• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-15 21:11:38 följande:

Vi köpte min ring i hmm oktober/november minns inte riktigt. Passa på när de hade rabatter i butiken och extra erbjudande om man sålde gammalt guld så vi passa på då och fick ringen till nästan halva priset.

www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0...=&

Då BT inte vill lägga upp min bild så får jag länka istället :((

Va, varför får du inte lägga upp bilden? Är det för "reklamigt" eller vad? Förvånad

Ringen är jätte fin, den påminner lite om min förlovningsring - sten i mitten och på skenan men då i vittguld.

Wow, halvapriset! Det är ju klart att man slår till då. Glad

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-15 21:09:46 följande:
    Tack Stormhelen! Jag älskar safirer, vet att de flesta guldsmedar säger att dem är ömtåliga och egentligen inte passar i vigsel/förlovningsringar men det skiter jag i ;P

Klänningen syr ju min mamma så det går ju att ändra sig. Det är en ivory färgad klänning med fladdrig typ fjärilsärm, i skir spets med knappar i ryggen och ett litet (40cm) släp. Kommer ha en underkjol med stålringar och lite tyll. 
    Jag känner att den inte blir tillräckligt "pampig" och "wow" och lite tråkig

När det gäller buketten är det planerat med en droppformad helt i lila (helst mörklila/plommon) med lite grönt, hjärtan på tråd och så. Just nu känner jag tycker det kommer bli skitfult och bli syrenlila blommor istället. Funderar på att ändra riktning och ha en rundbunden i ljusljusrosa och creme istället.

Vad göra? Är det bara 8 månaders kris eller borde jag byta riktning? 

Hmm, konstigt att komentera att det inte passar som vigsel och/ eller förlovningsring. Varför skulle det inte göra det?!

Jaja, de får tycka som de vill - ringen är otroligt vacker iaf. Glad

Hur skulle du vilja att din klänning skulle se ut istället? Vad är det du vill ha ändrat? Det ända jag kan komma på som du kan göra är att surfa runt på nätet och kolla runt på bröllopsklänningar för att se vad det är du tycker om.

Vad gäller blommorna så hinner du ju spåna och känna efter ett tag till. Du måste ju inte bestämma dig nu exakt hur din bukett ska se ut. Det är ju ett tag kvar innan det blir aktuellt.

Innan jag köpte min klänning var jag bestämd över att min bukett skulle vara droppformad, men jag vet inte om jag tycker att det skulle passa till den klänningen jag valt. Så nu är jag mer inne på en rundbukett (något som jag absolut INTE ville ha förut). Så man hinner ju ändra sig med tiden. Däremot så kommer den att gå i vit och ljust ljust rosa, sedan skulle jag vilja att bandet runt stjälkarna är champagnefärgat.

Det skulle kanske bli snyggt om du både har syrenfärgade - och plommonfärgade blommor, det kanske ger buketten mer "djup." Du kan ju surfa runt lite på nätet också för att få lite inspiration. Du kanske hittar någon bild på buketter som går i de färgskalor som du funderar över.

Någon som är bra på det där med blommor och växter är ju passionsblomman, som arbetar som florist. Hon kanske har något bra att säga i ämnet?

Helst skulle jag vilja ha rosor och pioner i min bukett. Men jag vet inte om det kommer att funka med pioner då det inte är säsong för dem i september. Hur mycket dyrare kan det bli att affären tar in pioner iaf?

• FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-01-15 21:49:18 följande:

Va, varför får du inte lägga upp bilden? Är det för "reklamigt" eller vad? Förvånad

Ringen är jätte fin, den påminner lite om min förlovningsring - sten i mitten och på skenan men då i vittguld.

Wow, halvapriset! Det är ju klart att man slår till då. Glad

Tack!

Vet inte vad det är med BT och min dator när det gäller att lägga upp bilder, BT vill helt enkelt inte ladda upp dem. Ibland fungerar det men ytterst sällan :(

• stormhelen

Här kommer några inspirationsbilder där man blandat olika nyanser av lia (har försökt hitta i de färgskalor du talade om, men i vissa finns även andra färger). Tungan ute

• FrökenMäkelä
    Jag har ett problem som ni tjejer kanske kan hjälpa till med.
    Just nu känner jag att min klänning som jag skall ha inte kommer bli bra och lika så buketten.

Klänningen syr ju min mamma så det går ju att ändra sig. Det är en ivory färgad klänning med fladdrig typ fjärilsärm, i skir spets med knappar i ryggen och ett litet (40cm) släp. Kommer ha en underkjol med stålringar och lite tyll.
    Jag känner att den inte blir tillräckligt "pampig" och "wow" och lite tråkig

Kan du inte skissa lite på hur du vill ändra klänningen eller kolla på olika klänningar på nätet. Kanske till och med åka och prova lite klänningar. Så som du beskriver den så låter det som att det blir en helt underbar klänning och väldigt speciell då det är bara du i hela världen som har en sådan.

När det gäller buketten är det planerat med en droppformad helt i lila (helst mörklila/plommon) med lite grönt, hjärtan på tråd och så. Just nu känner jag tycker det kommer bli skitfult och bli syrenlila blommor istället. Funderar på att ändra riktning och ha en rundbunden i ljusljusrosa och creme istället.

Vad göra? Är det bara 8 månaders kris eller borde jag byta riktning?

Om du känner dig osäker på valet om bukett så vänta med att bestämma dig. Själv inne också först på att ha en droppformad bukett men hitta ingen inspirationsbild var jag kände att så vill jag ha min bukett. Utan det var en rundbunden bukett med rosa rosor och då först kände jag att det vill jag ha fast med orange rosor. Efter en del tänkande så ville jag istället ha en bukett med någon av mina favorit blommor men tyvärr så är det inte säsong för ranunklar så valet föll på dahlia istället och har hittat en bukett som bara känns sååå rätt.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-15 22:42:31 följande:

. Efter en del tänkande så ville jag istället ha en bukett med någon av mina favorit blommor men tyvärr så är det inte säsong för ranunklar så valet föll på dahlia istället och har hittat en bukett som bara känns sååå rätt.

Vad skönt att du har hittat en bukett som känns rätt för dig! Hittade du din bukett genom en inspirationsbild eller kom du fram till det själv genom många olika inspirationsbilder?

Jag funderar på något i denna stil.

Den känns helt rätt nu, men man får se hur det känns senare. Sedan så är det, det där med pionerna. :/

• FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-01-15 22:50:42 följande:

Den känns helt rätt nu, men man får se hur det känns senare. Sedan så är det, det där med pionerna. :/

Den har jag också tittat på och den är alldeles underbar!

"min" bukett hitta jag en inspirationsbild så inget jag kommit på själv.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-15 23:13:05 följande:

Den har jag också tittat på och den är alldeles underbar!

"min" bukett hitta jag en inspirationsbild så inget jag kommit på själv.

Har du en bild på den?

Man blir ju så nyfiken. Flört Min m2b säger att jag är den nyfiknaste han känner. Hahaha. Tungan ute

• emelieparstam

vilka vackra bilder på buketterna har.  Jag vill ha en rund bukett fast den får inte vara helt rund, hehe
    hittar ingen bild som jag känner sådär wow för, men vill ha vita rosor och vit hortenisa i.

• FrökenMäkelä

och helt plötsligt idag kan jag lägga ut bild på BT på min dator hemma...

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!