• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13
    Johannaty skrev 2013-07-27 09:12:19 följande:
    Någon som vet, om man ska utomlands direkt efter vigseln, kan jag vänta med efternamnsbytet då? Har bokat biljett i mitt nuvarande efternamn.  :)
    Vet faktiskt inte, vi åker till frankrike dagen efter dock så är vi bara borta i fyra dagar, så mitt efternamnsbyte hinner inte gå igenom innan vi kommer hem igen. Vi fick iallafall rådet att ta med en kopia av vigselbeviset utifall att det skulle bli nåt tjafs.
  • SingingFantacia

Johannaty: Ni kan vänta med namnbyte. Känner några som gifte sig för 6år sedan och bytte först ii våras. De hade kom inte riktigt överens om vems namn de skulle ta. Nu tar de ett helt nytt namn.

• Längtandsfull

Vi har semester hela bröllopsveckan. Så skönt att känna att jag inte behöver stressa.
    När det gäller bröllopsresa så kollar dom bara att det är samma namn på biljettensom i dottan pass. Dom kollar ju endå inte upp ditt efternamn mer än att kolla i passet.

• Alvstina

Vi väntar med efternamnsbytet till efter bröllopsresan. Nu har vi anmält att vi behåller våra nuvarande namn och när vi kommer tillbaka från USA skickar vi in ansökan om byte. Det var skatteverket som tyckte att det var bäst att göra så, jag vill ju inte riskera att mitt pass försvinner innan resan (som är bokad i mitt nuvarande namn) och när jag ska fixa ett nytt så står det ett annat namn däri. 

• Längtandsfull

såg att ag stavade välldigt fel förut =)
    Jag har själv kollat up detta med att resa iväg och det gör inget om ditt namn byts undertiden du är borta.
    Det enda som är viktigt är att det är samma  namn på biljetten som på passet.

• Alvstina

Kom precis hem från "festivalbröllopet". En sak för alla att tänka på: håll buketten långt ner, annars ser det ut som att du håller  i en mikrofon. -Gäller såväl brud som tärnor :)

• sommaren13
    Alvstina skrev 2013-07-27 15:30:58 följande:
    Kom precis hem från "festivalbröllopet". En sak för alla att tänka på: håll buketten långt ner, annars ser det ut som att du håller  i en mikrofon. -Gäller såväl brud som tärnor :)
    Har hört att man ska hålla den i navelhöjd....dock vet jag inte om det stämmer....
  • leula

Har shoppat massor idag. Till festen.
    Glas"krukor" modell större att ha snacks, och vaser modell mellan för nötter etc.
    Flaskor för vatten till borden, skor till sambon, tavla till bordsplaceringen
    Nu rullar det på,
    ska när barnen sover sätta mej och göra de sista sockerblommorna till muffinsen.
    Köpte lösögonfransar och fransfärg idag.. Blir att leka med nästa vecka
    funderar på att boka nån massage eller lilnande behandling för avkoppling..
    Jag har en vän som ska göra naglarna, men hon kan bara på morgonen samma dag, vet inte om jag hinner detdå..

Bra tips om buketten...

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!