• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-25 10:18:24 följande:
    Klicka på längen så ser du vad jag har köpt och fått hem. Den är inte tjock men räcker nog till att värma.

www.ebay.com/itm/New-Chiffon-Bolero-Shrug-Car...

Märker jag i augusti att det är kallt så köper jag nog något tjockare och varmare att ha. Vi gifter oss samma dag som ni :))
    Jag har tittat lite på Light In The Box och hittat några fina sjalar. Exempelvis den här fast i vitt:  www.lightinthebox.com/sv/polyester-med-tofsar-speciellt-tillfalle-brollop-sjal-fler-farger-finns_p294222.html

Egentligen hade jag tänkt köpa en bolero, men tror inte det kommer passa klänningen jag har beställt.
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-01-25 10:10:36 följande:
    Kommer ni andra att ha någonting att ha över klänningen om det blir kallt? Typ bolero, sjal, kofta, jacka? Tänker speciellt om man ska ta bröllopsfoton ute och det är kyligt, eller framåt kvällen.
    Vi gifter oss ju 14 september och då kan vädret vara lite hur som helst...

Jag håller också på att leta efter något att ta på sig på kvällen då man kanske blir lite kall. Men jag hittar då ingenting. =/

• FrökenMäkelä
    PimPim83 skrev 2013-01-25 10:32:18 följande:
    Jag har tittat lite på Light In The Box och hittat några fina sjalar. Exempelvis den här fast i vitt:  www.lightinthebox.com/sv/polyester-med-tofsar...

Egentligen hade jag tänkt köpa en bolero, men tror inte det kommer passa klänningen jag har beställt.
    Personligen är jag inte glad för sjalar. Älskar däremot boleros och koftor av de olika slag. Men är tyvärr för kraftig för jag ska se fin ut i bolero :(
    Men den jag beställde passa mig perfekt :))

Vad är det för klänning du ska ha?
  • FrökenMäkelä

Usch, nu blev jag ännu mer deppig av vår budget eller inte av budgeten i sig. Hade skickat ett litet meddelande till ett band var merparten av de som spelar i det bor i samma by som vi. Priset var ju ynka 9000kr!!!!!!! men var diskuterbart...

Hur ska ni andra göra med musik till festen. Jag och min sambo har NOLL koll på musik så därför väljer vi bort att sköta det själv utan vill ta in DJ eller helst av allt ett liveband.

• PimPim83

Jag har beställt den här klänningen fast utan blomman i midjan. Det lutar nog åt att jag köper en sjal så kan jag ha den om axlarna om jag känner mig frusen. Men förhoppningen är ju att jag inte ska behöva använda något utanpå klänningen. :)
  • FrökenMäkelä
    PimPim83 skrev 2013-01-25 11:09:19 följande:

Jag har beställt den här klänningen fast utan blomman i midjan. Det lutar nog åt att jag köper en sjal så kan jag ha den om axlarna om jag känner mig frusen. Men förhoppningen är ju att jag inte ska behöva använda något utanpå klänningen. :)
    Sjal blir nog helt klart finast till den fina klänningen! Jättefin!
  • MiaMiniMe
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-25 10:45:43 följande:
    Usch, nu blev jag ännu mer deppig av vår budget eller inte av budgeten i sig. Hade skickat ett litet meddelande till ett band var merparten av de som spelar i det bor i samma by som vi. Priset var ju ynka 9000kr!!!!!!! men var diskuterbart...

Hur ska ni andra göra med musik till festen. Jag och min sambo har NOLL koll på musik så därför väljer vi bort att sköta det själv utan vill ta in DJ eller helst av allt ett liveband.
    Vi tänkte som så här när det gäller musiken. Bokar vi ett band blir det enformigt med samma röst hela tiden och dessutom dyrt. Bokar vi en dj blir det precis lika dyrt. Så vi samlar själva ihop den musiken vi vill ha kopplar en dator till en högtalare och spelar det. Man kan alltid koppla datorn till spotify eller annat. Känner du att det blir kaos utnämn någon som kan ta hand om musiken.
  • SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-25 10:45:43 följande:
    Vi vill gärna ha ett liveband som spelar en stund efter tårtan och så men vi satsar nog på en spotifylista också. Ett tips är att lägga låtarna i en offline-spellista på spotify och se till att det inte finns internet så det inte blir tjafs om vilka låtar som skall spelas.  
  • SofiaMagdalena

Här hemma flödar känslorna just nu. Jag och mamma var på stan idag för att köpa tyget till klänningen men svängde förbi Milagro först för att kolla lite och det slutade med att jag köpte en klänning. 

Så jag har hittat min brudklänning och jag dör för den är sååååå fin med släp, spets och allt man kan önska sig. Jösses!  

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!