• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • MTB

Hon kan inte sy ngt annat då? Brodera era initialer på en fin duk, örngott eller liknande?

• SofiaMagdalena
    MTB skrev 2013-01-25 21:15:38 följande:
    Hon kan inte sy ngt annat då? Brodera era initialer på en fin duk, örngott eller liknande?
    Jodå såklart! Hon skall sy tärnklänningen och lite så. Det är mest omställningen från uppsydd klänning till färdigköpt.  
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-25 22:44:51 följande:
    Jodå såklart! Hon skall sy tärnklänningen och lite så. Det är mest omställningen från uppsydd klänning till färdigköpt.  

Hon kanske kan sy en bolero eller liknande som du kan ha på dig på kvällen när det börjar bli kallt?

Det är förvisso ingen klänning men det är ju iaf något du kommer ha på dig.

• stormhelen

Bröllopsmässan idag och imorgon! Skrattande

Ska ni gå på någon mässa i år?

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-01-26 08:06:55 följande:
    Bröllopsmässan idag och imorgon! Skrattande

Ska ni gå på någon mässa i år?

Från början tänkte vi gå på Allt om Bröllops mässa, men sen blev det problem att få barnvakt den helgen och vi är inte så sugna på att ta med oss en tvååring. Flört
  • stormhelen

Det kan jag förstå att ni inte är. Hade jag haft barn så hade nog de fått stanna hemma, och går det inte att få banvakt så kan man ju inte göra så mycket.

Kanske inte den bästa miljön för barnen att vara i en trång lokal med halv galna brudar. Hahaha. Flört

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-01-26 08:18:48 följande:

Det kan jag förstå att ni inte är. Hade jag haft barn så hade nog de fått stanna hemma, och går det inte att få banvakt så kan man ju inte göra så mycket.

Kanske inte den bästa miljön för barnen att vara i en trång lokal med halv galna brudar. Hahaha. Flört

Nej precis. Det kände vi också. Haha! Sen är jag gravid nu så jag känner att jag inte orkar gå runt på en mässa.
  • stormhelen

Då får man grattulera! Skrattande

När är det planerat att den nya blivande familjemedlemmen ska göra er sällskap?

Jag hade nog inte häller velat gå på mässa som gravid, av anledningen att folk tenderar att vara ganska så hänsynslösa. Min syrra klagade en hel del på att folk kan knuffa sig fram och struntar i att magen får en smäll.

Kommer ihåg speciellt en gång då vi var i fjällen och hon var ganska så höggravid (bara en månad kvar innan hon skulle föda). Då vi skulle käka lunch och (lokalen var smock full - lite som att gå på mässa) så var det flera  stycken som knuffade henne då de försökte ta sig fram.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-01-26 08:29:41 följande:
    Då får man grattulera! Skrattande

När är det planerat att den nya blivande familjemedlemmen ska göra er sällskap?

Jag hade nog inte häller velat gå på mässa som gravid, av anledningen att folk tenderar att vara ganska så hänsynslösa. Min syrra klagade en hel del på att folk kan knuffa sig fram och struntar i att magen får en smäll.

Kommer ihåg speciellt en gång då vi var i fjällen och hon var ganska så höggravid (bara en månad kvar innan hon skulle föda). Då vi skulle käka lunch och (lokalen var smock full - lite som att gå på mässa) så var det flera  stycken som knuffade henne då de försökte ta sig fram.

Bebisen är beräknad att komma i månadsskiftet mars/april så h*n kommer att vara ca 5 månader när vi gifter oss. Från början ville jag ha lite mer tid på mig att gå ner i vikt och hitta rutiner med två barn innan vi gifter oss, men nu känner jag att jag inte bryr mig alls. Haha! Det får bli som det blir.

Man kan tro att folk "respekterar" (i brist på bättre ord) gravidmagar, men det är förvånansvärt få som gör det...
  • SofiaMagdalena
    PimPim83 skrev 2013-01-26 08:21:27 följande:
    Nej precis. Det kände vi också. Haha! Sen är jag gravid nu så jag känner att jag inte orkar gå runt på en mässa.
    Åh!  Grattis grattis! :)
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!