emelieparstam skrev 2013-01-08 12:56:33 följande:
Vad betalar ni alla för mat och dryck per kuvert :) ?
Vi ska ha ett möte månadsskiftet maj/juni om exakt dav för mat menyn ska innehålla, därför vet vi inte exakt vad kuvertkostnaden kommer att hamna på, det beror lite på vad det är för mat och vilka viner man väljer. Men det kommer att ligga någonstans mellan 745-945 kr / kuvert. I det priset ingår:
champagne till brudskålen en tre rätters meny med tilhörande vin samt kaffe.
(det som är "osynligt som även ingår i priset är):
lokalen (den är gratis, men man måste handla all mat och dryck av dem). personal porslin bordssilver Bordslinnen (dukar, servetter) Dekorationer (tex. blommor, ljus osv) Städning
Känns som jag missat något.... Aja, det mästa ingår iaf. =)
FrökenMäkelä skrev 2013-01-08 20:08:51 följande:
Nu ska jag sätta mig och pyssla med våra inbjudningskort :)
Funderar lite på hur jag ska skriva på kuverten, för hand (har usel och tråkig handstil) eller skriva med samma stil i skrivaren..?
När ska ni skicka ut era inbjudningar?
Eftersom vi (som jag nämnde ovan) ska fastställa menyn i månadskiftet maj/ juni (vi vill helt enkelt veta hur många som kommer och hur många "special menyer vi måste ta hänsyn till, om någon har en allergi och eller är vegiterian eller dylik) så ska vi skicka ut inbjudningskorten i februari / mars och ha osa i slutet av april.
FrökenMäkelä skrev 2013-01-06 11:49:27 följande:
Okej okej, jag vet att jag sa att jag inte skulle prova den igen men igår kunde jag inte hålla mig längre så den åkte på en sväng innan det var dags att gå och sova, därav den obäddade sängen ;)
Jag bara fullkomligen älskar den! Ska ju som tidigare nämt ner mer i vikt, men den "passar" idag men kommer att sitta ännu bättre. Sambon som hjälpt att knya den så ha överseende med att den inte sitter helt ordentligt.

Jätte fin klänning. Väldigt stilren och elegant.
Haha, kan förstå att det är svårt att hålla sig från att prova klänningen om man har den hemma. (Skulle nog också prova min klänning om jag hade haft den hemma. Men den levereas inte förens någon gång i april skulle jag tro, och jag ska nog ha den hängandes i butiken där jag köpte den så att min m2b inte kan tjuvtitta på den).
Det är ju super bra att du känner så för din klänning - att du inte kan låta bli att ta den på dig, för då är det ju rätt klänning för dig.