• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-29 16:14:43 följande:
    Åh spännande! Vad har du tänkt dig för frisyr?

Jag funderar på sminket. Det finns liksom inga make up artister där vi skall vara. Man kanske skall gå på en make up store kur här hemma och sen köpa med sig de produkter man gillar.

Vilka sminkar sig sjävla och vilka tar hjälp? Hur funderar ni? 

Jag hade tänkt mig denna frisyr. (sedan får man ju se om man känner lika dant på den stora dagen. Men detta är vad jag gillar nu iaf. Frisyren känns helt rätt för mig). Förhoppningsvis är det en frisyr som jag passar i också, får se vad de säger på konsultationen. ^^

Fast istället för pärlot ska jag ha dessa hårnålar

Vad gäller sminkningen så gör de även sminkningar hos den frisören som jag bokat på. Det ingår även en provsminkning. Skulle det visa sig att de är dåliga så får man lösa det på något annat sätt.

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-01-29 17:05:30 följande:

Jag hade tänkt mig denna frisyr. (sedan får man ju se om man känner lika dant på den stora dagen. Men detta är vad jag gillar nu iaf. Frisyren känns helt rätt för mig). Förhoppningsvis är det en frisyr som jag passar i också, får se vad de säger på konsultationen. ^^

Fast istället för pärlot ska jag ha dessa hårnålar

Vad gäller sminkningen så gör de även sminkningar hos den frisören som jag bokat på. Det ingår även en provsminkning. Skulle det visa sig att de är dåliga så får man lösa det på något annat sätt.

Jag gillar också lite mer "strikta" frisyrer. Hårnålarna var söta :D 

Det är ju fördelaktigt om man slipper åka runt på själva dagen. 
  • emelieparstam

Hon med den gula klänningen den frisyren ska jag ha med tiara och slöja =) Min kompis är make up artist och även min tärna så hon fixar mitt smink, håret gör min chef ;)

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-01-29 00:04:18 följande:
    Förästen idag har jag bokat frisör. Skrattande

Blir konsultation för hår och smink sista dagen i maj. (De går ju på semester på sommare så då är det ju inte lika många av dem som arbetar).

Härligt! Jag hoppas kunna boka det snart. Glad
  • SofiaMagdalena
    emelieparstam skrev 2013-01-29 18:48:51 följande:
    Hon med den gula klänningen den frisyren ska jag ha med tiara och slöja =) Min kompis är make up artist och även min tärna så hon fixar mitt smink, håret gör min chef ;)

Å toppen! Perfekt lösning :)
  • emelieparstam
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-29 19:36:26 följande:
    Å toppen! Perfekt lösning :)
    Ja de är aldrig fel ;) men hon får inte de lätt min chef eftersom jag är frisör själv ;)
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-29 17:56:32 följande:

Det är ju fördelaktigt om man slipper åka runt på själva dagen. 
    Ja, det skulle vara jätte skönt att slippa åka runt. Jag funderar på om man ska fixa sig hos frisören eller om man ska låta de komma hem till en. 
    PimPim83 skrev 2013-01-29 19:24:41 följande:
    Härligt! Jag hoppas kunna boka det snart. Glad
    Ja, det är skönt att kunna bocka av saker från listan. =)
  • emelieparstam

Då har vi varit på herrgården där vi ska ha festen, nu när min blivande är hemma på leave med. Så han fick se det ;) Men som han sa jag kan väl inte säga nej för då får jag fixa allt själv och de hinner jo inte jag så jag låter de vara i dina händer :)

Men fick en bra blick över allt och så det känns skönt =)

En till sak som går och bocka av. =)

• FrökenMäkelä
    emelieparstam skrev 2013-01-31 16:17:42 följande:
    Då har vi varit på herrgården där vi ska ha festen, nu när min blivande är hemma på leave med. Så han fick se det ;) Men som han sa jag kan väl inte säga nej för då får jag fixa allt själv och de hinner jo inte jag så jag låter de vara i dina händer :)

Men fick en bra blick över allt och så det känns skönt =)

En till sak som går och bocka av. =)
    Vad skönt! Lite roligare för din blivande att också få se lokalen innan bröllopsdagen.
  • emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-31 16:39:28 följande:
    Vad skönt! Lite roligare för din blivande att också få se lokalen innan bröllopsdagen.
    Ja absolut de tyckte jag med. men han brydde sig inte allt för mycket ;) Han vågar inte lägga sig i haha..
    Han vet att han är i trygga händer så de känns skönt.. ;)
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!