• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-27 18:18:05 följande:
    Stormhelen: Hade du handskar på dig hos Milagro?

Nej, det hade jag inte. Hade du?

Jag tyckte att det var en av de bra grejorna med Milagro att man inte behövde det. Jag tycker att det är viktigt att få känna på tygerna hur de känns, det ger en högre känsla för klänningarna när man kan ta på matrialt så att säga för att känna strukturer osv.

Däremot så var det andra butiker tex. White Brud och fest där man behövde ha handskar på sig, de hade inte dyrare klänningar än på Milagro det var på ett ungefär samma märken där som på Milagro.

• stormhelen

Phu, det har varit två intensiva dagar med två mässor på två dagar + födelsedagsfirande båda dagarna. 

Men det har varit jätte kul att gå.

Kan summera att man får mer för pengarna på Grand, men det var bättre utställare på Nacka (lite mer variation och eftertanke. På Grand var det äckligt mycket guldsmedsbutiker och lokaler för vigsel och/eller festen.)

Vi fick ut mycket mer av mässan på Nacka (Allt om bröllop mässan) även om den var lite "tråkigare" och mindre. Skrattande

• emelieparstam

Åh imorron kommer min blivande hem för första gången sedan dec. Då blir de och planera lite tillsammans den korta tiden han är hemma och åker sen igen.  Fast de mesta är redan klart ;) hehe

Vad kul att du tycker mässorna var bra, fick du mycket inspration stormhelen?

Jag tänkte gå på mässan i Jönköping den 24 feb, men de är bröllopsmässan och inte allt om bröllop mässan.

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-01-28 09:01:04 följande:
    Åh imorron kommer min blivande hem för första gången sedan dec. Då blir de och planera lite tillsammans den korta tiden han är hemma och åker sen igen.  Fast de mesta är redan klart ;) hehe

Vad kul att du tycker mässorna var bra, fick du mycket inspration stormhelen?

Jag tänkte gå på mässan i Jönköping den 24 feb, men de är bröllopsmässan och inte allt om bröllop mässan.

Vad härligt att din blivande kommer hem en sväng. Du måste sakna han otroligt mycket.

Då får ni se till att ha det riktigt mysigt ihop medan ni kan =D

Nja, sådär med insperationen blev det. Jag tror att man får ut mer om man precis har börjat eller ska börja planera bröllop. Men det kanske är bättre utställare i Jönköping än vad det var i Stockholm

Men även om det inte gav så jätte mycket så var det ändå roligt att ha gått.  Jag hade nog ångrat mig om jag inte gjort det. Det var en kul upplevelse. =)

• SofiaMagdalena

Stormhelen: okej inte jag heller. Hade hört någonstans att dom var sådär superlarvigt petiga men jag fick klämma och känna hur mycket som helst. Man vill ju veta hur tygerna känns. 
    Okej bra att veta att man inte missade så jättemycket på mässorna.

Emelieparstam: Åh! Gud vad skönt och mysigt för dig. Tungt att vara borta länge från varandra. Vi hade det så ett tag också när jag bodde i Stockholm och han i Göteborg.  

Jag har pysslat lite till de senaste dagarna. Satt spets på konservburkar som vi skall ha på borden med blommor i. Jag är lite allergisk mot det mesta hemmapysslet, det är svårt att få det stilrent och inte så pråligt tycker jag men burkarna blev över förväntan.

Funderar även på det här med träning och eventuell viktnedgång inför bröllopet. Jag vill ju gå ner en hela massa innan september men klänningen sitter ju perfekt (förutom putmagen) så blir lite fundersam. Dom kan ju sy inte den och så men iallafall.
    Hur tänker ni andra? 

• emelieparstam
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-28 20:31:46 följande:
    Stormhelen: okej inte jag heller. Hade hört någonstans att dom var sådär superlarvigt petiga men jag fick klämma och känna hur mycket som helst. Man vill ju veta hur tygerna känns. 
    Okej bra att veta att man inte missade så jättemycket på mässorna.

