• LILLSYRRAN

    September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

    Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.


    Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.


    Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.


     


     


     

  • Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-01-24 13:42:51 följande:

    Jag tänkte bara kolla med dig som har bokat via bmf.


     


    Jag har hittat en bil som jag jätte järna skulle vilja ha.


    Kruxet är att det endast står ett pris (3000 kr), men inte hur länge man får använda sig av bilen för det priset. Jga skulle vilja ringa och fråga om det.


    Men då tycks det som att man måste preliminär boka bilen via bfm.se och betala en avgift för det (om bilägaren säger att det går att boka denne ifråga för den spcifika dagen) till bfm.


    Jag vill ju inte betala en avgift om det skulle visa sig att man tex bara får ha bilen i 1 h för 3000 kr.


    Får man tillbaka avgiften som man betalat in till bfm om man ångrar sig och inte vill boka bilen längre?


     


    Hur fungerade bokningen för dig?


    Tur jag lusläste allt när jag kolla in att boka bil därifrån så minndes att det fanns info om just dessa frågor.
    Detta är kopierat från sidan.

    http://bfm.nu/index.php/vanliga-fragor

    OBS! En förfrågan är ej bindande och det kostar inget att skicka in en förfrågan via BOKA knappen.


    Vad ingår i priset?


    Bil och chaufför i 3 timmar från att bilen anländer till avtalad plats. Maximal körsträcka på 6 mil. Därefter 300kr/timme och 30kr/mil. OBS! Vissa bilar från företag kan ha annan prissättning. Detta står då i annonsen.

    I bilen vi boka stod det att bilen ingick i 2timmar så vi får ju tillgång till bilen mindre tid än den generella om inget annat skrivs. Vi får boka mer tid om vi så behöver.

  • stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-24 14:53:54 följande:
    Tur jag lusläste allt när jag kolla in att boka bil därifrån så minndes att det fanns info om just dessa frågor.
    Detta är kopierat från sidan.

    bfm.nu/index.php/vanliga-fragor

    OBS! En förfrågan är ej bindande och det kostar inget att skicka in en förfrågan via BOKA knappen.

    Vad ingår i priset?


    Bil och chaufför i 3 timmar från att bilen anländer till avtalad plats. Maximal körsträcka på 6 mil. Därefter 300kr/timme och 30kr/mil. OBS! Vissa bilar från företag kan ha annan prissättning. Detta står då i annonsen.

    I bilen vi boka stod det att bilen ingick i 2timmar så vi får ju tillgång till bilen mindre tid än den generella om inget annat skrivs. Vi får boka mer tid om vi så behöver.


    Tack så mycket för hjälpen. ^_^


    Det var till stor hjälp. Nu får jag diskutera detta med killen min. =P

  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-01-24 16:12:17 följande:

    Tack så mycket för hjälpen. ^_^


    Det var till stor hjälp. Nu får jag diskutera detta med killen min. =P


    Kul att kunna hjälpa till :))
  • MiaMiniMe

    Töser hur har ni tänkt när ni gjort er inbjudnings lista? Jag har precis skickat ut mina inbjudningar och har en känsla av att vissa (som inte blivit bjudna) kommer bli sura. Jag tänker på delar av min släkt nu, som jag i ärlighetens namn inte vill ha där, men som jag knappt pratar med förutom typ någon gång vart annat år.

  • SofiaMagdalena
    MiaMiniMe skrev 2013-01-24 19:34:44 följande:
    Töser hur har ni tänkt när ni gjort er inbjudnings lista? Jag har precis skickat ut mina inbjudningar och har en känsla av att vissa (som inte blivit bjudna) kommer bli sura. Jag tänker på delar av min släkt nu, som jag i ärlighetens namn inte vill ha där, men som jag knappt pratar med förutom typ någon gång vart annat år.
    Vi har prioriterat vänner. jag har några släktingar som säkert vill komma men som inte får plats. 

    Om det blir sura miner från släkten så säg att ni prioriterar vänner och den närmaste släkten om det nu är så.
    Om det ändå blir tjafs så hänvisa till platsbris/pengabrist eller dylikt.

    Stå på er! Det är ju folk du inte vill ha där och då skall dem inte vara där. Ni bestämmer ju över eran dag :D 
  • PimPim83
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-24 19:42:36 följande:
    Vi har prioriterat vänner. jag har några släktingar som säkert vill komma men som inte får plats. 

