• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam

Usch är en i en sådan jobbig situation. Har precis blivit bjuden på ett bröllop till en av mina kusiner.. där jag även är till frågad och göra håret på bruden ( är frisör)

Jag och mina blivande har bestämt att vi inte ska bjuda några kusiner, hur gör man?? hur säger man??

Jag är så kluven just nu, känns dumt att vi blivit bjudna till dem och vi inte bjuder tillbaka...

Hur hade ni gjort?

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-01-19 22:35:01 följande:

Vi kände lika dant. Vi ville inte häller göra allt för mycket vad gäller, det är så mycket annat man ska tänka på ändå. Vi vill kunna njuta så mycket som möjligt på vår bröllopsdag. Lokalen vi har valt har ett liknade paket. De fixar dukning, dekorationer, maten, personalen, städningen, ljudanläggning osv.

Jätte skönt att slippa.

Vad spännande att ni håller det lite hemligt. Jag är alltid nyfiken av mig och så haha.

Där av alla frågor. Tycker det är så roligt att se hur andra har tänkt genomföra sina bröllop. Det kan ge en ider osv. Det är också roligt att se allas fina klänningar, frisyrer, vigselplatser osv.

Här på BT följs man ju åt och hjälper varandra genom resans gång, så det är så roligt att följa utvecklingen av andras bröllop.

Jag tycker att det är lite små svårt ibland att exakt veta vad man vill ha då man (iaf i teorin - och jag hoppas verkligen) bara ska gifta sig en gång. Det känns som att jag skulle kunna tänka mig minst 5 olika "teman" av bröllop som skulle fungerat lika bra. Så nu måste man försöka välja ut "gobitarna" så att säga.

Det är kanske därför som jag tycker att det är så kul att följa andras bröllop. Solig

Vi har också bestämt oss och inte göra något på själva dagen, vi är också på en herrgård, där dem gör allting =)

Så skönt att slippa tänka på det. 
  • FrökenMäkelä
    emelieparstam skrev 2013-01-19 23:18:15 följande:
    Usch är en i en sådan jobbig situation. Har precis blivit bjuden på ett bröllop till en av mina kusiner.. där jag även är till frågad och göra håret på bruden ( är frisör)

Jag och mina blivande har bestämt att vi inte ska bjuda några kusiner, hur gör man?? hur säger man??

Jag är så kluven just nu, känns dumt att vi blivit bjudna till dem och vi inte bjuder tillbaka...

Hur hade ni gjort?

Hållt fast vi den gästlistan som gjorts från början. Man kan inte börja bjuda in alla bara för att de bjuder in en till sitt. De kanske rent av bjudit in er för hon vill att du ska göra håret så hon känner att hon "måste" bjuda er till bröllopet. Eller så kanske de har större budget och kan bjuda in fler. Har ett billigare bröllop men bjuder in så många som möjligt. Det är svårt att säga.

Är deras bröllop före ert? Då behöver du ju inte säga något om att de inte är bjudna till ert.

Men jag förstår dig jag hade också börjat tänka att borde man bjuda dem i alla fall osv.. men nej håll er till gästlistan ni bestämt att den är bra.

• emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-19 23:23:53 följande:

Hållt fast vi den gästlistan som gjorts från början. Man kan inte börja bjuda in alla bara för att de bjuder in en till sitt. De kanske rent av bjudit in er för hon vill att du ska göra håret så hon känner att hon "måste" bjuda er till bröllopet. Eller så kanske de har större budget och kan bjuda in fler. Har ett billigare bröllop men bjuder in så många som möjligt. Det är svårt att säga.

Är deras bröllop före ert? Då behöver du ju inte säga något om att de inte är bjudna till ert.

Men jag förstår dig jag hade också börjat tänka att borde man bjuda dem i alla fall osv.. men nej håll er till gästlistan ni bestämt att den är bra.

Tack för svar så snabbt!

ja deras bröllop är 2 månader innan vårt, min kusin som är en kille har frågat mig sen dagen vi förlovade oss de var i november. om vi ska gifta oss nästa år och vi inte fick ta den 13 juli för då var vi bjudna på en annan fest. så de är jo de att dem har tänkt bjuda oss fast dem inte ens visste att vi skulle gifta oss i år. Så jag står faktiskt fast vid min gästlista.

Jag blev till frågade om håret idag och fick inbjudan igår så tror inte de har något med de och göra mer än att dem har en annan budget än vad vi har.
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-01-19 23:38:39 följande:
    Tack för svar så snabbt!

ja deras bröllop är 2 månader innan vårt, min kusin som är en kille har frågat mig sen dagen vi förlovade oss de var i november. om vi ska gifta oss nästa år och vi inte fick ta den 13 juli för då var vi bjudna på en annan fest. så de är jo de att dem har tänkt bjuda oss fast dem inte ens visste att vi skulle gifta oss i år. Så jag står faktiskt fast vid min gästlista.

Jag blev till frågade om håret idag och fick inbjudan igår så tror inte de har något med de och göra mer än att dem har en annan budget än vad vi har.

Håller med håll kvar vid gästlistan.

Man kanske eventuellt får tala om för dem på ett fint sätt att ni vill hålla gästlistan nere och bara bjuda den närmaste familjen, släktingarna, vänner osv.

De planerar ju ändå bröllop själva så de borde ha en förståelse för att man vill göra det på sitt sätt så att säga.

De kan ju kanske bli lite sura när de märker att alla andra får inbjudningskort med inte de. Kanske inte det roligaste sättet att få reda på att man inte är bjuden.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-01-20 11:46:53 följande:

Man kanske eventuellt får tala om för dem på ett fint sätt att ni vill hålla gästlistan nere och bara bjuda den närmaste familjen, släktingarna, vänner osv.

De planerar ju ändå bröllop själva så de borde ha en förståelse för att man vill göra det på sitt sätt så att säga.

De kan ju kanske bli lite sura när de märker att alla andra får inbjudningskort med inte de. Kanske inte det roligaste sättet att få reda på att man inte är bjuden.

Jag håller helt med om detta! Vi var bjudna på min kusins bröllop, men vi ska inte bjuda dem. Om de undrar så säger vi som det är: att vi bara ska ha närmaste familjen och några få vänner med. Tror att ärlighet varar längst.
  • emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-01-20 11:46:53 följande:

Tack för svaret!  Jag tänkte försöka säga de lite längre fram att dem inte är bjudna, så de tex får reda på de av sin mamma istället.
  • emelieparstam
    PimPim83 skrev 2013-01-20 12:01:40 följande:
    Jag håller helt med om detta! Vi var bjudna på min kusins bröllop, men vi ska inte bjuda dem. Om de undrar så säger vi som det är: att vi bara ska ha närmaste familjen och några få vänner med. Tror att ärlighet varar längst.
    Tack för svar av dig PimPim83, Ja som du säger ärlighet vara längst.
  • MiaMiniMe

Pimpim: jag gifter mig exakt samma datum som du :D

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!