Emelieparstam: Åh! Gud vad skönt och mysigt för dig. Tungt att vara borta länge från varandra. Vi hade det så ett tag också när jag bodde i Stockholm och han i Göteborg.  

Jag har pysslat lite till de senaste dagarna. Satt spets på konservburkar som vi skall ha på borden med blommor i. Jag är lite allergisk mot det mesta hemmapysslet, det är svårt att få det stilrent och inte så pråligt tycker jag men burkarna blev över förväntan.

Funderar även på det här med träning och eventuell viktnedgång inför bröllopet. Jag vill ju gå ner en hela massa innan september men klänningen sitter ju perfekt (förutom putmagen) så blir lite fundersam. Dom kan ju sy inte den och så men iallafall.
    Hur tänker ni andra? 
    Vi har haft de så när jag bodde i malmö och han i Jönköping i 5 år, men nu jobbar han som militär och är 500 mil bort från mig ;)  Så de ska bli så härligt och ha han hemma ett tag nu.

Jag håller på och gå ner i vikt går väldigt långsamt men jag gör allt jag kan =) tränar och äter rätt. klänningen kommer vi sy in om så behövs jag har inte fått den än eller provat den eftersom de inte hade den hemma.
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-28 20:31:46 följande:
    Hur tänker ni andra? 

Jag håller också på att gå ner i vikt inför den stora dagen. Jag har gått ner 7 kilo så jag har kommit en bit på vägen. Dock så har det blivit ett litet uppbehåll i träningen de senaste tre månaderna då jag har haft väldigt mycket att göra. Men imorgon börjar det igen med träningen. =)

Jag bryr mig igentligen inte så mycket om vikten utan snarare om omfånget, eftersom vikten inte alltid säger så mycket då man tränar så kan man tex gå upp i vikt pga att muskler väger mer än fett.

Jag vill ner till en stl 38 nu får jag på mig kläder som är 38 men de sitter inte så snyggt (än). Men det kommer nog. Å' så vill jag att kroppen ska vara "fit" inget daller eller så. Haha. Drömmer

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-01-28 22:23:17 följande:

Jag bryr mig igentligen inte så mycket om vikten utan snarare om omfånget, eftersom vikten inte alltid säger så mycket då man tränar så kan man tex gå upp i vikt pga att muskler väger mer än fett.

Jag vill ner till en stl 38 nu får jag på mig kläder som är 38 men de sitter inte så snyggt (än). Men det kommer nog. Å' så vill jag att kroppen ska vara "fit" inget daller eller så. Haha. Drömmer

Precis! Mer om mått och hur kläderna känns än själva vågen och siffran. Jag har ju nästan bara skräddarsydda klänningar och kjolar och i nuläget kommer jag inte i mina favoriter vilket är så ledsamt! 

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-28 23:01:24 följande:
    Precis! Mer om mått och hur kläderna känns än själva vågen och siffran. Jag har ju nästan bara skräddarsydda klänningar och kjolar och i nuläget kommer jag inte i mina favoriter vilket är så ledsamt! 

Jag kommer inte häller i mina favoriter. Men det är det som är målet att jag ska komma i dem (och att de sitter bra) till september.

Vi får kämpa helt enkelt. Det  finns inga genvägar. =/

Förästen idag har jag bokat frisör. Skrattande

Blir konsultation för hår och smink sista dagen i maj. (De går ju på semester på sommare så då är det ju inte lika många av dem som arbetar).

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-01-29 00:04:18 följande:

Förästen idag har jag bokat frisör. Skrattande

Blir konsultation för hår och smink sista dagen i maj. (De går ju på semester på sommare så då är det ju inte lika många av dem som arbetar).

Åh spännande! Vad har du tänkt dig för frisyr?

Jag funderar på sminket. Det finns liksom inga make up artister där vi skall vara. Man kanske skall gå på en make up store kur här hemma och sen köpa med sig de produkter man gillar.

Vilka sminkar sig sjävla och vilka tar hjälp? Hur funderar ni? 
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!