• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • 1337Lise
    Augusti13 skrev 2013-07-29 12:04:52 följande:
    Det gör vi också! Kanske är vi på samma plan? ;) Vi åker till Kreta den 15:e augusti.
    Det hade varit kul om vi gjort! VI åker nämligen också till Kreta, ska bo i Rethymnon på Creta Palace =) fast vi åker inte först 5 september, gifter oss den sista augusti.

Jag kan dock inte hitta mitt pass (har väl aldrig förr slarvat bort något så viktigt!) så jag måste skaffa nytt, men det borde man väl hinna på 4 veckor, trots att det är resa-bort-tider nu?
  • Augusti13
    1337Lise skrev 2013-07-29 12:47:09 följande:
    Det hade varit kul om vi gjort! VI åker nämligen också till Kreta, ska bo i Rethymnon på Creta Palace =) fast vi åker inte först 5 september, gifter oss den sista augusti.

Jag kan dock inte hitta mitt pass (har väl aldrig förr slarvat bort något så viktigt!) så jag måste skaffa nytt, men det borde man väl hinna på 4 veckor, trots att det är resa-bort-tider nu?
    Hihi ja visst vore det!? Vi bor på Avra Imperial Beach Resort & Spa som ligger i Kolimbari.

Ingen aning hur lång tid det tar att få pass numera :/ Om jag var du skulle jag skynda till närmsta fixa-pass-ställe genast ;)
  • 1337Lise

Här är lite pyssel jag tagit mig för i helgen! Dock hade jag glömt att skriva upp dessa saker på min att-göra-lista, så jag kan inte kryssa av något och känna mig stolt ;) Skyltarna längst ned är små taggar som vi ska fästa på våra fadrars whiskyflaskor, och en till toasmasterns plunta. Och tärnars present är ett armband som sitter fäst i själva skylten. Fick idén från en annan brud i pysselforumet =)

• Augusti13

Nu är det 12 dagar kvar för vår del, men plötsligt känns inte allt lika roligt längre. Min fina morfar som bara är 69 år gammal har snabbt blivit väldigt sjuk i cancer. Jag fick avbryta min semester förra veckan och flyga hem till min hemstad i Norge för att ta farväl med honom. Vi hade ett jättefint snack tillsammans, men det hela är ju så sorligt, han är så himla svag. Så nu ser det ut till att han somnar in när som helst, troligen innan bröllopet.

I Norge begravas man inom en vecka ungefär, så allt blir liksom samtidigt. Plus att hela min familj (och jag!) så klart kommer vara jätteledsna och inte alls på bröllopshumör.. Attans att man inte kan skjuta upp bröllopet, men med över 100 bjudna och många som beställt flyg och hotell så går det inte.

• Sjörå

3 Augusti - jennieG - Borlänge
    3 Augusti - lillasofie - Västerås
    3 augusti - Lmvu- Stockholm

3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - mojo - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    3 augusti - Tessla -Södra Öland
    3 augusti- Fröken Finemang, Forshaga 
    10 Augusti- Augusti13 -Stockholm
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    10 Augusti - Lakinna - Malmö
    10 Augusti - leula - Örebro
    10 Augusti - Längtandsfull- Göteborg
    10 Augusti - SingingFantacia - Stockholm
    10 Augusti- tess80 Hässleholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - NinaH - Göteborg
    17 Augusti- Nivi och Jesper- Allerum, Helsingborg
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    17 Augusti- Sjörå - Hällsnäs, Mölnlycke
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti - Helipa - Bara (Skåne)
    24 Augusti - MissFannie - Helsingborg
    24 Augusti - SaraWHPM - Varberg
    24 Augusti - Soderpling- Stockholm
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 Augusti - FrökenCitron- Härjedalen
    31 augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti -soderpling-Paris 
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 August - Wardelli - Rhodos, Grekland

31 Augusti - VI20130831 - Kågeröd

• Sjörå

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, jag har haft semester vilket har varit väldigt skönt. Imorgon börjar jobbet igen och jag tror att de tre sista veckorna till bröllopet kommer att gå jättefort. Jag har ledigt hela veckan innan bröllopet och tre dagar efter, min blivande har tre dagar innan och tre dagar efter. Vi kommer att åka på en minimoonresa till Danmark dagen efter bröllopet. Ska bli mysigt. 

Jag sitter och pysslar ihop festhäftena. Min blivande tror att det är gott om tid kvar men han vet inte om att han ska på svensexa i helgen vilket innebär att det försvinner en helg för oss att planera på. Så jag får säga att det ska bli bra väder i helgen och be honom hjälpa till med festhäftena ikväll. Jag bor på annan ort i veckorna så antalet kvällar vi kan pyssla är starkt begränsade. 

Själv hade jag min möhippa förra helgen, jag blev helt överraskad och fick en möhippa i min smak. Picknick, mycket trevligt prat, middag på restaurang och inget utskämmande alls.  

• psychosomatic
    Sjörå skrev 2013-07-29 15:10:36 följande:

3 Augusti - jennieG - Borlänge
    3 Augusti - lillasofie - Västerås
    3 augusti - Lmvu- Stockholm

3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - mojo - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    3 augusti - Tessla -Södra Öland
    3 augusti- Fröken Finemang, Forshaga 
    10 Augusti- Augusti13 -Stockholm
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    10 Augusti - Lakinna - Malmö
    10 Augusti - leula - Örebro
    10 Augusti - Längtandsfull- Göteborg
    10 Augusti - SingingFantacia - Stockholm
    10 Augusti- tess80 Hässleholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - NinaH - Göteborg
    17 Augusti- Nivi och Jesper- Allerum, Helsingborg
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    17 Augusti- Sjörå - Hällsnäs, Mölnlycke
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti - Helipa - Bara (Skåne)
    24 Augusti - MissFannie - Helsingborg
    24 Augusti - SaraWHPM - Varberg
    24 Augusti - Soderpling- Stockholm
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 Augusti - FrökenCitron- Härjedalen
    31 augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti -soderpling-Paris 
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 August - Wardelli - Rhodos, Grekland

31 Augusti - VI20130831 - Kågeröd

Får inte jag vara med? :(
    Gifter mig i Västerås på lördag (3 aug)
  • soderpling

m2b hade rätt det blev en sväng till Berlin med jobbet direkt efter jag landat efter bröllopsresan.

Såg dock till att boka eftermiddags flyg hem på lördagen och gav mig själv sov morgon på måndag morgon.

Till Paris skall alltså packning för 5 dagar i Paris, alla bröllopskläder och prylar, kläder, böcker ect till Zanzibar resan  och nu även kläder för ett dygns konferans med representationsmiddag i Berlin  (alltid mycket mer kläder än vad man tror).

m2b tycker jag ibland lider av pedantisk packning i vanliga fall. ha ha ha.

• Augusti13
    Lmvu, vad jag kan se på listan är du den enda i gruppen som gifter sig i Stockholm nu på lördag - och vädret ser ju ut att bli heeelt fantastiskt! :D Hoppas det blir lika bra veckan efter ;)
  • Mandala

Måste fråga hur mycket snacks ska man köpa till festen? Hur mycket köper ni? Vi har 56 gäster, kanske inte att alla är kvar så sent men om man räknar till 45 kanske. Tänkte åka och handla nu ikväll.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!