• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • leula

Både jag och sambon har tagit ledigt hela bröllopsveckan.
    Känns som om det behövs både ur "greja"perspektivet som ur vila perspektivet.

• Mpta

Ja om en vecka denna tid gissar ja på att man är på helspänn! Mycket att hinna med men ändå gör ja inte mycket alls, gissar på att veckan blir stressig

• Lakinna

Fick ett samtal från juveleraren idag att min ring kommit (1 vecka för sent, men ändå). Åkte spänt dit för att upptäcka att de gjort ringen i vitt gult istället för rött!! De säger att de hinner göra en ny, så jag får väl tro på deras ord! Lite nervöst nu.... MEN vi blir gifta oavsett, right?!

• SingingFantacia

Vad har ni gör planer veckan innan vigseln? Jag har fått ett presentkort på att färga ögonbryn och gransar. Då kunde jag lägga till en midre dumma och uppgradera så jah får ansiktbehandling också. Har bokat in nagelförlängning och fix med dem ox Och sen en spray tan, har fått mer färg än jag brukar dock då lyckas jag inte dra på mig några ränder så avbokas den. Sen jobbar min mor med fotvård och vaxning så hon ska fixa det. Så blir lite av en spa vecka kan man säga. Sen får vi se hur dotra mår om det blir av alls.

• Alvstina

Jag ska jobba nästan hela veckan, kommer bara att vara ledig på fredagen innan. Ca en vecka innan ska jag färga fransar och bryn. Naglarna kommer jag nog att måla själv. Sambon vill att tånaglarna blir blå, så då får det bli så :) Hans slips går delvis i blått.

Blivande svärmor har bestämt att hon kommer hit redan på onsdagen, samma vecka som vi gifter oss. Varför vet jag inte för det kommer inte finnas något att hjälpa oss med förrän på fredagen, och det är framför allt dom som har bil som kan hjälpa oss med olika saker, hon kommer med tåget.. Jag tycker att det är rättså skönt att jag kommer att vara på jobbet under de omständigheterna.

I morgon kommer det att vara en vigsel, under Helsingborgsfestivalen, som jag tänkte gå på. Brudparet har fått det mesta betalt och i gengäld står deras vigsel med i festivalprogrammet. Tänkte gå dit och titta i alla fall :)

• johannisen

Jag jobbar hela veckan innan vigseln, tar inte ens ledigt på fredagen, så jag hoppas hinna med det som ska göras ändå. Naglarna kommer jag att fixa på torsdagen eller fredagen och så tänkte jag nog också boka in vaxning och kanske ansiktsbehandling någon gång sista veckan. I övrigt hoppas jag att det mesta ska vara gjort då redan, men det är kanske att hoppas för mycket Glad

• sommaren13

Jag jobbar hela veckan, dock så jobbar jag bara 3tim per dag och är ledig fredagen innan bröllopet, den dagen går åt till att köra ut saker till lokalen och lämna kläderna hos frissan och massa annat skojs. Jag tänkte försöka fixa nagelförlängning på ons eller torsdagen.
    Igår gjorde vi klart alla placeringskort, enkla vita med silverringar som typ klistermärke på ena kanten av kortet.
    Har suttit och pillat med alkoholen, vi har nog bestämt oss för black tower som vitt vin. Jag dricker inte vin själv, men det var helt ok för mig. 

• Johannaty

Någon som vet, om man ska utomlands direkt efter vigseln, kan jag vänta med efternamnsbytet då? Har bokat biljett i mitt nuvarande efternamn.  :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!