    Om det blir sura miner från släkten så säg att ni prioriterar vänner och den närmaste släkten om det nu är så.
    Om det ändå blir tjafs så hänvisa till platsbris/pengabrist eller dylikt.

    Stå på er! Det är ju folk du inte vill ha där och då skall dem inte vara där. Ni bestämmer ju över eran dag :D 
    Jag håller med om detta. Vi tänker på samma sätt och skulle någon bli sur så säger vi helt enkelt att vi prioriterar närmsta släkten (föräldrar,syskon, mor- och farföräldrar) samt ett fåtal vänner och vi är ledsna om de blir besvikna men det är så vi valt att göra.
  • FrökenMäkelä

    Vi prioriterar också de få vänner vi har. Sen bland släktningar så har det varit lite si och så. På min sida så har jag fått bjuda några som jag/vi egentligen tänkt då mina föräldrar verkligen ville att de skulle bjudas och de har faktiskt tackat ja vilket jag inte trodde de skulle göra så jag känner mig verkligen rörd att de vill komma för vår skull. Men sen två kusiner jag har som bor i Sverige kommer vi inte bjuda då jag avsagt mig umgänget med dem av olika anledningar, men deras pappa bjuder vi... ;)


    På sambons sida har vi inte spikat till hundra då jag tycker han ska kolla med hans föräldrar om vissa är nödvändiga att bjuda t.ex hans morbror som jag har träffat 1gång under våra 11år tillsammans...


    Så vår gästlista är ca. 64vuxna och ca. 20barn.

  • MiaMiniMe

    Ja alltså i grund och botten handlar det om ekonomi. Vi har verkligen sorterat bort bland släkten först och främst. Jag ser nog hellre att mina närmsta vänner är där än kusinen som jag aldrig träffar eller rent av inte gillar. Till saken hör att jag har bjudit två av mina kusiner. Den ena är ett självklart val eftersom hon är en av mina bästa vänner. Den andra är tveksam, jag tycker om henne mycket, men bjöd henne i ärlighetens namn mest bara för att slippa tjafs. Dock hennes syskon, där ligger problemen. Jag tänker mig något i stil med "Varför bjöd du henne och inte mig?" " Passar det inte nu så tro inte att du är välkommen sen"

    Tramsigt igentligen att jag tänker på de, men jag vill inte ha dom där. De tillhör en del av min släkt som jag är allt annat än stolt över.
    Stor suck xD

  • SofiaMagdalena
    MiaMiniMe skrev 2013-01-24 20:12:09 följande:
    Ja alltså i grund och botten handlar det om ekonomi. Vi har verkligen sorterat bort bland släkten först och främst. Jag ser nog hellre att mina närmsta vänner är där än kusinen som jag aldrig träffar eller rent av inte gillar. Till saken hör att jag har bjudit två av mina kusiner. Den ena är ett självklart val eftersom hon är en av mina bästa vänner. Den andra är tveksam, jag tycker om henne mycket, men bjöd henne i ärlighetens namn mest bara för att slippa tjafs. Dock hennes syskon, där ligger problemen. Jag tänker mig något i stil med "Varför bjöd du henne och inte mig?" " Passar det inte nu så tro inte att du är välkommen sen"

    Tramsigt igentligen att jag tänker på de, men jag vill inte ha dom där. De tillhör en del av min släkt som jag är allt annat än stolt över.
    Stor suck xD
    Hänvisa till ekonomin då om det blir tjafs. Du har all rätt att bara bjuda in de personer som du vill skall dela din dag. Det är absolut inte tramsigt utan helt normal. Gästlistan är ju en knäckfråga.

    Vi har också problem. Vi kommer inte kunna bjuda alla respektive för då skulle det bli 20 personer till och det har vi inte råd med. Man får försöka förklara läget men inte lägga ansvaret på sig själv. 
  • PimPim83

    Kommer ni andra att ha någonting att ha över klänningen om det blir kallt? Typ bolero, sjal, kofta, jacka? Tänker speciellt om man ska ta bröllopsfoton ute och det är kyligt, eller framåt kvällen.
    Vi gifter oss ju 14 september och då kan vädret vara lite hur som helst...


Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!