• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • 1337Lise
    Wardelli skrev 2013-07-20 11:27:51 följande:
    Jag har haft mina föraningar om att min hippa ska bli av idag. Så inatt sov jag inget vidare och vaknade i princip en gång i kvarten för att kolla på klockan. Har ju hört att de flesta av er som har haft er hippa blivit hämtade runt kl 10. Så jag ville ju inte vara oförberedd och oduschad vid 10 om det skulle ske. Så jag gick upp i tid. Vid frukostbordet så började m2b planera dagen med sina polare som är hemma hos oss den här helgen, och helt plötsligt säger han "men jag måste hålla ett öga på klockan också..." Då förstod jag, för han kollade på mig med en liten "oops, jag har försagt mig lite"-min och jag visste direkt att det blir av idag - dock senare. Men NÄR? 

Så nu går jag här hemma och vankar av och an. Det är ju mer nervöst nu att sitta och veta att det blir av idag, än om det skulle bli en överraskning. NERVÖS som bara den! Det måste vara mina systrar som har planerat detta, och då vet jag att det kommer att hända något pinsamt! Jag hade hellre gått här hemma ovetandes, för nu började jag ju planera något jag inte vet vad som ska hända....

Ursäkta långt och kanske förvirrat inlägg, men känner mig väldigt förvirrad och nervös just nu.

Hoppas fler blir hippade idag! :)  
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
    Du får berätta sen hur det gick! =)
  • 1337Lise
    sommaren13 skrev 2013-07-20 11:44:23 följande:
    Spännande Själv så får jag nog vänta ett par veckor till ;) tror att min blir den 3e juli
    Menar du 3'e augusti? ;) Min blir då med! Ingen aning om vad de ska hitta på dock
  • sommaren13
    1337Lise skrev 2013-07-20 18:19:36 följande:
    Menar du 3'e augusti? ;) Min blir då med! Ingen aning om vad de ska hitta på dock
    Haha som sagt nerverna börjar göra sig påminda ;) jag vet inte heller vad dom ska hitta på för bus Tror att mannens svensexa är samma dag
  • leula

Gummesnuttan. Näe, borgeligt och vigseln vid hjälmarbergs herrgård, oreangeriet där. Så himla fina pyssel, hår och allt. Och bra tips med lunch, ska se över tidsplaneringen

• Mpta

Idag har ja hämtat min ring! Blev bättre än ja hade förväntat mig :) om 2 veckor får ja börja bära den! Shit 2 veckor! Vart tar tiden vägen??

• soderpling

I kväll har jag äntligen gjort vigselprogrammet samt grunden till våra placeringskort.
    Jag gjorde de sjäva i word blev faktiskt snygga. Sedan vill jag inte lägga allt för mycket pengar på vigselprogrammet.
    Passade också på att korta ner  vår första pslam till att vi bara sjunger de första två verserna.

idag köpte vi också slips till m2b.

i morgon ska vi ha middag med min kompis som också skall fota.

m2b har fortfarande inte fattat att vi skall gifta oss snart...

• soderpling
    Aug 2013 skrev 2013-07-19 23:28:28 följande:
    En "liten" sak tjejer!
    Glöm inte att äta lunch och frukost under dagen ordentligt, något som jag blivit tillsagt flera gånger att inte glömma
    Framförallt inte att missa att avsätta tid för detta under all annan fix inför kyrkan (eller var man vigs) tänk att svimma pga näringsbrist, det får ju bara inte hända!
    bra tips, funderade på detta när jag gjorde tidplaneringen. Jag tror jag kommer se till att några av tärnorna köper med sig lite mat till hotellet. typ frukt, det ända jag kan äta när jag är nervös.
    Jag har ganska lätt för att svimma men vet hur jag parerar och hur det känns när symtomen börjar komma men bra tips.

I de parker som vi ska fotas i finns det små utomhus kafér där jag tänker mig lite blodsocker påfyllning. Bröllopsmiddagen börjar först 19.30
  • confuzed86

Blir så Arg! Min sambos svensexa är planerad till den 27/7. Det är så att 4 st av ca 12 pers kommer varav alla är från min sida av släkten. Inte ens hans bästa kompis som Är bestman kommer! Det gör mig mest förbannad. Vet om att min m2b kommer bli så ledsen och besviken på Sin kompis. Jag kan inte nämna det till sambon då han ej får fatta när det är. Skrev även ett lite snällt sms till kompisen att jag hoppas han tänker om för Min sambos del då han kommer bli så ledsen... Inget svar på Det inte...

• 7011e gången gilt

skriv inmig någon tack

31 i fellingsbro

• Wardelli

Idag blev jag som sagt hippad! :) Så klockan 16 plingade det på dörren och in kommer dem in med händerna fulla med mat, ballonger och annat. Sedan dess har vi tillbringat tiden här hemma med mat, lite roliga lekar (designa toalettpappers brudklänningar, samt toalettpappers underkläder, svara på frågor om m2b samt måla ett porträtt på honom etc.). Har haft så sjukt roligt och har bara njutit av dessa timmar :D 

Blev lite besviken på två av mina kollegor som dök upp. Vi brukar kunna ha så himla roligt och bara skratta på jobbet, men idag satt de mest med ett fånigt leende på läpparna och ville inte alls vara med på några lekar. Satt mest och pillade med sina mobiler. Stämningen blev så mycket bättre så fort de gick. Riktigt tråkigt faktiskt. 

Någon mer som blev hippad idag? :)  

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!