Augusti13 skrev 2013-07-31 15:48:28 följande:
Tack snälla, jag tar åt mig lite av dina fina ord :) Min morfar gick bort i natt, så nu blir det begravning nästa onsdag, alltså 3 dagar innan vårt bröllop. Så vi flyger in till Trondheim tisdag kväll, och tillbaka till Stockholm efter begravningen på onsdags kväll. Känner att detta tar så mycket energi :/ Tror jag måste ta ledigt torsdagen efter, för att återhämta mig innan bröllopshelgen drar igång på fredag (vi har ju en stor bjudning även den kvällen).
Det ska du ta åt dig av, de var riktade till dig bland andra! Jag beklagar sorgen, vet hur det känns att förlora en närstående och tycker oerhört synd om er som ska behöva drabbas av en så stor förlust bara dagar ifrån bröllopet. Men ni får helt enkelt försöka fånga stunden som den är och låta minnet av din morfar vara med under dagen och passa på att hedra honom. Kanske kan ni be prästen (om ni gifter er kyrkligt) att säga några ord om din morfar eller kanske inkludera att ni tänder ett ljus för honom under vigselakten, kan blir ett fint sätt att låta honom vara med.
Man ska ju ändå gråta på bröllop så det gör ju inget ifall det blir lite extra känslosamt ;)
Även om det kanske blir svårt att verkligen vara genuint glad så försök fokusera på allt det positiva ni har framför er och att inte låta sorgen ta udden av allt det roliga och glada och positiva, det hade säkert inte heller din morfar önskat.