet. Men ni får helt enkelt försöka fånga stunden som den är och låta minnet av din morfar vara med under dagen och passa på att hedra honom. Kanske kan ni be prästen (om ni gifter er kyrkligt) att säga några ord om din morfar eller kanske inkludera att ni tänder ett ljus för honom under vigselakten, kan blir ett fint sätt att låta honom vara med. 
    Man ska ju ändå gråta på bröllop så det gör ju inget ifall det blir lite extra känslosamt ;)
    Även om det kanske blir svårt att verkligen vara genuint glad  så försök fokusera på allt det positiva ni har framför er och att inte låta sorgen ta udden av allt det roliga och glada och positiva, det hade säkert inte heller din morfar önskat. 

• Mpta

Augusti13 beklagar verkligen sorgen och jag hoppas att ni trots detta kan njuta av er dag tror att det r just vad din morfar hade velat!

• Mpta

idag har vi vart till kapellet och övat, har inte kännts så verkligt innan men nu gjorde det verkligen det och jag blev nervös av att bara öva, hur ska nervös ska ja inte då vara på lördag när alla är där?:) vet inte va som gör mig mest nervös, att jag ska vara alldeles darrig på rösten eller att ungarna ska leva rövare :P De två äldsta ska gå in med oss men de har inte övat utan jag har bara berättat för dom att de ska gå före oss och ställa sig längst fram och lite åt sidan, sen får vi väl se hur mycket en 6åring och 4 åring fattar av det 1åringen kommer att sitta med mormor, frågan är hur han kommer regarera när vi kommer invandrandes?? jaja det får bli som det blir, envisas han med att gå fram till oss får han väl göra det, bättre det än att han skriker!

• Längtandsfull

Jag och min morfar har alltid stått varandra välldigt nära. men för några rsen gick han bort och åren innan det var han inte sig själv pga alzimers.

jag har funderat länge på att hedra han på nått sätt när vi gifter oss för jag vet att han så gärna skulle vilja vara med och han hade varit världens stoltaste..

men hur skall man göra detta? Det får ju absolut inte bli allt för jobbigt för min mamma och mormor.

• johannisen
    Längtandsfull skrev 2013-07-31 21:27:50 följande:
    Jag och min morfar har alltid stått varandra välldigt nära. men för några rsen gick han bort och åren innan det var han inte sig själv pga alzimers.

jag har funderat länge på att hedra han på nått sätt när vi gifter oss för jag vet att han så gärna skulle vilja vara med och han hade varit världens stoltaste..

men hur skall man göra detta? Det får ju absolut inte bli allt för jobbigt för min mamma och mormor.
    Min sambos pappa gick bort i en tragisk olycka ungefär en månad innan vi träffades (så jag har alltså aldrig träffat min svärfar) och prästen föreslog att vi skulle ha ett foto av honom framme vid altaret någonstans under vigseln, vilket vi båda tyckte var en bra idé. Vi gör nog inte mer än så, då det trots allt inte är någon minnesstund (och dessutom över åtta år sen han gick bort), men på det sättet kan han ändå vara med.
  • johannisen

Jag är så nöjd över tårtprovsmakningen idag! Vår tårtmakerska (en barndomsbekant/vän till mig, men vi umgås inte längre på det viset) hade gjort så fina (och supergoda!) små tårtor åt oss. Jag trodde att vi bara skulle smaka på otäckta tårtor så att säga, med tårtbotten+fyllning, men vi fick världens sötaste små konstverk. Dessutom hade hon massor av idéer och jag är övertygad om att bröllopstårtan kommer att bli hur fin som helst! Tårtan kommer inte heller att bli speciellt dyr då hon vanligtvis tar 2,50 € per bit (21-22 kr), men sänkte priset till 2,20 € per bit (19 kr) då vår beställning var så pass stor (130 pers) - jag hade ju räknat med typ dubbla priset! Glad

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!