• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-01-14 21:22:25 följande:

Hur mycket kostade det med att hyra en sådan typ av bil? Jag har ingen koll alls på vad det ligger på för prisklass.

Den var inte så dyr. Billigare än Limosine..

3100kr för två timmar. Vi har bokat den så att den hämtar upp mig och kör mig till kyrkan. Efter vigseln kommer vi fotograferas sen ska vi köras till festen. Så jag funderar på att boka ytterligare en timme och det kostar 500kr/tim

Har bokat den via bfm.nu och det är kanon att man söker via ort och sen får man upp bilarna som anmält sig för det geografiska området.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-14 22:08:40 följande:

Den var inte så dyr. Billigare än Limosine..

3100kr för två timmar. Vi har bokat den så att den hämtar upp mig och kör mig till kyrkan. Efter vigseln kommer vi fotograferas sen ska vi köras till festen. Så jag funderar på att boka ytterligare en timme och det kostar 500kr/tim

Har bokat den via bfm.nu och det är kanon att man söker via ort och sen får man upp bilarna som anmält sig för det geografiska området.

Tack för tipset!

Det var ju en jätte bra sida. Solig

Jag trode att det skulle vara dyrare än så att hyra en sådan bil.

Vet inte riktigt när man ska ha bilen (om man nu hyr en eller om min pappa kanske känner någon med en rolig veteranbil) då vi ska ha fotograferingen ca 1½ - 2 h innan vigseln sedan under vigseln och sedan 1 - 1½ h efetr vigseln (iaf totalt 4 h).

Lokalen ligger bara 850 m från kyrkan. Känns nästan lite larvigt att åka bil den korta sträckan.

Ska man ha bilen före vigseln eller efter? Den bilen som vi funderar på har inte skrivit ut hur länge man använder bilen i det prisförslaget. Skulle vara kul att få med bilen på fotograferingen.

• FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-01-14 23:01:08 följande:

Tack för tipset!

Det var ju en jätte bra sida. Solig

Jag trode att det skulle vara dyrare än så att hyra en sådan bil.

Vet inte riktigt när man ska ha bilen (om man nu hyr en eller om min pappa kanske känner någon med en rolig veteranbil) då vi ska ha fotograferingen ca 1½ - 2 h innan vigseln sedan under vigseln och sedan 1 - 1½ h efetr vigseln (iaf totalt 4 h).

Lokalen ligger bara 850 m från kyrkan. Känns nästan lite larvigt att åka bil den korta sträckan.

Ska man ha bilen före vigseln eller efter? Den bilen som vi funderar på har inte skrivit ut hur länge man använder bilen i det prisförslaget. Skulle vara kul att få med bilen på fotograferingen.

Trodde vi också så därför boka vi upp den snabbt så ingen annan hann före :)

Jadu, det var svårt. Blir ju dyrt och ta hyr bil för hela den tiden. Men ska ni fotograferas i närheten av kyrkan båda gångerna?
    Personligen tycker jag det känns mer "värt" pengarna och ta fin bil från kyrkan till lokal där gästerna väntar. Tar ni bilen till kyrkan så sitter ju förhoppningsvis gästerna i kyrkan.

Jag har ju en bil intresserad sambo och på den manliga sidan i min familj men det är inga bilar jag vill åka till kyrkan med.
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-01-14 17:48:07 följande:

Idag har vi beställt våra vigselringar!!!!! Skrattande (vet att det är ganska så tidigt att fixa med sådant, men nu behöver man inte stressa över det).

Igentligen så skulle vi bara åka iväg och köpa födelsedagsprisenter. Men när vi ändå var och shoppade så passade vi på att kolla på ringar också. Vi hittade båda då ringar som vi tyckte om och slog till.

En sak mindre att tänka på. ^_^

Ååh vad trevligt! Vi fixade min i ecember så du är inte ensam. 
    Vad blev det för någon?
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-15 17:56:05 följande:
    Ååh vad trevligt! Vi fixade min i ecember så du är inte ensam. 
    Vad blev det för någon?

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som är tidigt ute. ^_^

Min ring är en vitguldsring med diamater (8 st) en bit ner på skenan, totalt är det 0,4 ca, ca 3 mm bred

Min m2b:s ring är också i vitt guld och är 6 mm bred. Längst ut på båda kanterna (ca ½ - 1 mm/ kant) av ringen är det rött guld. Hans ring var på rea så det var ju bra. =)

Ska bli kul att få hämta dem när de är klara.

Hur ser era ringar ut?

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-01-15 18:51:28 följande:

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som är tidigt ute. ^_^

Min ring är en vitguldsring med diamater (8 st) en bit ner på skenan, totalt är det 0,4 ca, ca 3 mm bred

Min m2b:s ring är också i vitt guld och är 6 mm bred. Längst ut på båda kanterna (ca ½ - 1 mm/ kant) av ringen är det rött guld. Hans ring var på rea så det var ju bra. =)

Ska bli kul att få hämta dem när de är klara.

Hur ser era ringar ut?

Låter mycket mycket fint! 

jag har en vitguld slät förlovningring, han en slät i rött guld. Till vigseln blir detd denna.

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-15 20:09:55 följande:
    Låter mycket mycket fint! 

jag har en vitguld slät förlovningring, han en slät i rött guld. Till vigseln blir detd denna.

OMG!!!! Vad fin den är. Det är sååååååå snyggt med safirer tycker jag.

Riktigt snygg! Bra val.

• emelieparstam

Åhhh idag kom mina såpbubblor jag beställt från ebay så nu kan man bocka av det med ;) Började göra rosetter men mitt marinblåa band tog slut. hehe

Sååå fin och vacker  ring stormhelen.

• SofiaMagdalena

Tack Stormhelen! Jag älskar safirer, vet att de flesta guldsmedar säger att dem är ömtåliga och egentligen inte passar i vigsel/förlovningsringar men det skiter jag i ;P

Jag har ett problem som ni tjejer kanske kan hjälpa till med. 
    Just nu känner jag att min klänning som jag skall ha inte kommer bli bra och lika så buketten. 

Klänningen syr ju min mamma så det går ju att ändra sig. Det är en ivory färgad klänning med fladdrig typ fjärilsärm, i skir spets med knappar i ryggen och ett litet (40cm) släp. Kommer ha en underkjol med stålringar och lite tyll. 
    Jag känner att den inte blir tillräckligt "pampig" och "wow" och lite tråkig

När det gäller buketten är det planerat med en droppformad helt i lila (helst mörklila/plommon) med lite grönt, hjärtan på tråd och så. Just nu känner jag tycker det kommer bli skitfult och bli syrenlila blommor istället. Funderar på att ändra riktning och ha en rundbunden i ljusljusrosa och creme istället.

Vad göra? Är det bara 8 månaders kris eller borde jag byta riktning? 

• FrökenMäkelä

Vi köpte min ring i hmm oktober/november minns inte riktigt. Passa på när de hade rabatter i butiken och extra erbjudande om man sålde gammalt guld så vi passa på då och fick ringen till nästan halva priset.

http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0431155&articlesPerStep=24&attributeType_4=472&attributeType_2=&attributeType_1=&step=2&productType=0&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&priceRange=&

Då BT inte vill lägga upp min bild så får jag länka istället :((

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!