• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena

Åh! Ni är sånna änglar! tack för alla tips och råd. Det är så skönt att ha vettigt folk att ventilera med! Man vill ju inte berätta allt för sina gäster. 

Stormhelen: Det är dyrt, herregud ja! Mest sur blir jag på hur otroligt mycket pysselmaterial kostar.
    Man vill ju boka bilen tidigt så man inte står där sen med näsan i brevlådan. Framför allt ni som gifter er här i sthlm.

Vi har lagt undan den gudomliga kostymen idag. började nästan gråta när han kom ut ur provrummet. Lipsillen nr 1, hur skall vigseln gå :P

Det blir nog så att vi kör på alla 4 färger. Jag skall ju ändå ha cremefärgade och ljusrosa bukett nu så det blir nog bra. Det mesta kommer vara silver och vitt i dukning och lokaldekor ändå. 

• SofiaMagdalena
    sahara8 skrev 2013-02-01 13:04:14 följande:
    Vi planerar vitt,marinblått och silver som färger och jag blir dundernyfen på vart du hittat en blå kostym?! Eg vill jag hitta en mörkt blå frackcoat men det går inte så bra..... Sofia Magdalena, hör gärna mer från dig om det blir marinblått - för såklart tycker jag du ska köra på det Flört
    Hej! Välkommen! Kostymen är en Acne med tre knappar. Superstilig och elegant. 

Vi kommer gifta oss i ett fiskarsamhälle och marinblått är en av mina favoritfärger så absolut kör vi på det!

Har du mer frågor så hör bara av dig!  
  • stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-02 16:01:59 följande:
    Vad märkligt! Vi boka vår bil redan förra året så vi var ju ännu mer ute i god tid än ni och det var inga problem. Vad var det för bil? Nyfiken :))

Ja, verkligen jätte konstigt. Men det är bara att gilla läget antar jag. =P

Bilen är en Excalibur Phaeton Series V. Jätte fin tycker vi. =)

Förhoppningsvis får vi boka den månadskiftet mars/april. Som du sa så vill man ju inte stå där utan bil. Men men.

Vad var det för bil som ni skulle ha?

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-02-02 16:29:48 följande:

Bilen är en Excalibur Phaeton Series V. Jätte fin tycker vi. =)

Förhoppningsvis får vi boka den månadskiftet mars/april. Som du sa så vill man ju inte stå där utan bil. Men men.

Nej vilken fräck bil! Kommer bli görsnyggt :) Du får ringa som en tok! 
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-02-02 16:29:48 följande:

Ja, verkligen jätte konstigt. Men det är bara att gilla läget antar jag. =P

Bilen är en Excalibur Phaeton Series V. Jätte fin tycker vi. =)

Vad var det för bil som ni skulle ha?

Fräck bil!

Vi ska åka en Bentley R-Type -54års modell

• SofiaMagdalena

Tydligen finns det en triumph tr6 i min mans släkt som vi kanske kan få åka. Otroligt mycket bättre än buss eller volvo :P

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-02-02 16:35:04 följande:
    Nej vilken fräck bil! Kommer bli görsnyggt :) Du får ringa som en tok! 

^_^ Ja, den är riktigt nice. Får höra av mig ögonenböj till månadsskiftet mars/april. Har skrivit upp det i allmenackan så att jag inte ska glömma. =)

SofiaMagdalena skrev 2013-02-02 16:39:02 följande:
    Tydligen finns det en triumph tr6 i min mans släkt som vi kanske kan få åka. Otroligt mycket bättre än buss eller volvo :P
    Vad praktiskt att ni känner någon med en bra bil. Det blir ju mycket billigare. =D

Min far har en del bilar (Porsche, Mercedes, BMW) men de är två sitsiga sportbilar. Vi ska ju inte köra själva är ju tanken utan ha någon som ska köra oss. Så det sprack där och tyvärr så känner vi ingen med fina lite större bilar oavsett om de är äldre eller nya.

FrökenMäkelä skrev 2013-02-02 16:35:47 följande:

Fräck bil!

Det är ju också en jätte fin bil. Jag försökte hitta en sådan först, men sedan hittade jag den där andra bilen och föll lite för den. Hehe.

Men sen lät jag killen min ta sig en titt (utan att tala om vad jag själv tyckte) på alla bilarna som fanns tillgängliga och då tyckte han den bilen. =)

• PimPim83
    SofiaMagdalena skrev 2013-02-02 16:02:01 följande:
    Det blir nog så att vi kör på alla 4 färger. Jag skall ju ändå ha cremefärgade och ljusrosa bukett nu så det blir nog bra. Det mesta kommer vara silver och vitt i dukning och lokaldekor ändå. 
    Det tycker jag att ni ska! Låter som om det kommer att bli jättefint. Vi kommer att köra mest på guld och vitt som färgtema eftersom lokalen har mycket av de färgerna. Funderar på att komplettera med några få detaljer i en färg till, men vet inte vilken ännu.
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-02-02 18:45:36 följande:

FrökenMäkelä skrev 2013-02-02 16:35:47 följande:

Fräck bil!

Men sen lät jag killen min ta sig en titt (utan att tala om vad jag själv tyckte) på alla bilarna som fanns tillgängliga och då tyckte han den bilen. =)

Vilken tur att han gilla samma :)

Hade min sambo fått välja (fick iofs lite grann) så hade han att vi skulle åkt i hans postorange Opel Ascona B från -76. Då fick han bara en sån där lite konstig blick från mig.. hahahahaha. Men vi gilla båda Bentleyn :))

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-02 19:15:07 följande:

Vilken tur att han gilla samma :)

Hade min sambo fått välja (fick iofs lite grann) så hade han att vi skulle åkt i hans postorange Opel Ascona B från -76. Då fick han bara en sån där lite konstig blick från mig.. hahahahaha. Men vi gilla båda Bentleyn :))

Det är ju en fin bil det också, men Bentleyn är lite mer "bröllopig" så att säga.

Jag tycker att sådana bilar som den är såååååå fina.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!