• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia
    Aug 2013 skrev 2013-07-21 17:35:59 följande:
    . Dom jäklarna har bokat ett Tandemhopp så det var bara glatt klä på overall sele osv, fick lite instruktioner av tjejen jag skulle hoppa med. Nervös som sjutton upp i flygplanet och upp i luften sen var det bara kasta sig ut 4000m upp rätt ut! Hur häftig upplevelse som helst!! Fick även detta på film men den har jag inte fått se än.
    Åh vad kul. Det ä något som står på min att göra lista.
  • Helipa
    confuzed86 skrev 2013-07-20 09:23:29 följande:
    Helipa: kommer vara vita dukar, mörkrosa servetter med silvrig servetthållare. Kommer även ha bords "glitter".
    Det låter ju jättefint! Kommer säkert passa bra ihop med ljusen och ljuslyktorna!
  • Helipa
    Längtandsfull skrev 2013-07-20 10:20:12 följande:
    Helipa : kan du inte sätta i löshår sånt du bara har över dagen.. Det ska jag ha..
    Jag har funderat på det, dock har jag blont hår med röda inslag (ej färgat) och har än så länge inte hittat något löshår i samma nyans. och att köpa löshår och färga i min hårfärg känns alldeles för avancerat, men jag har hittat en frisyr jag gillar som jag ska ha, så det är ingen fara :) Tack ändå för tipset!
  • Helipa
    FrökenCitron skrev 2013-07-21 10:08:05 följande:
    Nervös!

Ska om två timmar träffa sömerskan. Brudklänningen satt som ett smäck för 4 veckor sedan vid inköpet, så det enda som skulle fixas var en sptes som ska sys på. (Bor 60 mil från brudbutiken i skogen när fjället..)

Nu IDAG när jag testar den igen så är den på gränsen till FÖR LITEN!!! Panik!! Det är 41 dagar kvar till bröllop (31/8) så jag lär kunna gå ner 1 centemeter som behövs i midjan. Men så trist! 

Dessutom är jag tok förkyld... Pepp pepp! Glad 
    Äh, 1 centimeter är ingenting! Det fixar du på nolltid! 
    Men jag känner igen paniken, ska själv panikträna armarna eftersom jag precis insåg att jag kommer vara baraxlad på bröllopsdagen och armarna råkar vara den kroppsdel jag är minst stolt över, hahahaha!   Så nu dammar vi av hantlarna och kör 20 min varje kväll så att man åtminstone kan känna att man gav det ett försök :)
  • OmVi
    Aug 2013 skrev 2013-07-18 21:50:45 följande:
    Nu börjar augusti närma sig så det skulle vara kul att veta mer exakt när alla har sina stora dagar =)
    kopiera och skriv in er...

10 Augusti  -  Längtandsfull  -   Göteborg
    17 Augusti  -  Aug 2013        -   Enköping
    OmVi 24 augusti - Sthlm 

34 dgr kvar men känner mig inte alls stressad. Det enda som ändras hela tiden är budgeten :) Någon som har tips på var man hittar snygga enkla bröllopsprogram för middagen? Bara insidan, själva utsidan har vi beställt från etsy.com - Himmelriket för oss som ska gifta oss :) 

• 1337Lise
    Aug 2013 skrev 2013-07-21 17:35:59 följande:
    Igår visste jag att min sambo skulle bli hämtad men jag tänkte att han hämtas nog vid 10 och jag efter det OM det blir något för mig den dagen.
    kl 6 vaknade jag å kollade på klockan och tänkte nä dom är inte vakna såhär tidigt så jag hinner sova ett tag till innan jag måste upp och gör mig lite klar.
    Kl 7 knackar det på dörren!! Skickar ned sambn för att öppna eftersom vi fortfarande låg och sov, Där står mina 3 systrar och det var jag som skulle iväg. (m2b hämtades 30min efter mig)
    På med ögonbindel ett tak klättringssele (vilket jag trode var fallskärmshoppnings sele) Hoppa fallskärm var det enda jag inte skulle ställa upp på. På med höreselkåpor in i en bil och iväg. Åkte bil ett bra tag innan dom tog ur mig och satte mig i en ...
    Vad modig du är! Måste varit världens upplevelse, och så härligt att känna att man vågade
  • confuzed86

Helipa: jag hoppas det iaf :) kommer in bilder från dukningen när det blir aktuellt ;) vill ngn lägga in mig? 17 augusti i Kinna

• sommaren13

Min frisör gjorde ingen provuppsättning under konsultationen, hon gav bara lite tips och så provsminkade hon lite...borde väl sagt ifrån, men jag är lite dålig på sånt
    Men jag har iallafall bestämt mig för att frisyren ska vara något liknande som dom här två, dom är typ likadana ;)
    Jag vill inte ha nåt stramt eller högt, bara nåt lite mjukare

• Mpta

Idag har prästen vart hit på besök, kändes riktigt bra, en riktigt trevlig kvinna så det känns som vi fick en av de bättre, dom präster vi har haft på dop har vart trevliga men inte känt så engagerade och planerande om man säger så!:) hon ville se en kyss under vigseln men ingen sängkammar kyss sa hon Hon frågade oss även om vi ville "öva" i kapellet och det vill vi gärna känns lite tryggare då, så på onsdag nästa vecka ska vi till kapellet och känna på vigseln lite

• Mpta

Sommaren13: jätte fina frisyrer, skulle gärna ha nå liknande om ja hade långt hår, vill inte heller ha nå stramt! Jag har dock så tjockt hår så varje frisör får en chock å håret har ett eget liv så ja gissar på att ja inte skulle kunna ha den där frisören om ja så hade långt hår, skulle nog krävas ordentliga hårspännen isf :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!